HCL.HR

Recenzija

Eternal Strands

mašta radi svašta

Dominik Vadas

Često se može čuti kako je oponašanje najveći oblik divljenja. Eternal Strands u svakom svom segmentu preuzima dijelove gameplaya iz vrlo hvaljenih igara poput Shadow of the Colossusa, Zelde i Monster Huntera te ih spaja u dinamičan i zabavan koncept. Ne dajte da vas crtićolika prezentacija i niža cijena zavaraju, Eternal Strands mnogo je kompleksniji no što se na prvi pogled čini. Ako i vi pripadate rastućem broju igrača koji se žale na prožvakane i monotone naslove koji igraju na sigurno, količina kreativne slobode s kojom vas Eternal Strands darežljivo obasipa mogla bi biti vaša idealna gaming terapija.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
40€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

Eternal Strands nas stavlja u magične cipele Brynn, mlade ratnice koja zajedno sa svojom družinom nastoji prodrijeti u mističnu Enklavu, negostoljubivo i naizgled zapušteno mjesto koje je nekoć bilo centar prosperiteta i magije.

Premda ovdje nije riječ o igri s otvorenim svijetom, Enklava je čarobna i krajnje raznolika, s velikim zonama koje uključuju razne biome poput močvara, ravnica, urbanih područja i gustih šuma. Jednom kada stignu u Enklavu, Brynn i družina shvatit će da njome sada vladaju opaki zmajevi i takozvani Arkovi, veliki divovi koji su nekoć predstavljali arhitektonski vrhunac magije. U borbi protiv tako nadmoćnih neprijatelja Brynn kreće naoružana lukom, mačem i čarobnim šalom koji joj daruje sposobnost korištenja vatrenih, ledenih i kinetičkih sposobnosti.

Enklava je čarobna i krajnje raznolika regija, s velikim zonama koje uključuju razne biome poput močvara, ravnica, urbanih područja i gustih šuma.

Iako priča zvuči zanimljivo, ona je ovdje tek pokretač radnje koja igraču daje nekakvo objašnjenje i narativnu svrhu. Eternal Strands sve je karte bacio na gameplay, tako da od priče nemojte očekivati ništa više od početne motivacije. Likovi su plošni, generični i nezanimljivi, a većina dijaloga, iako kvalitetno snimljena, prezentirana je kroz puste nakupine teksta koje ćete jedva čekati preskočiti.

Srećom, većina naracije odvija se kroz gameplay, naročito kroz veličanstvene bitke s jednim od ukupno devet boss protivnika. Njihov dizajn, način na koji su predstavljeni i osnovni elementi okršaja izravno su preuzeti iz već spomenutog Shadow of the Colossusa, što znači da je zabava zagarantirana. Osim velikih bosseva, kroz igru su razbacani razni manji neprijatelji koje će Brynn morati poraziti kako bi napredovala.

Eternal Strands ima sustav napredovanja u kojemu vaše statistike ovise isključivo o kvaliteti opreme koju nosite.

Eternal Strands nema klasičan sustav napredovanja sa razgranatim stablom sposobnosti koje postupno otključavate po levelima, već onaj u kojemu vaše statistike ovise isključivo o kvaliteti opreme koju nosite. Opremu izrađujete u svojoj bazi, a njena učinkovitost ovisit će o kvaliteti materijala, njihovoj međusobnoj kompatibilnosti i slično. U kratkim crtama, sustav pripreme za borbu i napredovanja bit će jako poznat igračima koji su igrali naslove poput Monster Huntera. Svoju bazu možete i postepeno razvijati, što vam pak omogućuje korištenje škrinja za skladištenje resursa te izradu moćnijih oružja i oklopa, poput vatrenog luka, teškog ledenog mača ili štita koji isijava vatru.

Po raznim zonama u Enklavi možete se kretati pješke ili koristeći neke od mnogobrojnih portala. Količina zona dovoljno je raznolika da vam ne dosadi, a svakako je vrijedno spomenuti i to da Eternal Strands, uz pomalo standardnu izmjenu dana i noći, ima i kompleksniju mehaniku u vidu godišnjih doba. Vremenski uvjeti nisu samo kozmetički dodatak već utječu na gameplay: vaše vatrene i ledene moći bit će slabije ili jače, ovisno o tome u kakvom ih okruženju koristite, a različite vremenske uvjete koristit će i neprijatelji kako bi Brynn dodatno ogorčali život. Koliko god borba s divovima i bijesnim zmajevima zvučala sjajno, zvijezde čitave igre su fizikalnost i fluidinost svijeta oko vas.

Interakcija s okolišem i neprijateljima fantastično se preklapa s igračevim moćima, do te mjere da u nekim trenucima nisam mogao skinuti onaj zadivljeni, ali bedasti osmijeh s lica. Primjerice, imam poteškoća pri borbi sa letećim neprijateljima zbog njihovog neprestanog uzdizanja u visine? Nikakav problem, jednostavno ću im zalediti krila ili okovati dijelove tijela za zemlju.

U drugom scenariju svojim sam kinetičkim moćima iščupao jedno drvo, zapalio ga te takvog plamtećeg katapultirao u diva s kojim se borim. U svega nekoliko tipki, posve obične stvari i predmeti mogu postati vaši snažni saveznici, ali isto tako i neprijatelji. Više puta mi se dogodilo da sam se zaigrao s vatrenim moćima, zbog čega je pola mape postala buktinja kakve se ne bi posramili ni najgori palikuće! Bitno je istaknuti da za razliku od mnogih drugih igara sa sličnim magičnim sposobnostima, ovdje zapravo osjetite stvarna svojstva elemenata koje koristite.

Za razliku od drugih igara gdje baratate magijom, ovdje osjetite stvarna svojstva elemenata koje koristite.

Ako vatreni napad želite zaustaviti ledom, morate računati da vatra prvotno topi led te je potrebno puno više vašeg napora kako bi obrana bila uspješna. Jednom prilikom htio sam telekinezom odbiti komad stijene koju mi je protivnik bacio na glavu. Umjesto da se zaustavi na mjestu, stijena je, nakon upotrebe telekineze, još neko vrijeme usporavala prema meni, baš zbog svoje mase i inercije koju je imala u zraku. Ako ovome pridodate destruktivnost okoliša u kojoj nerijetko gledate kako se čupaju gromade iz zemlje te ruše brda, tornjevi, kuće i čitavi redovi stabala, jasno vam je da je čitav svijet Eternal Strandsa jedna velika kutija šarenih igračaka. Ovakve sitnice razbacane su kroz čitavu igru, a upravo one pružaju te slatke, ali istovremeno tako epske trenutke u kojima se osjećate kao križanac Gandalfa i srednjovjekovnog Jedija.

Fizikalnost svijeta integrirana je u svakom segmentu gameplaya te nije značajna samo u borbi. Moguće je raditi ledene mostove preko provalija, kontrolirane požare s kojima uništavate prepreke, a s vašim kinetičkim moćima možete razmicati kamene ruševine i stvarati trampoline koji omogućuju brže kretanje i taktičko pozicioniranje. Dodatan sloj slobode svakako pruža mogućnost pentranja na apsolutno svaki objekt u igri, s time da je ono uvijek ograničeno vašim mjeračem umora, po uzoru na Zeldu.

Moguće je raditi ledene mostove preko provalija, kontrolirane požare s kojima uništavate prepreke, razmicati kamene ruševine i stvarati trampoline.

Bezbrojne mogućnosti i kombinacije ovdje dolaze spontano, tim više što vas igra ni u kojem trenutku ne drži za ruku, već jednostavno pruži određenu moć i objasni njene osnovne funkcije, a na igraču je da eksperimentira dalje. Ovakav pristup nagrađuje domišljatost i potiče radoznalost, da ne govorim o posebnom osjećaju postignuća koji neminovno dolazi sa svakim novim, potpuno vlastoručnim otkrićem. Tijekom čitavog odigravanja, neprestano sam razmišljao o tome na koje bi još načine mogao iskoristiti fizikalnost svijeta oko sebe, što smatram zaista velikom pohvalom.

E sad, sve to zvuči dobro, ali treba priznati i da Eternal Strands pati i od nekih problema. Borba s velikim bossevima načelno je vrhunski izvedena, no povremeno se događaju one Colossusove boljke u kojima mistično završite na sasvim drugom dijelu tijela vašeg neprijatelja od onog planiranog. Ovaj problem posebno dolazi do izražaja pri borbi sa zmajevima, koji su građom puno bliže zemlji te posjeduju više udova. Više puta sam se uhvatio kako komično jadniku jašem po nozi misleći da mu siječem krila. Izvan boss borbi, neprijatelji su prilično nemaštoviti i pomalo naporni, a tome ne pomaže ni prilično nespretna borba mačem. Srećom, i njih možete lako pobijediti koristeći magiju i okoliš, što vam ovim putem toplo preporučam.

Za prelazak glavne kampanje trebat će vam između 15 i 20 sati, a na tu nemalu brojku treba dodati i sporedne misije i zadatke koje možete pokrenuti razgovarajući s huncutima u vašem kampu. U našoj testnoj verziji za PlayStation 5 igra se vratila dosta glatka i bez značajnih problema. Doduše, veliki požari znali su malo sniziti framerate, a zbog velikog broja fizikalnih objekata tu i tamo moguće je vidjeti stabla koje rade lude osmice.

Kako HCL ocjenjuje igre?

Ako vas je Eternal Strands zaintrigirao ali niste u potpunosti sigurni, svakako će vas obradovati kako je riječ o naslovu kojeg od prvog dana možete zaigrati u sklopu Game Pass pretplate. S obzirom na njegovu dostupnost, a i nešto nižu cijenu, Eternal Strands mirne duše mogu toplo preporučiti, pogotovo onim igračima koji su oduvijek željeli vatrenom zmaju nagurati santu leda u usta. Nije ovo igra koju ćete pamtiti godinama, ali je zabavna stvar dok čekate nešto bolje.

Eternal Strands nije igra za panteon najboljih akcijskih avantura, ali ljubitelje magije i zmajeva zabavit će na desetak sati.

79 Naša ocjena
  • epske bitke s boss protivnicima
  • fizikalnost svijeta
  • potiče i nagrađuje radoznalost igrača
  • priča koju želite preskočiti
  • sav je trud otišao u boss protivnike, oni standardni nisu baš maštoviti
  • povremena usporavanja frameratea

Dominik Vadas

Beznadni zaljubljenik u naslove koji ga vode u svijet prošlosti ili mašte. Glavni porok u životu su mu sportske igre. Osim gamepada, u rukama često drži knjige, sportske rekvizite, zemljopisne karte i svog mačka.

Komentari (3)

  • Darcoolio

    28.01.2025 - 18:37

    Po trejleru mi deluej zabavno, tako da ću probati svakako.

  • Demon90

    28.01.2025 - 22:05

    A vjerovatno se proba preko gamepassa

  • Iron666

    29.01.2025 - 08:04

    Demo verzija me i nije naročito zainteresirala, zapravo baš obrnuto. A priča je kriminalna.. barem iz tog malog dijelića što sam odigrao..

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?