Završio igru nakon 73 sata i mislim da brojka govori sama za sebe o tome kakva mi je igra. A nisam ju ni približio 100% učinku (na 89% nakon završene priče). Ostalo mi je sigurno još par sati da kompletiram sve što se može kompletirat u vidu offline kampanje. Mislim da imam još 2 legendarna broda, 2 diving bell misije, dosta uncharted škrinjica i uncharted animus fragmenta, stoga ću to kompletirat narednih dana. Bez obzira na vjerovanje da je igra bila duže u izradi od godinu dana, nevjerovatna je činjenica da su nam ovako veliku, impresivnu i prelijepu igru te ispoliranu igru isporučili samo godinu dana nakon problematične trojke kojoj je falilo puno šarma, puno poliranja i općenito nečeg sviježeg što bi vratilo ljude koji su odustali od serijala upravo zbog zasićenja. Moram priznat da mi se od prve najave svidio setting, ali sam sumnjao da se radi o toliko kvalitetnoj igri čak i poslje prvih jako pozitivnih feedbacka. Tek nakon provedenih sat vremena u igri sam se uvjerio da se ovdje radi zaista o nečemu velikom, igri dostojnoj GOTY borbe. Jedine stvari kod kojih su moje zamjerke poprilično velike, su eagle vision koji označava mete i one su jako čudne unutar wallhacka, to izgleda jednostavno užasno. Osim toga, jedna manja zamjerka tiče se samo rastanka s likovima unutar igre, na bilo koji način. Baš sam pod dojmom da se to moglo/moralo bolje odraditi, sve ostalo zaslužuje divljenje.
http://www.youtube.com/watch?v=U8EP_zqAayoVeć u prvom dodiru s mapom sam znao da se radi o daleko najvećoj igri u serijalu, ali je ta veličina još impresivnija kada utučete 50 sati u igru, a imate saznanje da ste tek na "pola" puta. Da nebi ispalo da je u veličini karipskog otočja sva caka i impresivnost pobrinula se Ubisoftova mašta za količinom sadržaja i aktivnosti koje imate ispred sebe da vam niti jedan sat utučen u igrino istraživanje nebude dosadan i monoton. Doslovce možete skakat s jedne na drugu aktivnost i tako se zabavljat bez ikakvog odmora od igre. Niti jedna moja sesija u igri (neprekidno igranje) nije trajala manje od dva sata, izuzetak su neodgodive stvari koje su neophodne. Čak me niti dvije igre kojima dajem apsolutnu prednost za igru ove 2013 godine (The Last of Us i GTA V) nisu u tolikoj mjeri zadržale ispred ekrana i u udobnosti radne stolice. Kohezija svih aktivnosti pogoduje settingu i tako tvore jedan od najboljih predložaka koje imaju open world igre - neistraženo piratsko doba. Bilo je jako važno da Ubisoft ne zakaže na tom planu, ne samo radi vlastite guzice, nego radi istinskih ljubitelja tog razdoblja. Likovi, karakterizacija istih, priča, cijeli taj karipski štimung; sve to ide ruku pod ruku sa settingom i cijelokupnom audio vizualnom prezentacijom. Ma čudo i čista uživancija od igre. Jako mi je drago da su se riješili nekih nepotrebnih gluposti iz prijašnjih nastavaka kao što su žicaroši/skitinice koji su nas zaustavljali i prekidali u slobodnoj šetnji/joggingu gradom, borbe za utvrde koje nisu pružile nikakvu satisfakciju, malo (osobno mišljenje) napornu Desmond sagu, dok su primjenili neke puno svrsishodnije stvari. Automatsku regeneraciju zdravlja inače prezirem, no u ovom serijalu je ona bilo nepotrebno usporavanje toka igre i resursa. Isto tako sviđa mi se free aim za kojeg se ne sjećam jel bio u prošlom nastavku. Borba mi je na prvu bila dosta čudna, no kada se uđe u igrin ritam postaje do samog kraja prirodna i smislena. Tokom cijele igre uvijek sam mjenjao razne kombinacije te uglavnom preferirao stealth pristup i njegujući njega čistio cijelokupna područja od svih nametnika pod pozivom templara. Borba i misije na kopnu su fenomenalne i moram priznat da me nije smetala količina prisluškivanja na koju su se čujem ljudi žalili. Dakle kopnenom borbom i istraživanjem sam jako zadovoljan, a usporedbe radi pomorskim svijetom sam još više impresioniran. Pomorske bitke rulaju i uz par raznovrsnih zadaća koje obavljate na svom brodu nude jednako, ako ne i više zabave u odnosu na kopneni život.
http://www.youtube.com/watch?v=pvccU-JeKykJackdaw je naprosto savršen i to ne samo kao brod ili prijevozno sredstvo. Nego kao najveća povezanost s ičim u serijalu. Taj setting i atmosfera oko igre najviše kulminiraju upravo za kormilom Jackdawa. Bilo da istraživate podmorje, bilo da ste u lovu na kitove ili morske pse, bilo da ste u teškoj bitci sa inferiornijim brodom ili čisto plovite karibima po sunčanom vremenu ili olujnom nevremenu, kada izađete iz tih aktivnosti i vratite se za kormilo Jackdawa te vas vaša posada pozdravi, osjećaj je veličanstven. Isto tako i sakupljanjem svih onih Shantiesa iliti pomorskih pjesama, proširujete svojoj posadi repertoar pjesama koje pjevaju i na taj način nude jedinstvenu atmosferu tog predivnog settinga. Nadogradnja broda od početka do kraja jedna je od najboljih balansiranih stvari u igri. Doslovce do zadnjeg stadija igre ste možda i preslabi za napade na najjače brodove u igri, četiri legendarna broda u četiri kutka karte Kariba. Za kompletnu nadogradnju mi fali jedan mortar i jedan par bočnih topova. Da Jackdaw nije samo prezentacijski lijep pobrinuo se Ubisoft da bude funkcionalan, tako da osim setova bočnih topova, stražnjih bačva za obranu odostraga, minobacače na prednjoj strani broda, na raspolaganju su i mehanizmi za brzi teleport na čeku između jedra, te špage kojima produljujete, odnosno ubrzavate vaš skok sa Jackdawa u nepoznato. Kontrola Jackdawa je besprijekorna i sviđa mi se kako je fantastično odsimulirano utjecaj vremena na kontrolu broda. Bilo da se radi o oluji ili samo snažnim boforima, bit će vam otežano upravljanje. Nevrijeme, odnosno oluje izgledaju maestralno. Cijela igra u pojedinim trenucima izgleda doslovce next genovski.
http://www.youtube.com/watch?v=N1ewzl5gEaUEdward Kenway mi je daleko najbolji lik u serijalu iako je na dosta štur način ispričana njegova priča, za razliku od Altaïra Ibn-La'Ahada ili Ezia. Možda da su malo više posvetili detalja njegovom životu u mladosti i onom poslije, no čemu cijepidlačenje kada je postignuta ovako savršena kohezija svih segmenata igre. Sviđa mi se jako što Edward odstupa od svega što nas veže za assassine u ovom serijalu i atipčni je junak, pa upravo zbog toga su simpatije prema njemu tako velike. Karakterno i vizualno je pravo osvježenje za serijal kao i priča oko njega. Do ove igre u serijalu je bilo i povjesno puno poznatijih ličnosti, ali niti jedna nije bila ovako maestralno okarakterizirana kao svi sporedni likovi u ovoj igri. Oduševljen sam sa svim prijateljima i antagonistima u Black Flagu i to je još jedan ogorman plus i dokaz da je ovo ogromna igra dostojna svih hvalospijeva. Ovaka kompleksnost sandbox igre je gotovo nenadmašena, bar u vidu AC igara. Napisao bi daleko više nego što sam napisao i što mislim, ali jednostavno nema smisla, ovo se mora odigrat, pa čak i ako prezirete AC serijal ili ako vam je jednostavno Ubisoft kompanije od koje biježite kao vrag od tamjana.
"A Merry Life and a Short One" - Savršeno.