Zaigrali smo Hades – akcijski RPG s roguelike elementima
Iako ne volimo igrati igre u early access formatu, u slučaju novog naslova tvoraca Bastiona i Transistora morali smo učiniti iznimku. Evo kakve smo dojmove dobili nakon igranja Hadesa.
2018. godina donijela nam je brojne kvalitetne igre nezavisne produkcije. Osim što često nailaze na dobre reakcije igrača, i sama industrija ih časti brojnim nagradama. Kruna perjanica toga su zasigurno i nagrade koje su na nedavno održanom Game Awardsu pokupili Celeste i Dead Cells.
Malo je reći kako razvojni studio Supergiant Games s gotovo svim svojim igrama već pliva tim vodama. Njihove tri prethodne igre, Pyre, Transistor i Bastion su uglavnom bile iznimno uspješne. Naročito Bastion koji je i pokupio brojne nagrade te redovito pobjeđivao igre daleko većeg budžeta i opsega.
Sada nam studio na krilima novo lansirane Epicove digitalne trgovine i u sklopu njihovog Early Access programa donosi Hades. Akcijska je to RPG igra s roguelike elementima koju je najbolje opisati kao svojevrsnu kombinaciju Bastiona i Dead Cellsa. Zvuči kao recept za garantirani uspjeh, zar ne? Odgovor je jedno veliko da – ako je suditi po visokoj kvaliteti tek dva poglavlja koju vam trenutna inačica igre nudi.
Hades takav rezultat postiže kombinacijom gameplay elemenata i načina na koji vam priča svoju priču. Čvrsto ukorijenjen u grčku mitologiju, stavlja vas u ulogu Zagreusa, sina grčkog boga podzemlja – Hada. Sam vas početak igre, bez mnogo konteksta, odmah baca u akciju, ali kada prvi put umrete i igra vas oživi u palači vašeg oca, postane očito kako je nabrijana akcija zapravo vođena interesantnom pričom.
Suprotno većini rougelike igara, u Hadesu se sve mehanike gameplaya izvrsno uklapaju u njegovu priču.
Naime, Zagreusu je pomalo dosta njegovog hladnog oca te on žarko želi otići iz podzemlja i pridružiti se svojoj braći i sestrama bogovima na planini Olimp. Naravno, to je kompliciranije nego što se čini pa se tako Zagreus mora suočiti sa brojnim stanovnicima podzemlja te preživjeti prolazak kroz zadani broj nasumično generiranih prostorija kako bi uspio u svojoj namjeri.
Svaki put kada umrete i igra vas vrati u palaču vašeg oca (što će se događati često), on, ali i drugi likovi poput Ahila, Nyxa i drugih uvijek će imati nešto zanimljivo za reći. Sama količina jedinstvenog dijaloga ovdje uistinu iznenađuje, kao i činjenica da je ono što likovi kažu često vezano upravo za ono što vam se dogodilo u posljednjem pokušaju prelaska igre. Dobroj realizaciji likova tu svakako pomaže i dobro odrađena glasovna gluma.
Akcija se odvija iz izometrijske perspektive i premda je naizgled jednostavna, to ne može biti dalje od istine. Zagreus ima jedan slabiji combo napad, specijalni napad i dalekometni projektil, ali i brzi „dash“ koji služi za izbjegavanje napada. Svaki od navedenih se mijenja ovisno o oružjima, vještinama i sposobnostima kojima odlučite nadograditi lika. Glavnina Hadesove čari leži upravo u brzoj, zadovoljavajućoj borbi i kombiniranju svega gore navedenog.
Odličan osjećaj borbe nadmašuje jedino sustav progresije koji će vas tjerati da pokušate igru preći “još samo jedan put”.
U trenutnoj verziji igre, Zagreus na početku svakog pokušaja bijega iz podzemlja može odabrati jedno od četiri oružja. Mač, luk i strijelu, štit, i koplje. Oružja se značajno razlikuju jedan od drugog, a tijekom igre ćete ih moći nadograditi ovisno o bogovima koji će se nasumično pojavljivati unutar prostorija. Vidi se kako je Supergiant mnogo truda uložio u to da svako oružje učini iznimno zabavnim. Pravi je užitak kombinirati ih i eksperimentirati s različitim sposobnosti kojima vas bogovi nagrade u nadi da ćete pronaći najbolju kombinaciju.
Svaka spomenuta prostorija sadržava zadani broj neprijatelja i/ili izazova koje je potrebno zadovoljiti prije nego što vam igra ponudi da nastavite u sljedeću. Također, vrata sljedeće prostorije će vam dati naznaku kakva vas nagrada tamo čeka. Tako možete taktizirati i odlučiti želite li ići u sobu koja će vas primjerice nagraditi poboljšanjem sposobnosti ili vam izliječiti zdravlje u vidu nekakvog napitka. Smrt i povratak u palaču, osim pokretanja priče, pruža i brojne mogućnosti ulaganja zlata, dragulja i sličnih valuta u unaprjeđenje lika.
Važno je napomenuti kako se prilikom umiranja sve sposobnosti koje su vam darovali bogovi brišu te ćete ih prolaskom kroz prostorije morati graditi ispočetka. Suprotno tome, vještine koje nadogradite u palači prenose se u sljedeći pokušaj.
Već u ovoj fazi igre susrest ćete se s dvadesetak različitih neprijatelja te dva boss protivnika. Obični protivnici individualno ne predstavljaju veću opasnost za glavnog heroja, ali im broj eksponencijalno raste kako napredujete kroz igru. Određene se prostorije tako vrlo lako mogu okarakterizirati kao bullet-hell žanr gdje će silni projektili doslovce preplaviti ekran, a vaše reflekse staviti na ultimativni test.
Hades postepeno postaje sve teži povećavanjem broja običnih protivnika, ali i pojavom iznimno teških boss protivnika.
Vidljivost likova u ovom pogledu zapravo često bude jedini problem. U silnom kaosu često ćete izgubiti Zagreusa samo kako bi otkrili da zapravo stojite u lavi dok vam se zdravlje ubrzano spušta. Čak i poneki elementi okoliša mogu se pojaviti ispred likova, što će protivnicima omogućiti da vam upute nekoliko udaraca – koji bi baš mogli značiti razliku između prolaska prostorije i povratka na početak.
Bossevi nivo izazova nose na potpuno novu razinu i ne samo da zahtijevaju vašu opremljenost odgovarajućim sposobnostima nego i čeličnim živcima i strpljenjem. Borbe su podijeljene u nekoliko faza, a Zagreus može primiti tek nekoliko udaraca prije nego ga pojedini boss usmrti. S druge strane, sami boss protivnici imaju previše zdravlja zbog kojeg će se borba protiv njih jako odužiti.
Unatoč tome, razina izazova nikad nije apsurdna. Gotovo svaka smrt će biti isključivo vaša krivica, a progresija lika, ali i nasumični element nekih nadogradnji uspješno stvaraju mentalitet „samo još jednog pokušaja“ koji mi je igru i nakon deset sati činio zabavnom.
Pomaže i činjenica što igra izgleda predivno. Postiže to kombinacijom stilizirane i šarene grafike, ali i iznimno oštrih tekstura. Nadalje, slično kao i u Dead Cellsu, „osjetit“ ćete svaki svaki udarac u protivnika ili elemente okoliša zbog iznimne povratne informacije u vidu mnoštva svjetlucavih efekata i zvukova. Trenutno dostupnim razinama nedostaje raznolikosti, ali ih spašava što su često čisti melem za oči.
Ako iz svega navedenog niste shvatili – Hades je uistinu zabavna igra. Miks grčke mitologije i dobro realiziranih likova s odlično odrađenom borbom i smislenim sustavom progresije čine ga jednom od najboljih akcijskih igara koje sam zaigrao – čak i u ovoj ranoj fazi razvoja. Sve ključne mehanike su dobro implementirane i s dodatnim proširenjem istih, Hades će u konačnoj verziji vrlo lako zaraditi visoku ocjenu.
MUDO
20.12.2018 - 15:19Juce je skinuo i odigrao ni manje ni vise samo 6 sati, a bilo je samo da probam i odo da spavam i na kraju sam lego u pola 5 ujutru.
Glen Danzig
21.12.2018 - 13:52Ceka se igorov video
jastreb
15.01.2019 - 12:18Bastionu sam dva puta dao šansu ali jednostavno ne kužim zašto svi hvale tu igru. Ostale igre su im remek djela. BTW, danas izlazi update za Hades, nadam se da će ubaciti neko novo oružje.