Eto, kao što naslov kaže ovo je tema za Fifu 17.
Hoće li biti bolja od 16ice? Hoće li biti ljepša i sadržajnija od 16ice? Hoće li valjati?
Odgovore na ta pitanja ćemo dobiti za nekoliko tjedana ali ajde da se malo pripremimo do toga.
Fifa 17 cover art bi trebao izgledati ovako:

Prvi trailer... Neka vrsta in-game teasera.
https://www.youtube.com/watch?v=-3fjoe5NjpcJedan gameplay trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=nIq-0VQ2hrsJedan demo trailer od nasumičnog igrača sa youtubea
https://www.youtube.com/watch?v=xj-XrhdopugDosta linkova... Što možemo pretpostaviti prema viđenom? Idemo redom...
Vizualne promjene same igre nisu nevjerojatne kakve smo s pravom očekivali pošto je ovo Frostbite. Jedini napredak je vidljiv u detaljnijem izgledu lica igrača. Teren i stadioni isto izgledaju malo stvarnije ali ništa takvog da bi nam se dizale dlake na tijelu.
Gameplay se čini još malo brži nego prije. Trčanje će opet raditi probleme ali to je nešto na što smo na žalost naviknuti. Umaranja igrača nakon sprinta i njihova opća preciznost nisu smanjeni niti malo što je najveći problem kod toga. Međutim, nije problem samo trčanje nego i sljedeća stvar koja se nije promijenila: držanje lopte u napadu još uvijek je relativno lagano sa dobrim igračima i sa jednom fintom se može izbaciti cijela obrana i tako se stavi u priliku 1 na 1 sa vratarom čisto iz razloga što ne postoji kvalitetno blokiranje u obrani. Očito je da AI obrane još uvijek ne zna kada treba ići na blokove dalekometnih udaraca ali ajde, barem za sada ti dalekometni udarci izgledaju malo realnije. Fizika izgleda potpuno ista kao na 16ici, barem ona od igrača. Sudaranja su još uvijek očito velika boljka (što pokazuje npr. 07:25 minuta posljednjeg videa. Odbijanci (što je npr. vidljivo u 06:05 minuti posljednjeg videa ili u 15:54 opet) su još uvijek stvar skriptiranosti. 9 od 10 slučajeva lopta dolazi do igrača suparničke momčadi što je očito pred-određeno u nekoj liniji koda. Obrambeni igrač stalno u tim situacijama "zaboravi" pratiti igrača pokraj sebe a na žalost nema puno načina da bi ga čovjek mogao kontrolirati jer se bavi igračem kojeg blokira. Braniti se u 16ercu skoro pa ni nema smisla iz više razloga. Prvi je taj što igrač stalno napada tijelo protivnika što rezultira faulom što znači penal. Drugi je taj što ako se i uspješno izvede uklizivanje ne postoji nikakva kontrola lopte i jedino riješenje je da se čim prije zamijeni igrač na podu sa nekim drugim jer zbog fizike u igri ovaj igrač sa kojim se uklizava diže se pola sata.
Ukratko... olakšana su dodavanja ali opet je balans na strani trčanja sa loptom što je užas. Ubačaji su olakšani sa onim pokazateljem što samo olakšava golove sa glavom koji su već do sada bili toliko overpowered da skoro nije imalo smisla da se čovjek brani od njih, a čisto iz razloga što je građenje bilo previše kodirano a premalo intuitivno. Golmani izgleda reagiraju zericu bolje ali još uvijek odbijaju loptu protivniku i ne trude se doći do lopte da ne bude korner.
Slobodnjaci su nešto malo izmijenjeni na što se treba naviknuti. Međutim, o njihovim izvođenjima a i penalima još nema puno govora dok ne izađe demo van. Penali izgledaju teži za izvesti što donosi neku novu razinu podizanja adrenalina jer izgledaju teže za izvesti ali i pročitati. A još uvijek je moment i gibanje igrača kod presinga bolje raditi nego tražiti neku igru kroz građenje dodavanjima koje završava pogreškama što kvari doživljaj nekima sa stilom poput mojega.
Fizika je izgleda u rangu 16ice, možda mrvicu bolja. Let lopte izgleda nešto realnije, znam da su dodali dodavanja sa vanjskim dijelom noge (što je specijalnost HR čarobnjaka Modrića) a lopta kod slobodnjaka sada ima mnogo realniju putanju. Fizika sudara je naizgled ostala vrlo slična onoj sa 16ice. Međutim, o tome je teško suditi prema videu ali na izgled izgleda isto :P
Animacije su dobile unaprijeđenje- ima ih više i izgledaju bolje te uvjerljivije i to diže razinu imerzivnosti.
Loše situacije sa posljednjeg videa (znači, ono što su po meni problemi preneseni i u ovaj nastavak): (i da... samo neke stvari jer nema smisla baš sve prikazivati)
02:48- Realov igrač 5 ne osjeća da mu dolazi Barcin 11 i to je potencijalni pogodak na kojeg je teško utjecati osim ako se pročita protivnikova namjera i prebaci na tog igrača
03:25 - dodavanja na rubu 16-erca konstantno dovedu u probleme kao ovaj kojeg je barcin 5 osjetio. Jednostavno rečeno dodavanja u vlastitom 16-ercu a i kroz cijeli teren su debilna sranja u zadnjih par nastavaka jer je te lopte toliko lakše presijecati u igri nego u stvarnosti da boli glava. Najgore je to što je napadač stalno u nekom momentu (gibanju) pa je uvijek bolje izbiti loptu van igre a to dosta kvari igru ljudima poput mene koji volimo graditi igru.
04:14 - još jedan problem sa gameplayem FIFE- primanje lopte češće nego rjeđe uzrokuje da se izgubi kontrola koja dosta puta dovede do kontre ili polu-kontre
04:20 - ono što u FIFI 16 obožavam (sarkazam!) a događa se previše... lopta na bok, trčanje do 16-erca i ubačaj koji bi da je ovo FPS bio potpuni auto-aim
05:11 - realov igrač sa brojem 5 uopće ne reagira na udarac Barcine 9tke makar je očito da će ovaj pucati. Ne samo to, predaleko stoji od njega što je standard.
06:05 - odbijanac poslije udarca, NARAVNO, ide na noge napadača
07:25 - sudar i reagiranje igrača poslije njega
11:52 - identično kao i u 04:20
15:40 - odbijanac poslije udarca, NARAVNO, ide na noge napadača
Ima i puno pozitivnih stvari ovdje ali brinu me samo negativne

Ja vjerujem da 17icu neću kupiti zbog svih ovih razloga jer zašto da plaćam za još više onoga što me nervira?
OK, istina je da su popravili dobar dio toga ali tri stvari koje mrzim najviše ostaju OP- odbijanci, trčanje i udarci glavom.
I za kraj... Kratki video nekih poteza iz stvarnosti u gl ulozi Matea Kovačića a kasnije i Balea radi malo radi usporedbe fife i stvarnosti kad se pogleda jedan dobar igrač (i jedan vrhunski) u vrhunskom klubu protiv prosječnih igrača lošeg kluba, Da... Primanja lopte i dodavanja su mnogo tečnija... Dalekometni udarci ne idu ama baš svaki put ispod grede nego se zna čudom desiti i da lopta bude u razini sredine gola. Optrčavanja ne dovode do ekstaze kao u FIFI. Udarci glavom su bliže nego bi ja htio priznati i tako to. Kretanja u obrani (pogotovo golmana) su nešto na ćemu se treba proraditi... Ima tu svega pomalo
Da.. ima EA nije jako daleko od prave igre ali ima još jako, jako puno posla!!!