Uđu u bar pustinjski ratnik, Spartanac, Viking i nindža. Naruče piće, pričaju o dobrim starim danima – o osvajanju gradova, jurišima na bojišta i pljačkanju samostana. Atmosfera je vesela, sve dok svijeća ne zatreperi, prođe lagani povjetarac… i jedan od gostiju iznenada klone na stol. Nastane muk. Pogledi se krišom prebacuju s jednog na drugog dok straža ulazi i odmjerava prisutne.
Pustinjski ratnik podigne obrve – “Ja obično ostavljam veći nered.”
Spartanac prekriži ruke – “Kad ja nešto riješim, nema misterija.”
Viking se nasmije i otpije gutljaj – “Da sam ja, cijeli bi bar već gorio.”
Nindža? Njega više nema.
I upravo tu leži suština – nakon godina skakanja po povijesnim epohama i raznim kulturama, Assassin’s Creed napokon dolazi na lokaciju koja se prirodno uklapa u njegove temelje. Šuljanje, atentati, parkour i borilačke vještine ovdje nisu samo elementi gameplaya – oni su sastavni dio japanske povijesti i kulture. Feudalni Japan nije samo još jedna kulisa za serijal, već možda i njegovo najprirodnije okruženje dosad.
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
80€ | PC | Ustupio izdavač |
Shinobiti ili ne biti
Kontekst je bitan. Nije da su prethodne Assassin’s Creed igre bile lišene političkih spletki, suparničkih frakcija i ratnika rastrganih između časti i preživljavanja, ali feudalni Japan vjerojatno je najpoznatiji i najprikladniji primjer tog kaosa. A nikad to nije bilo izraženije nego u 16. stoljeću, periodu u kojem se odvija radnja Shadowsa. Savezi su bili krhki, izdaje učestale, a glave su nestajale brže nego što bi netko stigao izgovoriti “za šoguna!”.
Najveća novost Shadowsa je što u tom turbulentnom razdoblju igrač preuzima kontrolu nad dva lika – samurajem Yasukeom i shinobi nindžom Naoe, pružajući uvid u njihove vrlo različite perspektive zbivanja… barem u početku.
Feudalni Japan nije samo kulisa, već najprirodniji teren za Assassin’s Creed dosad.
Yasuke u priču ulazi kao riba izvan vode – bivši rob kojeg primjećuje moćni vojskovođa Nobunaga Oda, povijesna ličnost poznata po svojoj nemilosrdnoj ambiciji da ujedini Japan. Nobunaga ga regrutira i uzdiže do ranga samuraja, dajući mu priliku za život kakav malo tko poput njega može zamisliti. S druge strane, Naoe započinje kao mlada shinobi iz pokrajine Iga, regije poznate po svom ninđucu nasljeđu. No nad Igom se nadvija sjena Nobunagine ekspanzije, a njegova vizija ujedinjenog Japana dolazi uz visoku cijenu – i u zlatu i u ljudskim životima.
Početak igre efektivno vas stavlja u ulogu oba lika, ali s dvije suprotstavljene perspektive – borite se na različitim stranama u sukobu oko toga treba li Iga biti pokorena ili oslobođena. No, bez obzira na vašu ulogu, ishod je unaprijed zapečaćen, a bitka prilično jednostrana.
Naoe i Yasuke donose dvije potpuno suprotne perspektive priče – barem u početku.
Kao i u mnogim Assassin’s Creed igrama, uvod je snažan i upečatljiv, ali posebno se ističe Naoeina osobna, tragična priča, koja ne samo da udara direktno na emocije, već vas i upoznaje s jezivom grupom maskiranih napadača koje u tijeku igre valja skratiti za glavu.
Štoviše, usudio bih se reći da je Naoe definitivno zamišljena kao glavni lik. Njezina priča nije samo osobna osvetnička misija već je ona centralna os oko koje se vrti cijeli narativ igre. Yasuke, koliko god bio fascinantan lik, u suštini se pridružuje njoj, njezinoj inicijativi i njezinom pohodu da spasi Japan od korupcije koja ga izjeda iznutra. Čak i sam gameplay to jasno daje do znanja jer prvih desetak sati gotovo da isključivo igrate s Naoe, bez mogućnosti da se prebacite na Yasukea.
No, to nikako ne znači da je Yasuke zapostavljen – igra mu s vremenom daje puno više prostora, a njegov razvoj i osobna priča jednako su važni kao i Naoeini. Oba lika tijekom igre nailaze na ljude iz svoje prošlosti, a kroz te susrete igra vješto uvodi flashbackove koji prikazuju njihov put do trenutka u kojem ih upoznajemo. Naoe se prisjeća shinobi treninga i svog oca, te kako je s pomalo naivnim očima promatrala svijet oko sebe, ne sluteći kakav kaos dolazi. Yasuke, s druge strane, proživljava svoj uspon od roba do samuraja – od stranaca koji ga promatraju s nevjericom do trenutka kada postaje cijenjen ratnik i upoznaje japanske običaje i kulturu.
Naoe predstavlja narativnu srž igre, ali ni Yasuke nije zanemaren.
Ovaj segment igre odrađen je vrlo dobro jer su likovi od samog početka jasno profilirani, s čvrstim stavovima i motivacijama koje oblikuju njihove odluke, dok istovremeno služi kao pametno narativno rješenje koje produbljuje priču i prirodno objašnjava njihove sposobnosti i vještine. Neke stvari, poput upoznavanja dvaju protagonista, mogle su biti izvedene elegantnije, ali igra ipak uspijeva izgraditi dinamiku između njih kroz dijaloge i zajedničke ciljeve. Iako početna poveznica djeluje pomalo forsirano, kako priča odmiče, njihov odnos postaje uvjerljiviji i prirodniji, što na kraju daje zadovoljavajuću težinu ključnim trenucima u njihovoj zajedničkoj avanturi.
Kako to obično je kod Ubisofta – misija je jako puno, što glavnih što sporednih, i nije ni bilo za očekivati da su sve narativno zlato. Mnoge od njih su tipično ubisoftovske – nešto trebate obaviti da biste nešto zaradili, ali istovremeno je zapanjujuća količina onih koje se direktno nadovezuju ili na osobne priče dva protagonista ili na krovni narativ igre. Čak i kada stvari nisu nužno najzanimljivije, veliki dio posla odrađuje Japan kao mjesto radnje gdje poznate ličnosti i lokacije iskaču iz paštete, a atmosfera, kultura i arhitektura daju poseban štih čak i jednostavnijim zadacima.
Japan kao mjesto radnje često nosi narativ Shadowsa.
Ono što će mnoge zanimati jest gdje su tu Assassini i Templari i ima li priče u modernom okruženju? Što se tiče moderne priče, ona je praktički nepostojeća. Kažem praktički jer postoji jedan element koji ne želim spoilati, ali bez brige – gotovo svo vrijeme provest ćete u Japanu, bez napornih izlazaka iz Animusa i šetnji brzinom puža.
Što se tiče Assassina i Templara, iako je njihov povijesni sukob srž Assassin’s Creed serijala, Shadows se u glavnoj priči više oslanja na predložak posljednje tri igre, ponajviše Valhalle. Drugim riječima, 90% priče fokusirano je na japanske političke intrige i osobne puteve protagonista, dok se tek u završnoj trećini radnja zahuktava i donosi značajnija otkrića koja proširuju širi narativ serijala. Naravno, sjeme te priče posijano je već u ranoj fazi igre, ali ono proklija tek pri samom kraju.
Za spomenuti je da se u Shadowsu vraća i sustav odlučivanja, gdje kroz dijalog možete utjecati na određene odluke koje ponekad imaju dalekosežne posljedice – iako su takvi slučajevi rijetki. Uglavnom se sve svodi na to hoćete li dokrajčiti ili poštedjeti nekog značajnog neprijatelja, no bez obzira na izbor, ishod je gotovo isti – taj lik praktički nestaje iz priče. Tijekom igre upoznajete i određene likove koji vam se mogu pridružiti u misiji, a dijalog ovdje može dovesti do tri scenarija: mogu stati uz vas, odbiti vas ili… postati nešto više od saveznika. Drugim riječima, ako odigrate karte kako treba, možda nećete samo nestajati u sjeni, već i u nečijem zagrljaju.
Ninjalo se jednom u Japanu
Kad sam prije nekoliko mjeseci zaigrao preview ove igre, Shadows mi je odmah djelovao kao svojevrsni “best of” Assassin’s Creed serijala. Narativna struktura podsjeća na Valhallu, sustav opreme vuče korijene iz Odysseya, koncept dva protagonista vraća nas u Syndicate, a sve je zapakirano u dugo priželjkivano japansko okruženje.
Taj dojam ostaje i nakon igranja konačne verzije, ali definitivno ne mogu reći da je igra samo to. Ne znam je li to rezultat odgoda, činjenice da Ubisoftu zaista treba da Shadows bude uspješan ili nečeg trećeg, ali jedno je sigurno – iako nosi prepoznatljivi DNK Assassin’s Creeda, Shadows donosi i svježe ideje koje mu daju vlastiti identitet.
Assassin’s Creed predstavlja svojevrsni “best of” serijala.
Ajmo prvo na te novosti. Prije svega, igra sada ima sustav svjetla i tame kao u nekakvoj Splinter Cell igri. Iako nije razrađen do te mjere, funkcionira dovoljno dobro u smislu da možete gasiti izvore svjetla, a neprijatelji vas neće primijetiti u mraku, čak i ako su relativno blizu. Iako sustav ima svojih mušica i malobrojnih trenutaka gdje vas neprijatelji na neku foru spaze iako stojite u mraku, generalno se radi o odličnom dodatku koji sada definitivno MORA postati standard u svim budućim Assassin’s Creed igrama.
Druga velika novost su godišnja doba – proljeće, ljeto, jesen i zima – koja se izmjenjuju nakon određenog broja misija ili ako nekoliko puta iskoristite brzo putovanje. Ovaj sustav svijet Shadowsa čini znatno dinamičnijim, življim i mnogo atmosferičnijim. Kozmetički gledano, sezonske promjene donose upravo ono što biste očekivali. Proljeće donosi cvat trešanja, maglovita jutra i češće kiše, dok je ljeto bujno i zeleno, s gustom vegetacijom. Jesen donosi snažne vjetrove, a krajolik se oboji toplim žuto-crvenim tonovima dok zima pak mijenja atmosferu ovisno o regiji. U južnim pokrajinama snijeg tek lagano propaduje, dok u sjevernima prekriva cijeli krajolik i vegetaciju, uz povremene snježne oluje od kojih ne vidite prst pred nosom.
Šuljanje u mraku i dinamične sezone hvalevrijedan su dodatak AC formuli.
No, promjene nisu samo vizualne. Svaka sezona može značajno utjecati na gameplay, do te mjere da su neke aktivnosti moguće samo u određenom godišnjem dobu. Primjerice, zimi se jezera i rijeke mogu zalediti, omogućujući vam da ih jednostavno prehodate, dok ljeti ima više vegetacije, što olakšava šuljanje kroz visoku travu. Kiša prigušuje zvuk koraka, magla otežava neprijateljima da vas uoče, a zimi se na rubovima zgrada stvaraju sige koje mogu i pasti ako prođete preblizu i tako alarmirati neprijatelje. Čak se i ponašanje neprijatelja ponekad mijenja ovisno o sezoni pa za vrijeme kiše češće stoje pod nadstrešnicama ili promjene rute kojima patroliraju. Ima još takvih detalja, ali i ovo dovoljno pokazuje kako su sezone više od pukog vizualnog efekta i zapravo važan dio igrinog svijeta sa pravom gameplay svrhom.
Po pitanju činjenice da imamo dva protagonista, moja prva briga bila je hoće li između njih uopće biti dovoljno razlika da se taj izbor opravda .Srećom, mogu reći da je Ubisoft tu bio dovoljno hrabar, a odgovor na to pitanje je apsolutno da. Naoe i Yasuke su s aspekta gameplaya oprečno drugačiji likovi. Dok je u Ghost of Tsushima Jin Sakai na neki način utjelovio i samuraja i nindžu, Shadows jasno razdvaja te dvije borbene filozofije, raspoređujući njihove sposobnosti, vještine i slabosti na dva odvojena lika.
Naoe i Yasuke su, s aspekta gameplaya, suštinski drugačiji likovi.
Naoe je možda najbrži protagonist kojeg smo ikad imali u Assassin’s Creed igri. Žena trči kao vjetar, skače po krovovima s nevjerojatnom lakoćom, a uz pomoć kuke može se popeti na najviši dvorac za deset sekundi. Ima pristup ikoničnom eagle visionu, može čučati u visokoj travi, puzati kroz nisku, izvoditi elegantne parkour akrobacije, i općenito ju je pravi gušt kontrolirati.
Njezin arsenal prilagođen je šuljanju i napadima iz sjene, ali ako sve krene po zlu, ima na raspolaganju tri oružja koja je iznimno zabavno koristiti. No, Naoe je i krhka – neki protivnici mogu je usmrtiti jednim udarcem, a čak i kada je nadogradite, veći broj neprijatelja odjednom može je brzo nadjačati. Dovoljno vam govori i to što sam, igrajući s njom u početku, vjerojatno umirao više nego u bilo kojoj dosadašnjoj Assassin’s Creed igri.
Igrajući s Naoe sam vjerojatno umirao više nego u bilo kojoj dosadašnjoj Assassin’s Creed igri.
S druge strane, Yasuke je hodajući tenk. Njegov arsenal osmišljen je za nanošenje maksimalne štete – osim što koristi moćna dalekometna oružja poput puške i luka, njegovi teški napadi uništavaju oklop neprijatelja bez problema. Ako se zatrči, probija vrata, ruši protivnike i melje sve pred sobom. No, snaga dolazi s cijenom jer je Yasuke poprilično trom, ne može se primiti za rukohvat koji mu je i metar iznad glave, a kada je o šuljanju riječ…recimo samo da su njegove metode sve samo ne suptilne.
Oklijevam u Assassin’s Creed igri pričati o realizmu, ali pristup je definitivno realističniji te ima smisla da lik od dva metra u oklopu od 100 kg ne može raditi ono što jedan shinobi može. Već sam spomenuo da prvih desetak sati igrate isključivo s Naoe, što vas odmah nauči da niste svemoćni i da su vam sjene veći prijatelj od oštrice mača. Zato je prava katarza trenutak kada vam igra prvi put prepusti Yasukea, i to u iznimno efektnoj sceni gdje protivnike, koji su vas do tada mučili, siječete u desetinama bez imalo napora. Nakon toga, iako igra povremeno forsira igranje s određenim likom, većinu vremena izbor je na vama.
Igra povremeno forsira igranje s određenim likom, no većinu vremena izbor je na vama.
Ubisoftova vizija tu je sasvim jasna – ponuditi najbolje od oba svijeta, kombinirajući šuljanje i čistu akciju. No, po meni je taj pristup ipak pomalo promašen. Ne samo da Naoe kasnije u igri postane poprilično kompetentan borac s kojim možete lagodnije ulaziti u otvorene sukobe, nego je ona jednostavno superiorniji lik u svakom pogledu. Osim što je njen stil igre prikladniji izbor za Assassin’s Creed, gore spomenut sustav svjetla i sjene, kao i većina sezonskih promjena, osmišljeni su isključivo za nju. Štoviše, s Yasukeom nećete moći aktivirati većinu tornjeva koji služe kao točke za brzo putovanje, a niti pokupiti opremu i predmete koji se nalaze na lokacijama do kojih doslovno ne vode stepenice.
To ga čini situacijskim likom, idealnim za trenutke kada znate da vas čeka posebno težak protivnik i da ćete se morati upustiti u borbu prsa o prsa. Ili, recimo, kad šest puta umrete kao Naoe, zainatite se, uzmete Yasukea i pokosite sve što se kreće.
U pozadini igre i dalje stoji sustav levela, pa će vas neprijatelji nekoliko razina iznad vas i dalje moći brzo eliminirati. Unatoč tome, igranje s Yasukeom osjetno je lakše jer doslovno možete izazvati cijelu bazu u otvorenu borbu i bez problema riješiti 20 neprijatelja istog ili čak nešto višeg levela. Zna i to biti zabavno, ali koliko god Yasuke bio nezaustavljiva sila u otvorenoj borbi, Naoe je srž onoga što Assassin’s Creed čini posebnim. Oni trenuci kada kiša neumoljivo pada, vjetar nosi listove, a vi stojite na rubu zgrade s plaštem koji se vijori u noći, promatrajući neprijatelje kako bezbrižno patroliraju bazom – nesvjesni da će ih uskoro progutati mrak – to su trenutci u kojima Shadows zaista blista.
Rezultat toga je da sam gotovo 80% vremena u igri proveo igrajući s Naoe dok sam Yasukea koristio samo u gore navedenim situacijama ili kad mi se jednostavno nije dalo sporo i metodično čistiti baze. Ne znam je li to bila Ubisoftova namjera, ali pomalo je porazno što, unatoč tome što su oba lika jednako razrađena u pogledu vještina i narativa, većina igrača vjerojatno neće osjećati potrebu da ih podjednako koriste.
Zemlja izlazećeg sunca i beskonačnih ikona
Ne mogu točno procijeniti kako mapa Shadowsa stoji u usporedbi s prethodnim igrama, ali jedno je sigurno – ogromna je. Sastoji se od devet velikih regija, a za potpuno istraživanje trebat će vam znatna količina vremena. Zanimljivo, tornjevi ovaj put ne otkrivaju mapu, već služe isključivo kao točke za brzo putovanje. To znači da za otkrivanje novih lokacija zaista morate fizički kročiti na njih. Sjećam se trenutka kad me Zoran nakon 60 sati igre pitao kako napredujem, a ja sam mu rekao da u tri regije još nisam ni nogom kročio.
Naravno, u tipičnom Ubisoft stilu, mapa je krcata sadržajem – bazama, selima, drevnim dvorcima, hramovima, kampovima i drugim lokacijama, gdje vas uvijek čekaju neprijatelji, oprema, resursi ili najčešće – sve navedeno. Igra nudi preko 60 meta razbacanih po otvorenom svijetu koje prvo morate raskrinkati i pronaći, a zatim skratiti za glavu. Uz to postoje i razne sporedne aktivnosti, poput meditacije za Naoe, treniranja Kata za Yasukea, crtanja Yumi crteža, krijumčarenja resursa i još mnogo toga. Shadows također donosi napredniju verziju Valhalline baze – sada na vlastitom komadu zemlje možete slobodno raspoređivati zgrade, uređivati okoliš i pritom dobivati konkretne gameplay bonuse.
Ubisoft je ovdje napravio polovični napor da istraživanje učini prirodnijim. Umjesto da vam izravno označe metu, svaka misija sada nudi tri natuknice o njezinoj lokaciji, pa je morate pronaći sami ili angažirati izviđače da to učine umjesto vas. Ovo smo već vidjeli u Odysseyu, ali suštinski ne mijenja način na koji pristupate igri te se nakon završetka priče, igra ponovno svodi na klasični Ubisoftovski lov na upitnike i potragu za boljom opremom gdje stvari ipak mogu postati repetitivne.
Kad smo već kod opreme, Shadows nudi znatno raznovrsniju i vizualno impozantniju ponudu od Valhalle, a po sustavu više nalikuje Odysseyu. To je dodatno naglašeno činjenicom da sada imamo dva protagonista, svaki sa svojim setom oklopa, oružja i drugih predmeta. Svako oružje i komad opreme dolazi sa statistikama i perkovima, koji se mogu kombinirati za razne buildove fokusirane na određene aspekte gameplaya. A s obzirom na raznolikost arsenala oboje protagonista, mogućnosti su itekako široke.
Vizualni haiku, hardverski harakiri?
Već sam rekao da Japan kao mjesto radnje često nosi narativ Shadowsa, čak i kada je kvaliteta scenarija ispod prosjeka. I da, mogu reći da je Japan u Shadowsu izuzetno dobro realiziran. Kao netko tko ima tek površno znanje o japanskoj kulturi i običajima, ne mogu tvrditi da je sve 100% autentično, ali vjerujem da igra za većinu igrača savršeno hvata štih lokacije – otprilike na istoj razini na kojoj je Origins prenio pustinjski šarm drevnog Egipta.
S time na umu, malo je reći da je svijet Shadowsa predivan. Nije na razini Ghost of Tsushime, koji je Tsushimu prikazao u gotovo bajkovitoj estetici, ali vizualno izgleda fantastično. Osim već spomenutih sezona, vegetacija je gušća nego ikad, do te mjere da vam ponekad doslovno ne dopušta da prođete kroz nju. Najnovija verzija Anvil enginea donosi i neke vizualne trikove viđene u Star Wars Outlaws pa se vegetacija sada njiše realističnije, čestice pršte na sve strane, a vremenski uvjeti izgledaju iznimno atmosferično.
Sve to ima svoju cijenu, a iako je Shadows relativno stabilna za Assassin’s Creed igru, optimizacija je daleko od savršene – pogotovo na NVIDIA karticama. Kod mene, na RTX 4090 i Ryzen 9 7900X, igra je u 2K rezoluciji, s ultra detaljima i very high ray tracingom, nativno radila na stabilnih 90 FPS-a, dok je DLSS u Quality postavci podigao broj sličica na prosječnih 115 FPS-a. Dodouše, s ovakvom konfiguracijom idem malo glavom kroz zid, ali čak i uz maksimalne postavke ray tracing zapravo i nije toliko primjetan, pa ga slobodno možete isključiti za dodatno povećanje fps-a bez većeg vizualnog gubitka.
Isprobao sam igru zato i na nižem spektru Ubisoftovih preporučenih konfiguracija – s Ryzen 5600X i RTX 3060 Ti u 1080p rezoluciji s upscalerom, gdje je igra bez problema održavala preko 60 fps-a. Ipak, smanjivanje određenih grafičkih opcija ne donosi očekivana poboljšanja performansi upućujući na probleme s optimizacijom pa će biti zanimljivo vidjeti kako će se igra ponašati na različitim PC konfiguracijama. Pozitivno je barem da je bugova relativno malo, a većinom se svode na sitne probleme s animacijama ili manjim vizualnim artefaktima, bez ozbiljnijih tehničkih poteškoća.
Visok ulog, nizak rizik
Napisao sam šest stranica teksta i vjerujte mi – tek sam se zagrijao. Ipak, mislim da sam vam dao dovoljno informacija da sami procijenite je li Assassin’s Creed Shadows igra za vas. Meni se svidjelo, ali ne mogu garantirati da će tako biti svakome. Nije ovo revolucija serijala, ali je sigurno korak u pravom smjeru. Ubisoft nije izmislio toplu vodu, nego je rafinirao postojeću formulu i dostavio možda najpromišljeniju i najkompletniju Assassin’s Creed igru do sada.
Ako ste uživali u prethodna tri dijela, Shadows je još bolji i nemate o čemu razmišljati. A ako ste ih uporno preskakali, možda je baš ovo igra koja će vas vratiti u serijal. Za mene osobno, radi se o naslovu kojem sam se iskreno veselio i kojem sam se jedva čekao vratiti – a to, ruku na srce, nije nešto što često mogu reći. Pogotovo ne za jednu Ubisoftovu igru.
MrPhilips
18.03.2025 - 20:46RTX 3050 – 1080p low – 40 fps – Katastrofa (vidjet ćemo da li će biti išta bolje sa day one patch-om)
Ki-ya Karate Monster
@MrPhilips, 19.03.2025 - 11:28Kupiš si Lossless scaling igraš u 100 fps na high.
MrPhilips
@Ki-ya Karate Monster, 20.03.2025 - 20:26Doduše Frame Gen pomaže ali to nije opravdanje za lošu optimizaciju.
Future man
@MrPhilips, 20.03.2025 - 22:06Ja na na 4060 ti raspalio na ultra high postavke. Ide na 60 fps na 1080. Meni sasvim dovoljno.
MrPhilips
@Future man, 22.03.2025 - 14:02Meni na 4060 max q max postavke max raytracing 1080p dlss quality sa framegen ide 40 fps.
Future man
@MrPhilips, 26.03.2025 - 20:28Nisam primjetio da padne fps. Uglavnom ide mi ok igra. 4060 ti mi je grafa.
Future man
@MrPhilips, 03.04.2025 - 11:49Ispravak. Ide mi oko 45 fps. Moje isprike falio sam. Mislim da mogu igrati na 45 fps .Ok mi je .
habo
18.03.2025 - 20:50Bravo Hrvoje! Kako mi je drago što je igra dobila visoku ocjenu , ja bi je svakako odigrao koju god ocjenu da si dao ali baš mi je drago samo zbog hejta prema igri več nakon prvih slika dok jos nije bila ni na pola razvoja . Jedva čekam da se krenu prodavat milijuni kopija i da više završi ta farsa. I na kraju svaka čast na iscrpljujućem tekstu i recenziji jer zapravo po recenziji se vidi odma da je autor uživao u igranju igre . Lijep pozdrav Hrvoje i veselim se tvojim budućim recenzijama .
Agent
@habo, 18.03.2025 - 21:01To nikad neće završit jer baš kako i u tekstu piše on nije baš za AC, on je snaga. Tako da hejteri su dobili što su htjeli.
Mamba_
@habo, 19.03.2025 - 11:12Prodaju se i Fifa, 2K i CoD u milionima pa se ne smatraju kvalitetnim igrama. HCL ocjena ne treba nikome da znači puno već više kao neka smjernica dok se ne isproba ili bar ne vidi gameplay. Ne zaboravamo koju ocjenu je HCL dao TW3 jednoj od najboljih igara koje su dosad izašle.
Hoću reči da to što je HCL dao dobru ocjenu nekoj igri ili se ta igra prodala u milionima ne znači da je kvalitetna. Ovo je nevezano za Shadows već uopšteno za sve igre.
vragec25cro
@Mamba_, 19.03.2025 - 11:24Pa tw3 je i zasluzio takvu ocjenu.
blacklist0907
@vragec25cro, 19.03.2025 - 13:17Ko i far cry ispod 5 pa nije dobio
vragec25cro
@blacklist0907, 20.03.2025 - 07:44Znas da sam ja malo drugacijega misljenja i po meni je najbolji Far cry 5,a opet ocijene su subjektivne i hrpu igara s niskik ocjenama mi se svidjelo i hrpu s visokim ocjenama nije.Btw odigrao witcher 3 s oba dlc i iskreno igra je frustrirajuca s bugovima koji su prisutni i dan danas(odigrao ju prije dva mjeseca),a ko rpg je prosjecna s losim sistemom questova
habo
@Mamba_, 19.03.2025 - 12:38JA ne igram FIFU niti košarku a ni CoD , ali zato ni ne otvaram članak o FIFI i ne dolazim tamo hejtat sa glupim komentarima “a to je smeće svake godine jedno te isto , kupe milione na prodaji kartica .”
Jednostavno zaobiđem članak i to je to . U tome i jeste bit priče ako ti se ne sviđa ok poštujem tvoj stav ali kakav imaš nagon da dodđeš tu i hejtaš i napišeš ma smeće .
SanKa
@Mamba_, 19.03.2025 - 12:47pa witcher 3 je dobio realnu ocjenu. to što tebi ne paše je drugi par rukava
Darcoolio
@habo, 24.03.2025 - 11:30Kako su se prodali milioni primeraka, ubijaju.
Fikio
@habo, 28.03.2025 - 13:49Načekat ćeš se za te milijune. Ako nisi znao Ubisoft je već neko vrijeme u krizi a glavna nada im je formulaični gejm kakav su već izbacili 9 puta
ProperBurial
18.03.2025 - 20:53Skandalozno,ali ispalo je da je AC još jedan AC. Ja ću si nabaviti Origins. Uvijek sam htio vidjeti Egipat.
hexagram
@ProperBurial, 18.03.2025 - 21:03Origins i Unity su top shit.
GAMEmaher
@hexagram, 18.03.2025 - 22:18Origins mi je odličan. Odigrao ga s guštom i ponovno ću zbog onih dlc-ova
Fikio
@hexagram, 28.03.2025 - 13:46Nemaš ukus
SanKa
@ProperBurial, 19.03.2025 - 09:32originis sam tek sad presao jer sam krajem godine isao u egipat. stvarno sve pohvale, dosta realisticno preneseno
DiVojic
18.03.2025 - 21:06Oh boy, idem po porciju kokica sa extra maslacem xD
Nemanjazzz
18.03.2025 - 21:06Ja sam se zasitio ac-a koliko ih je izaslo pa sta god da izadje tesko da me opet privuce. Al evo ko voli nek izvoli.
GAMEmaher
@Nemanjazzz, 18.03.2025 - 22:20Meni pak ne smeta jer pokrivaju razna vremena… Egipat, Grčka, Vikinzi… Japan. Uz hrpetine sadržaja uživaš u bogatom svijetu, doslovno kao da proživljavam ta vremena. Samo nek nastave tako 🙂
Nemanjazzz
@GAMEmaher, 19.03.2025 - 03:39Ja vise volim da kad tako uzivam u svetu bude malo vise cinematicno kao rdr na primer. I da je svet malo manji. U AC ovima ima dosta trckaranja pa brzo dosadi to uzivanje u svetu. Jos mi fali mini mapa koja pokazuje najbrzu rutu do cilja. Jer tako bar skreces, a ovo kad ti je samo postavljen waypoint okrenes se ka njemu drzis W+ shift eventualno ako naidje neka prepreka obidjes je.
Future man
@Nemanjazzz, 28.03.2025 - 13:11Ja išao na misiju pa zapeo u šikari. Nevidis prst pred nosom. Išao skratit put pa u nekoj šikari zavrsio.🤣
Zoran Žalac
18.03.2025 - 21:07U nekom od paralelnih multiverzuma, ovo je komotno mogla bit linearna stealth igra u trajanju do 10-12 sati i bila bi vrhunska kao takva, 10/10. Svi bi ju hvalili i ne bi ju igralo dovoljno igrača da bude financijski isplativa. Jesam u pravu, Hrvoje?
Hrvoje Smoljić
@Zoran Žalac, 18.03.2025 - 21:31Dobro si rekao – paralelnom multiverzumu. U ovom našem ne ide linearna stealth igra i financijski isplativo u istu rečenicu.
IgorBiH
@Hrvoje Smoljić, 19.03.2025 - 04:27I ne treba ništa linearno “na šinama” biti isplativo u 2025. Tu smo stanicu gejminga valjda ostavili iza sebe. Ne mora biti ni masivni open-world ali postoji ogroman prostor za nešto između.
Darcoolio
@IgorBiH, 19.03.2025 - 08:42Pa AC serijal je bio to “između” dok ga nisu bacili u otvoreni svet.
Fikio
@Hrvoje Smoljić, 28.03.2025 - 13:44Ti si 84 dao ovom smeću, bolje ćuti
Hrvoje Smoljić
@Fikio, 28.03.2025 - 13:48Boli, a?
Fikio
@Hrvoje Smoljić, 29.03.2025 - 20:13Ne, samo je žalosno da bilo koji recenzent formulaičnom industrijskom slopu daje toliko.
Gebro_gaming891
@Zoran Žalac, 18.03.2025 - 21:42Moderni Tenchu
Peki88
@Zoran Žalac, 18.03.2025 - 21:53Realno, to se može reći za više manje svaku AAA Open World igru
Darcoolio
@Peki88, 19.03.2025 - 00:01A ono, baš ne.
Lovac
@Zoran Žalac, 19.03.2025 - 01:21U kratko si napisao zašto gotovo ni ne igram novije igre. Izgorio sam od open world checklist chasera. Jedino tipa Fallout mi prolazi. Kako mi fale ispolirane igre 10 do 20h. Pa onda nekoliko puta s pauzama i na kraju više nego 100h open worlda koji nikad neću završiti.
Dajsikeks
@Lovac, 19.03.2025 - 16:07Više vidim tih linearnih igara od 10 do 20h na današnjem tržištu nego “open world checklist chasere”, tak da očito ne gledaš široki spektar kad je u pitanju potražnje.
Lovac
@Dajsikeks, 19.03.2025 - 18:00Pa otvoren sam na prijedloge; Dishonored, SH2 remake, tako nešto. Ovi rogue-like i sl. me ne zanimaju. Možeš mi i poslat u poruku ako imaš listu, možda ima nešto da nisam odigrao, a trebao bih 😉
Blackbeard
@Zoran Žalac, 19.03.2025 - 22:23Nešto kao Tenchu 😁
MAJSTOR RINGO
18.03.2025 - 21:08Odlicna recenzija, i ocena👌
Najverovatnije ide sutra kupovina.
Hrvoje, reci mi molim te kakva je prica?
Vidim da je nisi smestio kao plus a ni kao minus u recenziji.
Hrvoje Smoljić
@MAJSTOR RINGO, 18.03.2025 - 21:35Hvala ti 🙂 Što se tiče priče – kompetentna je i kao svaka AC igra – ima dobrih i onako meh trenutaka. Ovisi zapravo dosta koliko ti je feudalni Japan i sve što već s tim ide privlačan kao mjesto radnje.
MAJSTOR RINGO
@Hrvoje Smoljić, 18.03.2025 - 22:01Hvala na odgovoru👍
Ufff…. Itekako privlacan.
Sutra ide kupovina i rokanjeeee…..
Iceman73
@MAJSTOR RINGO, 19.03.2025 - 15:35Već je prednaručena…hehehe!
MAJSTOR RINGO
@Iceman73, 19.03.2025 - 15:41Danas mi stize wallet kolega od 100$
Ide odmah kupovina💪💪💪
Koliko sam video na storu, dobija se quest neki sa psom, takodje i prvi dlc.
Iceman73
@MAJSTOR RINGO, 19.03.2025 - 15:57Ja sam uzel na cdkeys za 47.99 eur,tak da mi dolazi samo osnovno izdanje bez dlc-a.
MAJSTOR RINGO
@Iceman73, 19.03.2025 - 17:17Koliko sam skapirao kolega taj dlc Claws of Awaji dolazi svako ko prednaruci igru, bez obzira koje izdanje kupio.
Takodje dolazi i taj quest ekskluzivno uz preorder.
Fikio
@MAJSTOR RINGO, 30.03.2025 - 12:13To je dug, gutaj samo gutaj
SanKa
@Hrvoje Smoljić, 19.03.2025 - 09:33jel bi rekao da je igra bolja od originsa, valhalle i odyssey?
Hrvoje Smoljić
@SanKa, 19.03.2025 - 09:36A ovisi to dosta o periodu koji preferiraš. Meni osobno – da, i poredao bi ih ovako: 1. Shadows, 2. Odyssey, 3. Origins, 4. Valhalla
stajaznam
@Hrvoje Smoljić, 19.03.2025 - 11:15Na prvo mjesto bih stavio Black Flag, a dalje svako prema vlastitim sklonostima. Ah da, Black Flag nije RPG, ali ima ono nešto.
sparrowpunk
@Hrvoje Smoljić, 19.03.2025 - 19:12Je li ovo najbolje ocjenjena AC igra na HCL portalu?
Gebro_gaming891
@sparrowpunk, 19.03.2025 - 21:47Nije ni u top 5 najbolje ocijenjenih AC-eva
Iron666
18.03.2025 - 21:19Nažalost ovo mi je dovoljno da znam da će mi igra postati smorčina nakon 20-30 sati gameplaya “istraživanje se s vremenom pretvara u tipični Ubisoft grind”
opp
18.03.2025 - 21:21Taman počeo Mirage, Shadows kupujem obavezno Ultimate kad bude oko 30 eura ili niže. Dakle, sljedeće godine u ovo isto vrijeme aBd. Odlična recenzija, sve pohvale. Radujem se Japanu i igri, sve ovo djeluje mi odlično
SanKa
@opp, 19.03.2025 - 09:34mislim da ce ti ovo nakon miragea bio avion. mirage mi je djelovao ko poludovrsena igra cijelo vrijeme
opp
@SanKa, 19.03.2025 - 10:13Može bit, al eto da isprobam
SanKa
@opp, 19.03.2025 - 10:34ma jasno, ja sam to igrao da se odmorim od elden ringa hahah
Snake666Doctor
18.03.2025 - 21:27Hard pass
-W-
18.03.2025 - 21:35“…iskaču kao iz paštete.” haha… Izvrsna recenzija, zvuči bolje od očekivanog. However, uvjeren sam da su debelo izmjenili neke stvari da bolje legne publici. Znači: Noae = Black Widow, Yasuke = Ant-Man (giant mode) 😁🤣 Zoranov komentar stoji (ako je stealth segment ok)
_Someone_
18.03.2025 - 21:41Ne znam valjda sam dosao u godine kad i nemam toliko vremena za igranje kao nekada, pa kad mi se otvori mapetina koju moram skrolati po par sekundi da bih s jednog kraja dosao do drugog, uhvati me nekakva nelagoda i izgubim volju za igranje. Nekad sam obozavao AC, ali zadnjih par nastavaka jednostavno nisam mogao provariti. Puno puno previse svega. Ovome dajem sansu iskljucivo zbog settinga
Nemanjazzz
@_Someone_, 18.03.2025 - 21:52Isto. Jos u zadnje vreme igram na geforce now gde mi sesija traje 1h, tako da budem svestan sta stane u 1h igranja. Tako u nekim igrama je to 60 minuta zabava a u nekim jedan main quest, sakupljanje par collectibiles-a i jurcanje mapom
Ravel
@_Someone_, 19.03.2025 - 09:22Tako je meni bilo s Elden Ringom, uzeo mi je travanj i svibanj te lipanj kad je izašao i jedina je igra tog tipa kojoj sam bio voljan dati svojih 100+ sati, jer kad dođeš u godine i imaš drugih stvari, vrijeme je ograničen resurs koji biva sve tanji i sve je teže odlučiti se za takve pothvate.
rokonja
18.03.2025 - 21:44Eto mene opet u AC!
GogicM99
18.03.2025 - 21:48Sve je ovo vec vidjeno i prezvakano u prethodnim dijelovima. Nakon dosadne price u Valhalle koja se rastezala na 50+h djelimicno su mi ubili volju za open world žanr pogotovo open world iz Ubisoft kuhinje.
SanKa
@GogicM99, 19.03.2025 - 09:35dosadna prica u valhalli ? ti nisi normalan, to je rano engleska povijest, doslovno najjaci dio igre. jedino me smetalo sto nema veze sa assassinima i templarima, toga se bojim i u ovoj igri
Goblin
@SanKa, 19.03.2025 - 10:10Previše je razvučeno, od Norveške, pa glavne priče u Engleskoj, pa Asgard i ostalo, Irska, Franačka, Amerika, Lost saga, final saga, rajdovi, Ragnarok. Na kraju krajeva sve ostane slabo u sjećanju, od likova do priče, jer je toliko toga, a sve nit smrdi nit miriše… od likova u igri bih prepoznao samo Eivorovog brata Sigurda, ako ne računam Kassandru i Basima.
SanKa
@Goblin, 19.03.2025 - 10:35slazem se oko Asgarda. To je bilo totalno nepotrebno, pogotovo jer smo paralelno imali igru koja je to puno bolje odradila (God of War)
Dick Johnson
18.03.2025 - 22:34Bilo bi fora da su ubacili Toyota terenac za fast travel kad su se vec raspištoljili.
gavinikima
@Dick Johnson, 22.03.2025 - 17:39Jedan Highlander ne bi škodio imerziji Azuchi–Momoyama perioda 🤣
TheCaptainCrash
18.03.2025 - 23:11zadnji AC kojeg sam obozavao bas kao 1 i 2 je bio…3 lol. Cak mi ni Black Flag iz nekog razloga nije sjeo jer taman kad je izlazio, nisam imao ga na cemu igrati pa me proslo. Igrao sam skoro pa sve glavne AC i mozda Odyssey od tih novih mi se najvise svidio radio teme. Valhallu sam igrao kao Vikings simulator jer to i jest, pa sam se zabavio. Origins mi iskreno nije sjeo radi mehanika, pogotovo na konju. Ovo cu isto igrat radit teme jer sam sucker za feudalni Japan.
SanKa
@TheCaptainCrash, 19.03.2025 - 09:36black flag je najbolji AC nakon dvojke. šteta..čekaj da ga remasteriraju pa odigraj
Gebro_gaming891
@SanKa, 19.03.2025 - 10:42Remakeaju
SanKa
@Gebro_gaming891, 19.03.2025 - 12:48pardon, to sam mislio zapravo
TheCaptainCrash
@SanKa, 19.03.2025 - 12:37pa gledaj prica mi je fenomenalna sto sam vidio vec kad sam igrao, samo ja sam ocito zaboravio kako su clunky te igre, pa mozda pricekam remake sto ce navodno ove godine izaci. Ili cu jednostavno odigrat original. Jako su mi se svidile naval bitke u trici tako da cu ih sigurno voliti i u 4.
SanKa
@TheCaptainCrash, 19.03.2025 - 12:48naval bitke su show u black flagu. uzivat ces sigurno
TheCaptainCrash
@SanKa, 19.03.2025 - 13:23definitivno, zelim bas neki AC gdje se mogu navuc kao nekad. Mada ja sam te igre igrao ima preko 10 godina xD
Sale247
18.03.2025 - 23:31U četvrtak popodne počinje novo poglavlje!! Nadam se daleko bolje, ljepše i fluidnije od Mirage-a! Volim AC ali Mirage je smeće. Prekinuo nakon 2 sata patnje… Ali ovo sam pred naručio, imam dobar osjećaj…
kebbab
@Sale247, 19.03.2025 - 02:47Nije Mirage smece. Reci kako je, Mirage je malo težak prva dva-tri sata dok malo ne odkljucas skilove. A i igra je napravljena više na stealth ne toliko na borbu i samim time ne možeš kao kod Originsa,Odysseya i Valhalle uletjet i ubiti gomilu stražara.
Darcoolio
@kebbab, 19.03.2025 - 08:45U Origins ne možeš uleteti i ubiti stražara jer ima jači level od tebe, a taj deo mi je idiotski potpuno za ovu igru.
Ali mi se Mirage svideo više nego pomenuti jer je mnogo bliži standardnom AC serijalu.
kebbab
@Darcoolio, 19.03.2025 - 16:54Baš Origins je odličan zato što nema level scaling sistem. Dakle od početka do kraja su sve teritorije na mapi isti raspon levela i zbog toga je pravi RPG i užitak je igrati na najvećoj težini. Zbog toga se možeš nabildovat i uletjet u manje baze/kampove (5-6 protivnika) i sredit sve.
Darac83
@kebbab, 20.03.2025 - 09:07Ne sjećam se da nema level scaling. Da, možeš ući u područja višeg levela, ali nemoš ubit nikog…
TheCaptainCrash
@kebbab, 19.03.2025 - 12:39ne znam, ja kad sam ga igrao imao sam osjecaj kao da igram Valhallu opet sto ne zelis imat taj osjecaj.
Mrky
18.03.2025 - 23:53Nezz Hrvoje kako ti se idalje daju igrati Ubisoft igre. Ja sam dobio toliki burnout da nisam kupio Ubisoft igru od 2021.
Marac Marko
@Mrky, 19.03.2025 - 07:39Ti si k..j
TheCaptainCrash
@Mrky, 19.03.2025 - 12:39jer mu je to posao
Mrky
@Mrky, 20.03.2025 - 21:33Kako je “Matty” rekao. Već smo tu igru igrali. Išli su na sigurno
vragec25cro
19.03.2025 - 00:29Jedva cekam 20.03
Wolf1892
19.03.2025 - 00:46Ja ovo neču čitat prije nego dobim collectors edition 🤣
kebbab
@Wolf1892, 19.03.2025 - 02:10Ja isto. Jedva cekam preuzeti kolekcionarsko izdanje.
Ki-ya Karate Monster
19.03.2025 - 02:06Uočio sam grešku gdje je napisano da igra košta 80 eura, a ustvari košta 70 eura.
ZamZurinho
19.03.2025 - 03:38Đe je makoto nagano 😊
moordrak
19.03.2025 - 04:35Znači nit’ smrdi ni’t miriši. Klasična Ubi rukotvorina. Dobro. Riskirat ću. Gotovo sve AC-ove sam odigrao sa kauča. Najradije bi i ovog tako. Tko zna kako će se konzole boriti sa Shadowsom. Valhalla je bila poprilični slideshow u odnosu na PC. Moram istražiti. Hvala Hrvoje na suptilnim upozorenjima glede, a svega 🙂
SanKa
@moordrak, 19.03.2025 - 09:37taj dio me zanima, performans na konzolama
MAJSTOR RINGO
@SanKa, 19.03.2025 - 09:53Dosta stabilnih 60 fps, zna dropati do 56-57 fps-a.
Ali u performance modu nema globalnog osvetljenja, sto po meni pravi ogromnu razliku, ali bas ogromnu, kako igra izgleda.
Naravno ako pricamo o base modelu. Na pro je to dostupno i u 60 fps.
moordrak
@MAJSTOR RINGO, 19.03.2025 - 16:40Ringo, dobro si rekao. Cijelo popodne vrtim snimke. Ne mogu vjerovati. Nisam očekivao toliku razliku. Kao da gledam nešto iz 2010. Dvije kompletno različite igre usporedim li ps5 i PC verziju. Na pro ajde, to još na nešto liči ali opet slide show kao valhalla. Nemam ps5pro i ne pada mi nakraj pameti kupovina. Igra na običnom PS5 za mene nije igriva. Kvragu. Ogromna crvena zastava mi se vijori za ovo…
MAJSTOR RINGO
@moordrak, 19.03.2025 - 17:25Ma da, jbg…
Moracu igrati u quality modu, ili balance.
Uve je bolje u 60 fps naravno, ali ovakva igra moze da se igra i u 30/40 fps.
Nije pucacina neka.
Na pro u 60 fps ima tog globalnog osvetljenja, ali nema fizike u kosi Naoe, nema takodje ni RT refleksije. Ako sam dobro povatao. Dok quality mod na pro daje RT refleksije, ali ima pop in-a i nije do kraja implementiran, neka kombinacija SSR-a.
Sve u svemu igra izgleda prelepo. Pogotovo na high end PC-u. Anvill engine je uznapredovao bas po pitanju GO, kao same fizike u igri.
kebbab
@MAJSTOR RINGO, 19.03.2025 - 19:44Ja stalno preferiram performance mode ali probat cu i taj balanced mode koji ocigledno dobro drži 40 fps-a. https://m.youtube.com/watch?v=UxzpAluabec&pp=ygUZYWMgc2hhZG93cyBwczUgdnMgcHM1IHBybw%3D%3D
MAJSTOR RINGO
@kebbab, 19.03.2025 - 20:52Upravo preordovao. Sutra ujutru se krece sa rokanjem.
Gledao DF.👌👍💪
Demon90
19.03.2025 - 05:44Kao što sam već napisao odigra so poslije drago mi je da je ok, Al odigrao bih ne nevezano za recenzije.
Toma_HR
19.03.2025 - 07:14Hvala na odličnoj i iscrpnoj recenziji. Hrvoje je uvijek dobar u tome. Meni igra sutra dolazi i nadao sam se ovakvim ocjenama.
d3x
19.03.2025 - 07:53super igra i kvalitetna, igrat cu kroz par mj i kad padne na bar 50 eura
DjokaBA
19.03.2025 - 08:27“U pozadini igre i dalje stoji sustav levela, pa će vas neprijatelji nekoliko razina iznad vas i dalje moći brzo eliminirati.” – Stvar zbog koje sam se udaljio od AC serijala je jos uvek prisutna, tako da meni hard pass i dalje. Mirage je bio AC kakav treba.
Kris7yburado
@DjokaBA, 19.03.2025 - 09:15Soulslike igre onda nemoj niti pokretati u tom slučaju.
DjokaBA
@Kris7yburado, 19.03.2025 - 10:36I ne pokrecem ih.
gavinikima
@Kris7yburado, 22.03.2025 - 17:54U dark soulsu te zombi bez ičega ne može ubiti u dva poteza zato što je broj iznad njegove glave isti kao i tvoj. To u soulslike igrama ne postoji što je dobro, jer ti daje osjećaj da si napredovao u igrici od gotovo hodajućeg leša do viteza u oklopu iz 16. ili 17. stoljeća. Ne sjećam se da je i jedna souls igra imala level scaling kao što AC Odyssey ima. Ac i Soulslike su neusporedivi zato što je jedno rpg, dok se drugo pretvara da je rpg bez ikakvog razloga.
Eduard Homa
19.03.2025 - 08:50Žao mi je što neće biti moderne priče, ali kad bolje razmislim bolje da je nebude nego da je loše naprave pa da bude samo smor i sramota za slušati i gledati.
Darac83
19.03.2025 - 09:16Igrat će se. Za 2 godine kad će bit 15€. 😊
kebbab
@Darac83, 20.03.2025 - 21:35Dobar si. Ja za 40€ nebi cekao 2 godine.
Darac83
@kebbab, 20.03.2025 - 23:33Mislim na to da će mi trebat bar 2 godine da odigram zaostatke, a do tada će se sigurno nać na velikim sniženjima. Nije mi toliko napeta.
Ravel
19.03.2025 - 09:19Koliko sam shvatio čitajući razne recenzije, ovo je super ako me zanima vremeplovom posjetiti taj period Japana, tako da jednog ljeta kad bude 50/70% popusta ću definitivno uzeti. Ako ništa, drago mi je da su dobro odradili period i pogodili stealth aspekt igre, to me najviše zanimalo, tako da + za Ubisoft da unatoč očekivanim nedostacima, ovaj AC nakon 15+ godina daje igru smještenu u Japan koju su fanovi dugo htjeli i koja je vrijedna igranja. Dobra recenzija, Hrvoje!
SanKa
19.03.2025 - 09:41moram rec da sam ugodno iznenadjen recenzijom…što bi tek bilo da se Ubisoft svjetski ne trudi napravit najgoru PR kampanju svoje igre…toliko failova uoči izlaska, očekivao sam katastrofu..i dalje smatram da je ubacivanje yasukea ko crnog tenk lika glupa odluka, a po recenziji vidim da je tako..kakva bi to tek igra bila da smo imali normalnog samuraja…a ne plot device…probat cu igru na saleu kad zavrsim sve iz backloga ako ce bit ok cijena i ako ce performance na konzoli bit ok
Gebro_gaming891
@SanKa, 19.03.2025 - 10:44Nije bilo potrebe za nikakvim samurajem. Jedna nindža bi bila sasvim dovoljna.
Kris7yburado
@Gebro_gaming891, 19.03.2025 - 11:32Da se nisu odlučili u igru ga ukomponirat, opet bi bilo kenjatora koji bi kukali i zamjerali igri stalno koristenje stealth-a, bez Rambo pristupa.
Gebro_gaming891
@Kris7yburado, 19.03.2025 - 14:28A sadašnji samuraj ispada kao višak jer je namijenjen isključivo za borbu.
312AE
@Gebro_gaming891, 19.03.2025 - 11:37Da, imate tu pravo, kaj vise razmišljam o tome…
Mrkvicaa
19.03.2025 - 12:34Kao što sam već napisao. Odyssey mi je zabavan, Shadows još ‘podmazaniji:) Bit će to dobro putovanje.
Chronosus
19.03.2025 - 13:05Molim vas, prestanite stavljat “hrpetina sadržaja” pod plusove, pogotovo Ubisoftovim igrama.
Moguće je da igra ima previše sadržaja.
Rečenica “U tipičnom Ubisoft stilu, mapa je krcata sadržajem” mi je odmah izazvala muku.
Solidna količina raznolikog i smislenog dodatnog sadržaja je plus.
Hrvoje Smoljić
@Chronosus, 19.03.2025 - 13:35Zašto ne? Nekome je idealna igra ona koja traje 10 sati i u kojoj je svaki trenutak dinamičan i svrhovit, dok će netko drugi igru kupiti baš zato što unaprijed zna da će u nju moći uložiti 50, 100 ili više sati. Ne kažem da je više uvijek bolje, ali kvantiteta sadržaja sama po sebi nije nužno mana – sve ovisi o tome što pojedini igrač traži.
Chronosus
@Hrvoje Smoljić, 20.03.2025 - 11:03Zato sam i napisao: “Solidna količina raznolikog i smislenog dodatnog sadržaja je plus.” Ok, može biti i tona, al što više sadržaja to je manje vjerojatno da neće postati repetitivan. Dobar primjer je Hogwarts i njegov Merlin Trials, bio sam oduševljen prvih par puta, onda sam skužio da ima samo 4-5 vrsta koje se ponavljaju, a ponavljaju se 300 puta po mapi. Da su napravili 10ak Merlin trialsa koji svaki zahtjeva nešto drugačije bi bilo smisleno i raznoliko. Najjednostavnije je prekopirati nešto 300 puta po mapi jer će recenzenti samo napisati “hrpetina sadržaja”.
gavinikima
@Hrvoje Smoljić, 22.03.2025 - 18:03To ovisi kako će igrač provesti tih 50 sati. Ako će većina tih 50 sati biti sakupljanje stvari po cijeloj mapi onda to nije kvalitetno proevdeno vrijeme u igrici. Za razliku od takvih vrsta igara, postoje i igrice u koje se može utrošiti većina tih 50 sati u značajne sporedne questove koji će promijeniti ishod glavne priče (Witcher 3, Tyranny, Baldurs gate serijal, Disco elysium… ) Znam da uspoređujem potpuno različite žanrove.
TheCaptainCrash
@Chronosus, 19.03.2025 - 13:36pa da to zadnje sto si napisao, mozda se misli da ima hrpa sadrzaja za koji se vrijedi potrudit i nac to sve. I prijasnje igre prije RPG trilogije su imale krcato sadrzaja ali boze moj bilo ih je fora nalazait bar meni. Zar nije AC2 imao dosta tih “collecthaton” stvari, one mrtve ptice sjecam se bas. Ako je loot dobar, nac cemo ga.
Gebro_gaming891
@TheCaptainCrash, 19.03.2025 - 14:26Bilo je pera, ne mrtvih ptica.
TheCaptainCrash
@Gebro_gaming891, 19.03.2025 - 14:30hvala na ispravci
RPGamer
@Chronosus, 19.03.2025 - 15:09Izaziva muku tebi, dok recimo meni je kvantiteta vrlo bitna u igrama. Ne vole svi linearne igre bez sadržaja kao npr. Uncharted.
Chronosus
@RPGamer, 19.03.2025 - 22:03Ne znam kako si napravio logički skok od mog kritiziranja postavljanja velike količine dodatnog sadržaja u plus do linearnih igara.
Ako nije bilo jasno – ništa u recenziji ne govori o kvaliteti tog sadržaja. Dapače, sugerira se da je standardni autogenerirani repetitivni ubisoft shit kao i uvijek . To je kao da u plus stavi ” ima priču”. To što je priča banana nema veze – hej, tko ne voli nekakvu priču u igri?
djosic85
@Chronosus, 20.03.2025 - 02:49Kužim što misliš, ali sigurno nije mislio na “repetitivni ubishit” ako je pod plus stavio hrpetina sadržaja. To se može zaključit…
Chronosus
@djosic85, 20.03.2025 - 10:58Prekopirat ću ti što je isti recenzent napisao u recenziji za Rise of the Ronin: ” Većina ih se u konačnici svodi na oslobađanje baza odnosno borbu, uz pokoji izuzetak poput traženja mačaka i opreme, glider izazova, gađanja meta i slično. Igra tu zapravo pati od tipičnog Ubisoft sindroma gdje po mapi lovite ikonice i gdje nema nekog prostora za dinamično istraživanje.”
Zanimljivo tamo je stavio u plus ovo: “zanimljive sporedne misije i mnoštvo sadržaja”. Zanimljive sporedne misije već jesu plus.
Chronosus
@djosic85, 20.03.2025 - 10:59Doduše, tek sad vidim da je stavio pod minus “Ubisoft grind”. Dakle…
Hrvoje Smoljić
@Chronosus, 20.03.2025 - 12:12Obje igre imaju isti problem. Hrpetina sadržaja koja je zanimljiva do trenutka kad više nije, a to kad će prestati biti ovisi o pojedinom igraču. Opet, čak i za one koji ne preferiraju previše ponavljajućeg sadržaja, smor nastupi kad u igri već imaš 40-50-60 sati i kad ti se uloženo definitivno vratilo, a tko voli, nek slobodno piči dalje.
djosic85
@Hrvoje Smoljić, 20.03.2025 - 12:21Živa istina, ja smor ne osjetim ni nakon 100 sati
Chronosus
@Hrvoje Smoljić, 20.03.2025 - 14:53https://www.youtube.com/watch?v=gdWyGurnSbU
SkillUp po običaju kaže sve što trebaš znati. U prve 4 i pol minute kaže sve što je bitno.
Hrvoje Smoljić
@Chronosus, 20.03.2025 - 15:14Koja je poanta da meni, koji sam napisao šest strana o igri, kopiraš drugu recenziju kao argument? Nisam je pogledao, ali s obzirom na tvoj stav, čini mi se da se radi o klasičnom slučaju traženja potvrde unaprijed definiranog mišljenja. Ako je netko već odlučio da mu se igra ili neki njen aspekt ne sviđa, logično je da će mu recenzija koja to potvrđuje biti ‘sve što treba znati’.
Chronosus
@Hrvoje Smoljić, 21.03.2025 - 11:29Poanta je da je on rekao sve što se provlači kroz tvoju i kroz ostale pozitivne 80+ recenzije, ali ne ignorira to u ukupnoj procijeni (ponajprije loše napisana loša priča i Yasuke koji se nikako ne uklapa) . I napominje upravo što smo se tu vrtili – postoje igrači koji su samo htjeli još jedan AC i ogromnu mapu ispunjenu stvarima za napravit i oni će bit sretni s ovim.
Zoran Žalac
@Chronosus, 27.03.2025 - 15:18Također kasnije u videu naglasi da priča postane dobra – nakon prvih 30 sati. I da, to je i dalje “loše napisana priča”, ali po meni za 5 ili 6/10. Što nije kilometrima daleko od onoga kako je to Hrvoje vidio. Druga je pak tema za raspravu jel smatraš da igra može biti u kategoriji 80 ili 90 bez kvalitetne priče. Iako preferiram dobre priče u igrama, ja sam stava da itekako može. Prošle sam godine utukao 100+ sati u V Rising koji *ima* priču, samo je toliko sporedna da na nju nisam ni obraćao pozornost. I opet sam utukao toliko sati i opet se zabavio. Može se – samo treba znati jel to tvoj tip zabave. Kako Skill Up kaže – ovo bi moglo proć i kao igra uz koju slušaš podcast. Malo porazno za Assassin’s Creed, ali onda si mislim – pa Zeldu BOTW sam jednu trećinu odigrao slušajući podcaste. Niti me to išta zakinulo u doživljaju, niti mi je zbog toga to bila dosadna ili razočaravajuća igra.
TheCaptainCrash
19.03.2025 - 13:37Tek sad vidmo referencu na Alphaville “Big in Japan”. Svaka cast za to!
_Someone_
@TheCaptainCrash, 19.03.2025 - 15:31Ta se fraza inace koristila 80ih za bendove koju su postali iznimno popularni u Japanu, a kod kuce ostali nepoznati. Ovdje bi se moglo dogoditi obrnuto 😀
-W-
@_Someone_, 19.03.2025 - 20:59Neće “moglo” nego će tako i biti. No, za Alphaville si skroz u krivu. Prvi album je praktički svuda bio iznimno popularan, pogotovo u zemljama gdje se talijanski disco i synth pop već do 1984. duboko ukorijenio (balkan, mađarska, poljska,…)… Drugi album je značajan pad, treći očaj…
TheCaptainCrash
@-W-, 20.03.2025 - 01:28znam svega dvije pjesme od Alphavilla tako da ne mogu sudit nista. Vise sam za old school thrash i death metal.
TheCaptainCrash
@_Someone_, 20.03.2025 - 01:27nisam imao pojma, thanks!
Dad of Boy
19.03.2025 - 14:28“Ono što će mnoge zanimati jest gdje su tu Assassini i Templari i ima li priče u modernom okruženju? Što se tiče moderne priče, ona je praktički nepostojeća. Kažem praktički jer postoji jedan element koji ne želim spoilati, ali bez brige – gotovo svo vrijeme provest ćete u Japanu, bez napornih izlazaka iz Animusa i šetnji brzinom puža”
Ovo mi se ne sviđa i nikad mi nike bilo jasno kada je netko prigovarao oko radnje u sadašnjosti jer je na kraju, priča u sadašnjosti pokretač same radnje AC-a.
Gebro_gaming891
@Dad of Boy, 19.03.2025 - 14:36Džaba šta je pokretač kad malo tko mari za modernu priču. Em je dosadna, em samo ubija pacing. AC je mogao jednostavno funkcionirati kao antologijska franšiza da je Ubi bio pametniji.
Dad of Boy
@Gebro_gaming891, 19.03.2025 - 16:18Da, ali AC bez priče iz sadašnjosti gubi smisao, jer oni i idu u animus i prolaze kroz sjećanja zbog potrage za peace of eden i ostalim artefaktima kako ih se templari ne bi domogli i kako bi im pomogli u borbi protiv njih.
gavinikima
@Gebro_gaming891, 22.03.2025 - 18:07Ja sam uvijek percipirao AC kao serijal o povijesti, ali kada sma prvi puta zaigrao Ac (Ac2 točnije), skužio sma da je to zapravo sci-fi serijal o vanzemaljcima koj isu izgleds stvorili svemir i putovanju kroz prošlost.
vragec25cro
@Dad of Boy, 20.03.2025 - 07:53Pa kad je nebitna prica a ti djelovi koji me izbacuju u moderno doba su nepotrebni i frustrirajuci po meni od Edmonda pa do Layle ili kao se vec zove ova koju zamijenio Basim
Dad of Boy
@vragec25cro, 20.03.2025 - 12:30Kako kome, ali bez priče u sadašnjosti koncept samog AC nema smisla
vragec25cro
@Dad of Boy, 21.03.2025 - 07:17Kako?znaci po toj logici svaka igra koja se odvija u povijesti bi nama zrebala dati neku pricu kakao smo se mi nasli u tom povijesnom razdoblju?
Dad of Boy
@vragec25cro, 21.03.2025 - 12:11Miješaš kruške i jabuke. Vrati se na prvi AC i kako počinje? Da je samostalna povijesna igra kao GoT ok, ali onda je nemoj zvati AC.
vragec25cro
@Dad of Boy, 21.03.2025 - 12:50Pa kako je poceo Ff,gta ili bilo koji serijal star oko 20 i vse godina.Prvi ac nisam igrao dugo,ali znam da drugi i treci pocinju s Edmondom kojis se mota po uredima i skace po nekim preprekama i to mi je najvise smetalo jer reklamiras mi igru u povijesti a onda moram igrati u moderno vrijeme ili mi s modernim vremenom prekidas povijesno razdoblje kad se najbolje uzivim
djosic85
@vragec25cro, 21.03.2025 - 13:52Desmond a ne edmond 😁
vragec25cro
@djosic85, 22.03.2025 - 14:23E sad vidis kolko mi je bitan(taj dio s modernim vremenom)pokraj altaira,ezia,conora,edwarda,bayeka,kasandre,eviora,basima,naoe i yasukea 🙂
Dad of Boy
@vragec25cro, 23.03.2025 - 01:33Jednostavno ne razumiješ i ne vrikedi se s tobom raspravljati. To kao da Tolkien usred Gospodara prstenova odlučio kako prsten nije bitan niti dio priče koja prati Frodu i Sama u Mordor.
vragec25cro
@Dad of Boy, 23.03.2025 - 10:58To je vec nesto drugo jer se cijela prica vrti oko prstena,dok ovdje se vrti oko assassina u raznik vremenskim razdobljima i zato po meni taj moderni dio nebitan i ubija me i pokama kad se uzivik u povijest da me opet baci u moderno doba i gameplay koji nema smisla.
Dad of Boy
@vragec25cro, 23.03.2025 - 13:33Ovdje se priča vrti oko borbe assassina i templara u sadašnjosti, a radnja u prošlosti su sjećanja bivših assassina u koja ulazimo kako bi pronašli artefakte Isu civilizacije kako ne bi došli u ruke templara i kako bi pomogli u borbi protiv njih u sadašnjosti.
vragec25cro
@Dad of Boy, 23.03.2025 - 14:26Ok.Slazemo se da se ne slazemo,tebi se svida moderno doba meni ne.Btw u igrama pogotovo od origina pa novine koje su meni draze nego starije i assassini i templari se drugacije zovu od razdoblja do razdoblja u kojem se desava radnja igre i miaslim da od origina samo u Mirage se zovu assassini i Basim i njegov kompa u Vallhali.U Origin su kao nastali
Gebro_gaming891
@vragec25cro, 23.03.2025 - 15:05Prvo su postojali Hidden Ones i Order of the Ancients pa su kasnije postali Assassini i Templari. Simple as that.
vragec25cro
@Gebro_gaming891, 23.03.2025 - 17:40Pa da Odyysey i Origin koji su prvi kronoloski za Assassin creed
Gebro_gaming891
@vragec25cro, 23.03.2025 - 19:01Yeah… no shit
vragec25cro
@Gebro_gaming891, 23.03.2025 - 20:38Pa kaj sam ja gore napisao?U Originu su kao izmislili njihov znak iz Ac serijala
Dad of Boy
@vragec25cro, 23.03.2025 - 20:41Origins je izašao 10 godina nakon prbog dijela i to nakon što su sa assassinima skoro došli u moderno doba, pa je ubisoft morao izmisliti način kako da postoje assassini i templari u dobu kada nisu ni postojali. Ono što hoću reći, priča od originsa pa nadalje nije dio originalnog lore-a, već način da sasvim nekakvi novi lore uklope sa originalnim
vragec25cro
@Dad of Boy, 23.03.2025 - 21:29Pa origin i odyysey prikazuju kao pocetak tih drustava i assassina,a i kronoloski po godinama ide odysey,origin,mirage,valhala, itd
Future man
19.03.2025 - 14:35Uzeo igru zbog Naoe i Japana. Yasukea ću minimalno koristit.
Nitko___
20.03.2025 - 02:16Ja osobno mislim da je igra jako zanimljiva mozda ce malo biti naporno sa tolikim open world svijetom ali sve u svemu igra mi ima smisla i zbilja ne izgleda lose. Privukla me odmah cim sam cuo da je smjestena u Japanu. Kupujem je sutra idmah cim izade i imam osjecaj da me nece razocarati. Yasukea cu puno manje koristiti nego Naoe jer kednostavno Yasuke mi nije kao oni stari AC-ovi, vise volim taj stealth segment igre i taj parkour nego klasican RPG. Sve u svemu veselim se igranju
luxzor
20.03.2025 - 09:27Ipak ste se gadno zeznuli s tom recenzijom… 84? Ni blizu. Igra je teški mediocre. Znaci, ocjena 70 bi bila vise nego dovoljna. Od odvratnog AI koji doslovno ne vidi jedan metar ispred sebe, do totalno iskrivljene slike feudalnog Japana (igra ima nonbinary likove i gay romanse u 16. stoljeću, šta?) do samog movementa i gameplay koji je dosadan i loš. Jedino što valja u toj igri, a i u večini modernih igara je grafika. A ni optimizacija nije bajna. Tako da ja nisam uopce siguran da ste vi odigrali tu igru do kraja jer ocjena 84 je bolesno visoka za ovakav osrednji šrot koji je Ubisoft (opet) napravaio.
Ravel
@luxzor, 20.03.2025 - 12:00https://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality_in_Japan
djosic85
@luxzor, 20.03.2025 - 12:24Jooj nemoj samo to… sad će tebe podučit onaj mark xxx da je u japanu tada bilo normalno da samuraj ima dečka, educiraj se malo 🤌
-W-
@luxzor, 22.03.2025 - 21:56Nakon detaljnog pregleda hrpe materijala od A do Ž i mišljenja osoba čije recenzije najviše cijenim, ova igra je samo još jedna u nizu agresivnih mediocre naslova… Starfield, Outlaws, Veilguard, Avowed…sve isti klinac, eventualna impresivna vanjština i užasno plitka dubina.. Osim bugova, opće neispoliranosti, guranja (i skrivanja) agende, nedorečenih ili loših mehanika, AI gluparija, upitnih dijaloga, i svih inih stvari, Shadows još forsira i mikrotransakcije, beskonačno grindanje tko ne želi ili nema para za to, a povrh svega navedenog niču stvarni pravni (sudske prijetnje ubisofta svima koji nešta loše kažu) i politički sukobi i intervencije (japanska izvršna vlast)…nevjerovatno do čega je sve dovelo ponašanje bolesnika, kako u gaming industriji, tako i društvu općenito…i sudeći po startu flopnit će možda i gore od Veilguarda…i treba..sve to treba rastjerat nek kopaju kanale..
Froggy1946
20.03.2025 - 13:16Hajde nam sad samo iskreno recite je li ovo placena recenzija ili iskrena? Ne znam da li kupiti igricu ili ne, vjerovao sam Vam do sad ali zadnji Igorov video mi djeluje vjestacki isprican.
Hrvoje Smoljić
@Froggy1946, 20.03.2025 - 13:41Odluka hoćeš kupiti ovisi o tebi i to ti nitko ne može reći. Ako si zaigrao prethodne 3 AC igre otprilike znaš što očekivati, a za specifičnosti bi ti rekao da pročitaš recenziju dok se ja vozim na svojoj Ubisoft jahti.
Froggy1946
@Hrvoje Smoljić, 21.03.2025 - 09:19Jucer nakon ovoga sam kupio igricu, i mogu svima reci da ovi hejteri nemaju osnove za ono sto pricaju. Igrica je fantasticna, vasa ocjena je realna, preporuke za igricu. Ako su vam se svidjeli prethodni rpg-ovi onda ce vam se ovaj svidjeti jos vise.
djosic85
@Froggy1946, 21.03.2025 - 13:55Ozbiljno ili?
Froggy1946
@djosic85, 21.03.2025 - 14:36Ozbiljno, igrica je odlicna, sve preporuke. Kad se gledaju video klipovi na youtube i kad se uzivo igra druga je prica, igrica ima nesto. Nadam se da ce biti prepoznato.
Laufer989
20.03.2025 - 17:32Ček… jel može netko tko je zaigrao potvrditi info da je crni samuraj još i homoseksualac? Jel to zbilja istina? Ako je… Ubi zbilja treba crknut.
-W-
@Laufer989, 21.03.2025 - 22:16Na žalost, izgleda da je..od 4 romanse, 3 queer..socijalni manifesto lukavo niče u zadnjoj trećini (a tad je nemoguće tražiti povrat), Yasuke u romanse sceni izgleda kao tipični napušeni, nadrogirani lik….da je omjer gay/straight mogućnosti 1:10, pa ajde-de (iako je realnost vjerovatno 1:95)…ali s ovakvim interpretacijama povijesti ljudske vrste, ista bi odavno izumrla zbog kroničnog “neštancanja” novih generacija….stoga, sorry…hard pass…možda kad bude na 90% popusta
Laufer989
@-W-, 22.03.2025 - 09:04Ni na popustu. Ubišit od mene više nikada ni centa neće vidjeti. Dosta je bilo!
Future man
20.03.2025 - 22:05Preporučam imersive mode. Originalni Japanski i Portugalski. Nebude ono da svi govore na engleskom.
vragec25cro
@Future man, 21.03.2025 - 07:18Dobar je moda ali u akciji mi malo tesko pratiti titlove 🙂
ilfenomeno11
21.03.2025 - 16:02rađe igrajte Black Myth Wukong
x18x05x
24.03.2025 - 08:44Zanimljivo kako se neki komentari brišu.
GameWorior
26.03.2025 - 13:59“We have Ghost of Tsushima at home” ahh igra
Kols
26.03.2025 - 23:31Mislim da ovih par nula u korisničkoj ocjeni igre nema smisla. Nijedna igra nezaslužuje nulu bila ova ili neka puno gora te smatram da su nule dane iz čiste sabotaže ocjene ili mržnje. Nisam rekao da ocjena mora biti dobra, ali nula stvarno nema smisla, samo spušta bespotrebno sveukupnu ocjenu.
Zoran Žalac
@Kols, 27.03.2025 - 15:23Ma da, u pravilu review bombing ne prihvaćamo niti za jednu igru, tako da je to u međuvremenu ispravljeno.
Future man
28.03.2025 - 13:14Samo da se zna moja Naoe će ganjat ženske.🤗
Fikio
28.03.2025 - 13:43Izlizana formula, bezdušni korporativni proizvod. HCL: 84