Max Payne 3
Najkrace receno, Max Payne 3 je duhovni nastavak Max Payne serijala i u tome uspjeva, ali RockStar se cini kao da ih sputava medij igara, neznaju se snaci u linearnom stilu Max Payne-a i igra pati zbog tog.
Nakon sto sam cuo da Remedy vise nece radit Max Payne, te da njegovu ulogu preuzima RockStar i Dan Houser, uznemirenost u mome tijelu je rasla. Pogotovo poslje prvog trailera koji su otkrili, koji je bio sve osim 'prljavog' i tamnog New Jerseya, te poznatog nam crnokosog protagonista sa tamnim kaputom. Umjesto toga, gledao sam akcijski film, na celu koga je bio lik kojeg nikad nisam znao niti video, bio je to celavi misicavi dudebro, koji je vise licio na Bruce Willisa iz Umri Muski nego Max Paynea.
Ali, usprkos sumnji u kvalitetu igre, svejedno sam je kupio i odigro, te se ugodno iznenadio. U igri vise ne tece krv starih noire filmova, niti akcijskih krimica, umjesto toga sada je igrina inspiracija bila moderniji akcijski filmovi, a pararele su bile vise nego ocite. Prica je, poprilicno ocito, 'posudjena' iz filma Man on Fire, od dogadjaja u filmu, protagonista, bornob sa alkoholizmom, pa cak i cinematografija u cutsceneima (isto tako, Miami Vice), ova igra je Man on Fire: The Game. I to govorim, ne kao kritiku, nego kao dobru odluku. RockStar nemora kopirati stil i odluke Remedy-a, drago mi je da su igru prilagodili vlastitim ukusom i napravili nesto novo, pogotovo kad je proslo toliko vremena od prvi dvije igre.
Najveci problem je sto nisu ukrali vise stvari od Man on Fire. Zbog jasnoce, dopustite mi da objasnim Man on Fire na uzasno kratak nacin: Alkoholicar upozna malu curicu koja mu postane jedina svijetla tocka, curicu otmu, alkoholicar prestane pit i pokusa spasit curicu. Dakle, Max Payne-u, po mom misljenju, nedostaje curica.
U jednom trenutku, Max odluci da je los u svom poslu i jednostavno prestane pit. Sad, oprostite mi ako sam u krivu jer nikad nisam bio alkoholicar, ali, koliko ja znam, "ja sam u kurcu" nije dovoljan razlog da netko iz cista mira prestane pit alkohol, iako je ovisan o njemu. I taj slabasan razlog je ujedno i razlog zasto evolucija protagonista u Max Payne-u nema apsolutno nikakvog smisla, te ne uzrokuje nikakvu reakciju od igraca.
A cinjenica da evolucija lika ne mjenja gameplay ni na najmanji nacin nikako ne pomaze. Zasto, pobogu, ako sam prestao pit, nemam vise bullet-time-a, ili cak manje. Zasto cinjenica da sam prestao pit ne znaci apsolutno nista? Jer RockStar pokusava rec da, alkoholicar ili ne, Max Payne je apsolutno ista osoba? Ako je tako, ja se ne slazem s tom porukom.
S druge strane, drago mi je da su promjenu spomenili i u settingu, Max Payne je u ogromnim vilama, kruzerima, i nocnim klubovima dok je pijan, a u favelama dok je trijezan. Odlicna metafora, samo da je bilo istog u gameplayu.
Kad smo vec kod gameplay-a, postoji ogroman tematski konflikt izmedju gameplay-a koji je o tipu koji puca druge tipove u slow-motionu, i price koja je o tipu koji prolazi kroz krizu srednjih godina. Ovo je problem koji susrece gomila AAA naslova u zadnje vrijeme, sa filmskom skolom game-designa, gdje je igra zapravo animirani film sa pokojim gumbom na tastaturi. I doslovno, Max Payne je upravo to. Gledat cete cutscene svakih 5 minuta, koji traje 5-30 minuta. A izmedju hladnokrvno ubijat vojske i vojske ljudi.
I okej, cak i da je interaktivni film, i to bi bilo prihvatljivo, da je dobar interaktivni film. Ali, Max Payne se bavi tematikom koji su filmovi (bolje) obradili n puta. Dok sam igrao, svakih pet minuta pomislio sam "Zasto sad kamera ide preko cijele sobe, vidim ovo vlastitim ocima," te "zasto, pobogu, sad gledam cut-scene glavnom lika i njegovog prijatelja kako pricaju, zasto nemoze ovo bit u igri."
Nekad pozelim da svi game-dizajneri rade za Valve, jer bi radije nijedan cutscene nego previse cutscenea.
Na kraju, Max Payne 3 je pokusaj relativno interesantnog filma, koji se neprestano spotice oko cinjenice da je zapravo igra. Vidio sam edite Uncharted-a, koji su sve cutscene spojile u poptuno razumljiv film i nebih se zacudio da se isto dogodi i trecoj iteraciji Maxa. Cestitam RockStaru na pokojim hrabrim odlukama, ali, zbog nedostatka znjanje ili vremena, RockStar se snasao kao jelen obasjan farovima auta, te na brzinu sklepao nepretan proizvod. GG, R*, try again.
EDIT: Naviknuh se pisat na Engleskom, pa je ovo vjerovatno puno gramatickih, (i svih zivih) pogrjesaka s0rz, nemam vremena popravit sad, a spell-checker mi je namjesten na Engleski.