Mandragora: Whispers of the Witch Tree oduševila nas je predivnom 2.5D grafikom i izvrsnom borbom
Nadolazeći 2.5D akcijski RPG Mandragora: Whispers of the Witch Tree spaja soulslike akciju s elementima istraživanja kakve bismo vidjeli u metroidvaniama, a krajnji rezultat itekako obećava.
Ova je godina ispunjena akcijskim RPG igrama te već možemo igrati Avowed i novog Monster Huntera, a uskoro nam dolaze Assassin’s Creed Shadows, Elden Ring Nightreign… Konkurentnost je iznimno visoka te je važno da se igra istakne nečim posebnim kako bi uspjela. Pogotovo ako se radi o igri 2.5D izvedbe. Srećom, nadolazeći naslov Mandragora: Whispers of the Witch Tree uspijeva to postići već u prvim minutama igre.
Mandragora nas stavlja u ulogu člana inkvizicije koji odluči ubiti vješticu tijekom mučenja kako bi joj skratio muke. Kralju se to ne svidi te nas zato pošalje na misiju da mu uhvatite još jednu vješticu. Već je od početka jasno da vi ne radite za “pozitivce” i da moralnost nije jednostavno crno-bijela. Čudovišta vrve svijetom, vlast poduzima ekstremne mjere kako bi čovječanstvo imalo sigurna mjesta, ali nigdje nije sigurno. Na svojoj ćete se avanturi boriti protiv raznih čudovišta, razbojnika, duhova i slično, a vaši će odabiri tijekom priče utjecati na njezin završetak.
Mandragora u srži spaja soulslike borbu i metodu istraživanja iz metroidvania igara. Pošto borba i istraživanje čine 90% gameplaya, bitno je ostvariti dobar balans između tih elemenata. Srećom, ritam je ovdje fino pogođen te ćete brzo otkrivati nove neprijatelje, područja, opremu i likove.
Mandragora u srži spaja soulslike borbu i metodu istraživanja iz metroidvania igara.
Sama borba je vrlo slična onoj u tematski sličnoj igri Blasphemous. Napadi su spori te ih ne možete prekinuti, što znači da je svaki zamah mača bitan. Što više skakućete naokolo i bodete likove raznih oštrim predmetima, to vam se smanjuje izdržljivost, a ako ostanete bez nje, na par sekundi ćete biti prilično ranjivi. Formula je već viđena, ali je ovdje izvedena na jako dobar način.
Neprijatelji su raznoliki, a borba je dobro uravnotežena s jasno čitljivim napadima protivnika. Boss neprijatelji imaju zanimljive napade te su bitke napete. Moram priznati da sam se dobro namučio na nekim dijelovima, ali uvijek sam imao osjećaj da nisam uspio radi svoje greške, a ne nekog prebrzog napada ili čudnih animacija. Ako vam je igra preteška, ili samo želite uživati u priči bez puno trenja, možete si olakšati avanturu kroz opcije, smanjujući količinu štete koju vam neprijatelji nanose.
Neprijatelji su raznoliki, a borba je dobro uravnotežena s jasno čitljivim napadima protivnika.
Osim glavnih područja, kroz koje vas igra lijepo navodi, možete istraživati ogranke sporednog sadržaja, koji uglavnom sadrže nove neprijatelje, boss bitke, opremu i slično. Važno je istaknuti kako su predmeti jedinstveni te uglavnom nećete dobivati nešto što nećete koristiti. Iako obožavam Elden Ring, ondje je česta pojava da završite tamnicu i dobijete neko oružje za koje nemate statistike ili neku čaroliju koju nećete nikada koristiti. U Mandragori je to puno rjeđi fenomen.
Sustav napredovanja kroz svijet je vrlo sličan ostalim metroidvania igrama, gdje ćete često nalaziti na zaključane ulaze i prepreke koje ćete tek kasnije moći koristiti, no uvijek možete otvoriti mapu i označiti svoju lokaciju kao podsjetnik što je tamo. Nažalost, nema opcije preslike ekrana kakvu smo mogli vidjeti u najnovijem Prince of Persia naslovu. Tamo ste mogli uslikati prepreku i igra bi pokazala tu sliku kada biste pogledali mapu, a smatram kako bi svaka metroidvania trebala kopirati to od Princa.
Mandragora je vizualno fantastična igra.
Mandragora je vizualno fantastična igra. Iako se možete samo kretati u 2D prostoru, pozadine su predivne te imaju sjajno razrađenu dubinu s raznim elementima u pokretu. Umjetnički stil je jako lijep, igra pogađa neku lijepu sredinu između realizma i kompletne stilizacije. Tijekom dijaloga su na lijevoj strani vidljivi animirani portreti likova kako biste ih bolje upoznali, a sama gluma je izvrsna. Uz sve to, još imamo i glazbu koja jako podsjeća na Witchera s raznim vokalima tijekom borbe i istraživanja. Cjelokupna prezentacija je estetski izvrsna, ali su i animacije sjajno odrađene te je lagano vidjeti što neprijatelj radi.
Igra sadrži nekoliko sustava progresije. Ubijanjem neprijatelja dobivate iskustvene bodove koje možete koristiti za dizanje levela. Time dobivate bodove koje možete trošiti na vještine. Uglavnom ćete otključavati manje statističke bonuse poput više zdravlja ili izdržljivosti, ali i zanimljive vještine, poput liječenja svaki put kada neprijatelja pošaljete u zagrobni život. Igra će po izlasku imati šest različitih klasa s različitim stilovima igranja, no klasa uglavnom određuje početnu opremu i vještine, a kasnije možete sami promijeniti stil igranja i miješati klase.
Igra će po izlasku imati šest različitih klasa s različitim stilovima igranja.
Također možete poboljšavati i svoj kamp. Korisne likove koje sretnete na svojim avanturama možete unajmiti kako bi vam pomogli. Na početku imate samo kovača, no kasnije su svakakvi likovi prisutni u vašoj bazi, a svaki od njih vam može ponuditi svoje usluge, poput kovanja oklopa i oružja, nakita, šivanja odjeće ili sađenja cvijeća. S vremenom se kamp pretvori iz mrtvog mjesta u ugodnu bazu gdje se možete odmoriti.
Iako sam proveo samo nekoliko sati u Mandragori, već vidim kvalitetu i pažnju prisutnu u svim elementima igre. Borba je sjajna, svijet sadrži puno različitih lokacija, a različiti sustavi progresije i načini za poboljšanje lika omogućuju vam da igrate kako želite. Razgranata priča daje razloga za ponovni prelazak, a developeri su nakon izlaska obećali dodati permadeath i New Game+ opciju, što nam daje još razloga za igranje. Igra je predivna, zvuči predivno, a priča i likovi su dovoljno intrigantni da potonete u svijet čudovišta i čarolije.
Puni izlazak zakazan je za 17. 4. na PS5, Xbox Series S/X konzolama, Epic Games Storeu, Steamu te Nintendo Switchu po razumnoj cijeni od 40 eura. Ako prednaručite igru, možete već sada igrati par početnih poglavlja, a kada igra izađe, možete nastaviti tamo gdje ste stali. Svaka godina sadrži hrpetinu igara, toliko da znamo često i propustiti igre koje nas zanimaju jer jednostavno nemamo vremena. Ali Mandragora: Whispers of the Witch Tree je itekako vrijedna vašeg dragocjenog vremena i toplo bih vam preporučio da ju isprobate ako volite metroidvania igre.
Azumath
11.03.2025 - 14:15Wishlist.
Iako mi već malo na jetra ide to Soulslike…
Isto ko open world action rpg naslovi.
RPGamer
11.03.2025 - 14:39Ovo mi djeluje OK. probati ću.
SanKa
11.03.2025 - 16:44ovo mi se jako svidja. svakako cu uzeti
Stjepan Fikter
11.03.2025 - 17:44Rekao bi ide kupnja po izlasku.
d3x
11.03.2025 - 19:21hvala na obavijesti