Gas Guzzlers: Combat Carnage – intervju s domaćim timom Gamepires
Fićo s bacačem raketa? Da molim! Popričali smo s hrvatskim studiom Gamepires koji je u zadnjim fazama produkcije vrlo obećavajuće combat racing igre Gas Guzzlers: Combat Carnage.
Serious Sam 3: BFE nedavno je izašao i opet pokazao kako Hrvati mogu napraviti vrlo dobru pucačinu svjetskog dosega. Ponosni smo naravno na naš Croteam i njihove uspjehe, a čini se da bi uskoro mogli biti podjednako ponosni i na jedan drugi, također domaći tim. Zamislite ovo – vozite nabrijanog fiću i s namontiranim bacačem granata uništavate Dodge Vipera! I sve to upakirano u modernu 3D grafiku. Domaća ekipa okupljena pod imenom Gamepires u zadnjim je fazama stvaranja prve im igre – eksplozivnog, nabrijanog i humorom prožetog combat racing naslova Gas Guzzlers: Combat Carnage.
Zainteresirali su nas atraktivnim screenshotima i trailerima, odmah smo se bacili na istraživanje i saznali neke zanimljive informacije o igri; no to nam nije bilo dovoljno. Htjeli smo čuti što Gamepires kaže o Gas Guzzlersu iz prve ruke – i to u detalje. Kontaktirali smo ih za intervju, a dobili smo i više nego što smo tražili. U seriji pitanja i odgovora u nastavku saznati ćete razne pojedinosti o Combat Carnageu, koji jedva čekamo isprobati u travnju ove godine.
Moramo priznati, o Gamepiresu kao studiju ne znamo mnogo, a svakako bi voljeli znati više. Kako ste počeli i s kojim ciljem? Jednostavnije rečeno, približite Gamepires našim čitateljima i recite nam usput je li vam Gas Guzzlers: Combat Carnage prvi projekt?Na kraju krajeva, nisu svi sposobni razviti vlastitu tehnologiju…
Dodatno, sve što naučiš o jednom enginu vezano je uz njega. Kreator promjeni engine i sve što si naučio ti možda više ništa ne vrijedi. A i ako želiš pomaknuti granicu u bilo kojem aspektu to ne možeš na tuđoj tehnologiji ili je potrebno jako puno vremena. Na kraju krajeva, nisu svi sposobni razviti vlastitu tehnologiju. Potrebna je ogromna količina znanja i iskustva kao i svakodnevno praćenje svjetskih tehnoloških trendova. Mi to možemo i zbog toga nas drugačije gledaju izdavači u pregovorima.
Tomislav: Naravno, nije nam problem uzeti i neki drugi engine kasnije. Recimo, ako ćemo konvertirati igru na platformu za koju nam nije isplativo portati naš engine, uzet ćemo neki gotovi. Ali sa svojim imamo veću brzinu izrade, veću fleksibilnost… možda nemamo tako ugodne editore kao gotovi engini, ali bilo što što želimo promijeniti možemo dodati. Drugim riječima, imamo potpunu kontrolu nad onim što radimo, a interne alate ćemo vremenom usavršiti i prilagoditi našim potrebama.Gas Guzzlers: CC Alpha Gameplay Trailer
Što se tiče destrukcije automobila, kako je ona izvedena grafički, a kako u smislu utjecaja na ishod same utrke? Drugim riječima, ima li destrukcija trajne ili tek privremene posljedice na automobile? Andrej: Napravili smo svoju tehnologiju oštećenja savijanja metala uz korištenje nVidia PhysX API-a. Svaki dio auta pod odgovarajućom silom može biti otkinut i savijen u realnom vremenu. Ništa nije predefinirano, a oštećenje realno ovisi o smjeru i jačini udara. Npr. otkinut se mogu vrata, poklopac motora, ispuh, branik, gume. Mogu se razbijati stakla, farovi ovisno o tome koji dio auta je udaren, a moguće je oštetiti i geometriju gume pa joj vrtnja prestaje biti pravilna.Također ako se npr. poklopac motora otvori može ga utpuhati vjetar. Postoje višestruke razine oštećenja pa se auto prlja tokom trošenja i upotrebe, ogrebotine se kreiraju točno na točki udara, a osim ogrebotina tu su i udubljenja na dijelu koji je zahvaćen udarom.
U svakom slučaju svaki auto je moguće razbiti do neprepoznatljivosti…
Stotine komada metala, stakla i boje kod sudara padaju po podu i ulaze u koliziju sa svim drugim objektima u okolišu. Također, sva oštećenja se identično repliciraju i u mrežnoj varijanti igre. U svakom slučaju svaki auto je moguće razbiti do neprepoznatljivosti, a na ishod utrke naravno može utjecati i privremeno i trajno. Dakle, moguće je i trajno onesposobiti automobil tako da ne može završiti utrku. Za slučajeve kada je automobil samo privremeno onesposobljen, tu je uvijek garaža gdje igrač može svoje pogreške i manjak opreza u vožnji kompenzirati popravcima trošeći teško zarađene kredite. Ti krediti su ograničeni i teško se zarađuju tako da igrač mora biti jako mudar i oprezan, a u isto vrijeme i brz i ubojit.
Pričajmo malo o oružjima. Ako smo dobro shvatili, automobili u igri će na rasplolaganju imati mnoštvo raznolikog oružja za savladavanje protivnika na stazi, no o kakvom točno načinu napucavanja se radi? Kakve vrste oružja možemo očekivati? Tomislav: Postoji preko 10-ak različitih oružja, a svako ima svoje prednosti i mane. Ideja igre je da igrač u početku dobije vozilo iz osnovne grupe, a isto tako i oružje. Svojim probijanjem kroz igru zarađuje kredite s kojima unapređuje vozilo, kočnice, gume, motor i sl. Svaki automobil je dakle opremljen naoružanjem koje koristi kako bi kroz vožnju onesposobio protivnike. Vrste oružja variraju od npr. bacača granata do raketnog lansera te od male puške do sačmarice – tako da će gušta biti za svakoga pomalo.U smislu mutiplayera, kakve opcije nas očekuju? Možemo li se radovati lokalnom split-screen naganjanju? A što je s podrškom za LAN i online igru? Andrej: Multiplayer će sadržavati mogućnost paralelne igre šest igrača. A sam multiplayer neće biti u split screenu jer bit igre nije samo utrka već i gađanje – kad vidimo nečiju poziciju u split-screenu jako dobro znamo gdje se nalazi i možemo se lijepo pripremiti i naciljati ga što, priznat ćete, unanjuje draž iznenađenja i „slučajnog susreta“ prepunog metaka, raketa, vatre i dima :). LAN i Online će biti naravno dio igre, a zakupit ćemo i dedicirani server gdje će igrači stvarati samostalne arene i natjecanja u koja će moći ulaziti proizvoljno, što će sigurno pridonijeti širenju zaraze zvane Gas Guzzlers: Combat Carnage i online. Kakve staze možemo očekivati? Igru ipak radi hrvatski studio, pa nas zanima možemo li se radovati nekim lokalnim krajolicima? Tomislav: Koncept igre je da se pokuša iskombinirati što više vrsta krajolika i vremenskih uvjeta kako bi se dobila vizualno ali vozačko-pucačko iskustvo što se može vidjeti i u dosadašnjim trailerima koji su izlazili za igru. S druge strane, dat ćemo svakako jedan mali hrvatski touch igri, ali to za sada neka ostane iznenađenje :).
Planirate li izdati igru digitalnim kanalima ili će postojati retail izdanje? Imate li već fiksni datum izlaska, ili barem okvirni? Tomislav: Kako je digitalni kanal danas sve dominantniji, naravno da će on biti ključni kanal prodaje i Gas Guzzlers: CC. S druge strane želimo naslov dovesti i pred oči hrvatskih i ex-Yu igrača baš zbog fiće, stojadina i sl. Tako da će naslov biti prisutan i u maloprodaji u regiji putem naše izdavačke kuće Kondorcomm. Također ne smijemo zanemariti globalni retail koji je u velikom opadanju, ali definitivno zakonom velikih brojki može donijeti zanimljiv prihod. Sama igra će biti dostupna za kupovinu i download 1. travnja 2012. I za kraj, planirate li Gas Guzzlers: Combat Carnage portati i na konzole poput PS3 ili X360? Ili možda čak i za popularni iOS? Andrej: u ovom prvom izdanju izaći ćemo na PC platformi. PC je ionako još uvijek najjača gamerska platforma u svijetu. Naravno, ne smijemo zanemariti Xbox kao najpropulzivniju konzolu današnjice tako da nam je prvi slijedeći korak Xbox verzija igre. Što se tiče PS3, razmišljali smo i o tome, ali za sada nećemo ići u tom smjeru. Zvuči dobro! Zahvaljujemo se Tomislavu i Andreju što su nas uspjeli uvrstiti u svoj zasigurno pretrpan raspored i odgovoriti na naša pitanja. A i onaj posebni screenshot s HCL fićom nam je na uljepšao dan.
U travnju nam neće nedostajati novih igara, ali ovoj se svakako veselimo na poseban način. Prema svemu sudeći razočarati ne bi smjela – što vi mislite? Nemojte da kometari zjape prazni!
UPDATE: U međuvremenu je ova hrvatska igra izašla, a mi smo objavili našu video recenziju. Pogledajte ju klikom na link ispod.
NeXT
04.02.2012 - 18:13Super !
AIRGUNS FREAK
04.02.2012 - 18:38čim izađe,skoknut ću do svog omiljenog dućana
kuzmuz
04.02.2012 - 19:01Pozdrav za braću Hrvate, drago mi je vidjeti da neko i dalje zna šta pojam ''ZABAVNO'' znači,..
marlboro
04.02.2012 - 19:50Ovu cu igu igrat samo zbog FICE 😀 jupii (al ovako mi igra neizgleda bas nest) Fico u [3
PS3FAN!!!
05.02.2012 - 10:40grafika izgleda odlično,a još fićo i ostale mrcine…
floks
06.02.2012 - 12:37Engine izgleda odlično,šta se tiče same igre nemogu još ništa reć ali
ako je već engine izgleda dobro mogao se i koji zanimljivi fps ili rts napravit
na njemu jer ova igra neće privuć puno publike.
Filter
07.02.2012 - 11:38Battlefield + Need For Speed 🙂 za promjenu da se proba nešto domaće, neće da škodi..
Moke
11.02.2012 - 13:02nezz kakvi su auti u igri ali po trailer-u mislim da bilo dobro da budu uz fiću npr. golf mk 1 , bmw e30 (kocka), dodge charger 440 (The General Lee), pa npr. i neki auti nove generacije, mislim iz cijeloga svijeta ne samo europa, amerika ili azija ?
Shazaam
29.02.2012 - 19:16nevjerojatna grafika s obzirom na velicinu teama.
ksy pes
29.03.2013 - 14:14zakon igra, borba i utrka _________savršenstvo____________!!!!!!!!!!
Ementaler
@Seengeer, 11.02.2012 - 17:23Piše ti u intervjuu više o autima, ali da – bit će i onih poput auti novijih generacija 😉
DenY007
@Seengeer, 26.02.2012 - 12:23..ma vidiš.., 'potkrade' se katkad i pokoji komentar 'neopreznog' čitatelja.. ;),
a da barem ne piše..:))