HCL.HR

Assassin’s Creed Mirage imat će 66 lokacija koje će nas naučiti ponešto o islamskoj kulturi

Zoran Žalac 06.07.2023.   •   57 komentara


Ubisoft je najavio suradnju s nizom institucija kako bi u sklopu igre Assassin’s Creed Mirage ponudio svojevrsnu enciklopediju o povijesti Bagdada te islamske civilizacije.

Assassin’s Creed igre oduvijek su osim akcije pružale i kratke lekcije iz povijesti. Tako će biti i s novom igrom Assassin’s Creed Mirage, koja će nas upoznati s poviješću Bagdada, odnosno mjesta radnje same igre.

Povijesni kontekst tog okruženja doznat ćemo kroz Codex, odnosno niz enciklopedijskih unosa podijeljenih po temama kao što su: umjetnost i znanost, vjera i svakodnevnica, ekonomija, pravno ustrojstvo, itd. Svaki će motiv ovdje biti popraćen kratkim tekstualnim opisom, ali i fotografijom. Motivi će se otključavati tako što unutar igre posjetimo jednu od ukupno 66 lokacija gdje ćemo vidjeti običaje i predmete o kojima onda možemo saznati više u Codexu.

Iz Ubisofta ponosno ističu kako su na ovom aspektu igre surađivali s nizom cijenjenih institucija. Među njima su ekskluzivni muzej The David Collection u Kopenhagenu, Shangri La muzej islamske umjetnosti, kulture i dizajna, IMA Institut du monde arabe, itd.

“Od početka smo imali ambicioznu premisu: pomoći igračima da bolje razumiju svijet Bagdada u devetom stoljeću, svijet koji je vrlo rijetko prezentiran u popularnoj kulturi. U namjeri postizanja tog cilja imali smo slobodu odabrati koje teme i motive želimo obraditi… Ponosan sam što se nismo libili nijedne teme nego smo pokrili i osjetljive stvari kao što su haremi, uloga eunuha i ropstvo.” – izjavio je Ubisoftov povjesničar Dr. Raphaël Weyland.

Komentari (57)

  • monacor

    06.07.2023 - 11:33

    Još kada bi preveli na naš jezik, bilo bi sigurno puno produktivnije i zanimljivije za naše podneblje.

    • ScoobyDooo

      @monacor, 06.07.2023 - 13:30

      Zakonom zabranit prevodenje igara na Hrvatski,nezz jel to gore il gledati film na sinkroniziranom njemackom 😀

    • Croatomic

      @ScoobyDooo, 06.07.2023 - 18:08

      Ja uz igrice naučio engleski. Čitam i pišem tečno. Igrati rog bez poznavanja jezika… Dok nije bilo interneta igrao sam s rječnikom

    • monacor

      @ScoobyDooo, 06.07.2023 - 19:24

      Crtići sinhronizovani na hrvatski su najbolji, jer šala koju kažu naši glumci je puno pristupačnija nama nego kada se prevede u slučaju da slušaš engleski. Bar ne meni tako.

    • ScoobyDooo

      @monacor, 06.07.2023 - 21:47

      Iskreno nezz sta da ti kazem,nisam siguran na koje crtice mislis,nekih ima vjv bolji na nasem a to su vecinom za djecu ispod 5 godina,mozda se i varam.Ledeno doba nisam mogao smisliti na nasem jeziku i s nasim VA-rima,dno dna,ni blizu engleskog.Vjerovatno si gledao BB ak si malo stariji,se.scena Waltera kad kaze say my name,najezi se covjek,emocije te spucaju etc,pogledas na njemackom i on kaze Sagen Sie meinen Namen i kontas koji k* ja gledam ovo na njemackom,jel ovo dosta Walter i BB.Sto se tice igara zabranio bih prevodenje na hrvatski definitivno,dosta ljudi je engleski naucilo tokom igranja,uzivas i ucis jezik,kud ces bolje.

    • monacor

      @ScoobyDooo, 06.07.2023 - 23:41

      Ma daaaaj, pa ice age su legendarni sink.😀
      Volim sve sink, i danas odgledam sa mališanima u kinu. Al ima i ta mjesta da djeca dosta jezika nauče kroz igre, gledam po ovim svojim, iznenade me sa nekim riječima 😁

    • ScoobyDooo

      @monacor, 07.07.2023 - 15:16

      Za nasu sinkronizaciju moram priznati da Edo Majka cupa film kao Sid,ostalo mi je bolje na engleskom 😀

    • SanKa

      @monacor, 06.07.2023 - 13:33

      tko ne zna engleski ,a igra play station bi se trebao ostaviti istog i od sramote upisati tečaj jezika

    • Smike

      @SanKa, 06.07.2023 - 14:14

      Jao sto seres ne mogu vjerovati. Ja svaki put uključim prevod na nas ako ima opcija,a za filmove i serije da ne govorim. Pogotovo u AC igrama bi valjalo da ima HR jer dosta stvari ne povezes zbog jedne rijeci,recenice i sl.

    • SanKa

      @Smike, 06.07.2023 - 16:46

      prijevod ispod engleskog govora je sasvim ok, ali da baš sve bude prevedeno, poput teksta opisnog ,dokumentacije, to se radi medvjeđa usluga igračima. necete tako jezik nikad nauciti

    • Smike

      @SanKa, 06.07.2023 - 17:24

      Sto bi i ucili,bolje da uce njemacki,jebo te engl

    • SanKa

      @Smike, 07.07.2023 - 09:31

      pa ocito trebaju uciti kad vidis da ne znaju, zele prijevod 😀 a jebo tebe njem…engleski prica cijeli svijet i relativno je lagan. njemacki je oduran i pricaju ga 3 zemlje

    • Smike

      @SanKa, 07.07.2023 - 09:39

      Svi mi znamo engl,ali Njemacki je budućnost

    • SanKa

      @Smike, 07.07.2023 - 12:38

      ti zivis u 1935. ?

    • Smike

      @SanKa, 07.07.2023 - 19:55

      Jaaaa šnelaaa ahtung 😂😂😂

    • ScoobyDooo

      @Smike, 07.07.2023 - 15:12

      Joj Smike drogiras se opasno 😀

    • monacor

      @SanKa, 06.07.2023 - 19:21

      Nije bit znati kezik, nego ga razumjeti. Ja kada čitam literaturu na engleskom uvijek prevedem na bosanski jer je suštinski lakše razumjeti na svom domaćem jeziku, pogotovo ako ponavljaš brzinski.

    • SanKa

      @monacor, 07.07.2023 - 09:31

      cisto sumnjam da strucnu literaturu, pogotovo tehniku i IT prevodiš na bosanski

    • monacor

      @SanKa, 08.07.2023 - 00:00

      Pa da čitaš medicinsku i biohemijsku struku, vjeruj da bi vidio kako je teško razmišljati na bosanski a čitati engleski.

    • darijoman

      @SanKa, 07.07.2023 - 15:07

      Ako se igre mogu prevoditi na druge jezike i postojati titlovi za iste, zašto ne bi netko imao želju da bude i na hrvatskom jeziku. Nema potrebe držati se svetog engleskog grala i pljuvati po svome vlastitom

    • SanKa

      @darijoman, 07.07.2023 - 15:19

      ne pljujem uopce samo kazem da ne treba deskreditirati automatski jezik kojeg prica 95% svijeta

    • darijoman

      @SanKa, 07.07.2023 - 15:33

      I da priča 105% ljudi moj jezik je hrvatski i engleski neće nikada biti ili može biti samo na nekom sporednom mjestu. Za mene je svaka igra na hrvatskom dobro došla jer ne vidim razlog zašto ne. Barem nas je se netko sjetio

    • sparrowpunk

      @monacor, 06.07.2023 - 18:08

      Pa to imaš u Ghost of Tsushima. Kroz igrin svijet su razbacani razni mongolski artefakti iz kojih možeš naučiti ponešto o Mongolima i sve je prevedeno na hrvatski. Ali nemoj da te to što nema prijevoda odbaci od igre. Meni iskreno ovaj novi AC izgleda odlično. Nisam nikada igrao niti jedan i mislim da bih započeo sa onim u viktorijanskoj Engleskoj pošto me to razdoblje povijesti mrvicu zanima.

  • Iceman73

    06.07.2023 - 11:33

    To se čeka!

  • DjokaBA

    06.07.2023 - 11:41

    Tako se to radi i postuje. A ne kao onaj idiotski Netflix da pravi crnu Kleopatru i uvredi ceo Egipat.

    • Djelo_Jerboa

      @DjokaBA, 06.07.2023 - 14:21

      Ono je genocid protiv povijesti.

  • mocii

    06.07.2023 - 12:32

    Valjda je to arapska kultura a ne islamska. Islam se prakticira i u drugim krajevima gdje ljudi imaju potpuno drugačiju kulturu npr. istočna azija. Kulturu čini puno vise stvari od religije i izgleda krovova kuća, dijelovi arhitekture Iraka su recimo postojali i prije i postojat će nakon, kao i dosta običaja. Dosta je bitno razlikovati ove dvije stvari posto se kultura Irana, Tunisa i kultura Egipta dosta razlikuju te njihove kulture ne treba gledati kao čisto islam koji se pojavio u zadnjem tisućljeću, lako vidljivo u slučaju Egipta i Irana (ex Perzija). Nije u religiji sve.

    • Zoran Žalac

      @mocii, 06.07.2023 - 16:54

      Ovo zadnje… dosta čudno razmišljanje, moram priznati. Opće je poznato stajalište kulturologa, bili oni vjernici ili ateisti, da ne možeš razumjeti nečiju kulturu dok ne razumiješ njegovu religiju. Jer religija ima daleko najveći utjecaj na kulturu, sviđalo se to nekome ili ne. Imamo vremensku odrednicu kad se radnja ove igre odvija i jasno je što bilo poveznica različitim teritorijima u Abasidskom kalifatu.

    • mocii

      @Zoran Žalac, 06.07.2023 - 20:12

      Velik je utjecaj religije opcenito no radi se o tome da su ta podrucja današnjeg Iraka i Irana nevjerojatno kulturno bogata od prije i globalno mi je loše nazivlje koje se koristi jer se cijelokupna kultura Iraka,Irana i drugih zemalja tog podneblja stavlja pod “islamsku kulturu” iako su npr veliki utjecaji od Perzije (Zoroastrijanizam) (knjizevnost, silna algebra, glazba, moda) i Indije (knjizevnost, algebra i naravno “arapski” brojevi) viljivi. Čisto mislim da bi trebalo razaznati religiske aspekte od općenitih aspekata kulture neke odredjene regije. Pošto, bez obzira sto imaju istu opću religiju, dva podrucja se mogu znatno razlikovati pa sam naveo Egipat (Dinastije koje su se protezale tisućljećima prije arapskih osvajanja) i Iran (podrucje gdje su nastajala carstva poput Perzije koja su nam dala algebru, trgovačke puteve, a prije njega drevne kulture gdje nastaje najstarije književno djelo) kao primjer.

      Čisto rant o nazivlju koje se globalno koristi za to područje.

    • monacor

      @mocii, 06.07.2023 - 23:48

      Upravu si 100%, evo ti BiH, ima religija al kojoj god da pripadaš, gdje god da odeš pitaju te “jesi li iz Bosne” 🤣
      Sa kulturom se preklapamo naveliko, i imamo bogatu historiju koju na žalost djeca neće učiti jer se tobože neki stide, drugi svojataju, a mi generalno propadamo i raseljavamo se. Izvinite što je off topic al eto ponese me ban Kulin 😀

  • Gorhton

    06.07.2023 - 13:32

    znaci ovo ce biti AC koi necu zaigrat

    • Smike

      @Gorhton, 06.07.2023 - 14:14

      Zasto?

    • butjer1010

      @Smike, 06.07.2023 - 14:18

      Zato što ima 19,5 godina 🙂

    • Darcoolio

      @Gorhton, 06.07.2023 - 14:48

      Jedan od glupljih komentara, a nemaš baš slabu konkurenciju ovde.

  • SanKa

    06.07.2023 - 13:35

    ovo mi je uvijek bio najdrazi aspekt AC igara. toliko toga sam naucio o nekim manje poznatim povijesnim licnostima, a i nekim poznatijima. da ne pricam o lokacijama.

    • Djelo_Jerboa

      @SanKa, 06.07.2023 - 14:19

      Istina, najbolji oblik toga je Discovery tour za Origins i Odyssey. Posebni modovi van same igre u kojoj samo hodaš okolo i čitaš još više zanimljivosti. Takvim stvarima bi se developeri trebali više posvetiti za svaku igru povijesne tematike.

    • SanKa

      @Djelo_Jerboa, 06.07.2023 - 16:46

      da ne bi pomislio da imam nesto licno protiv tebe, slazem se

    • Zebra

      @SanKa, 06.07.2023 - 15:30

      Da

  • LegendaSvjetska

    06.07.2023 - 14:08

    Ne interesira me islamska kultura.

    • Smike

      @LegendaSvjetska, 06.07.2023 - 14:15

      Ni tvoj komentar nikoga na zanima. Zaobiđi ovu igru

    • LegendaSvjetska

      @Smike, 06.07.2023 - 17:18

      Ne, jedva cekam da ju odigram, ali ne zbog islamske kulture.

    • Smike

      @LegendaSvjetska, 06.07.2023 - 17:26

      Mozda te zanima gej zajednica,igraj TLOU 2

    • Zebra

      @LegendaSvjetska, 06.07.2023 - 15:31

      Slozio bih se

  • Fenner

    06.07.2023 - 14:21

    Bilo bi vrijeme da nakon ovoga jednostavno prekinu sa tim AC-om… Zadnje kaj sam igral bio je AC Odyssey i nešto tako dosadno nisam dugo, dugo vremena igrao.

    • Ivano Blazevic

      @Fenner, 06.07.2023 - 15:11

      Pa upratili ti ista o ovoj igrici,nece biti ni slicna odysseyu

    • moordrak

      @Fenner, 06.07.2023 - 16:07

      Istinu zboriš. Eto moj mali traktat na temu, ako ti se da čitati 🙂
      Bez podcjenjivanja, potrebno je imati neko predznanje o povijesti, antici, kulturi, filozofiji, umjetnosti, arhitekturi, politici i civilizaciji da bi se razumjelo koliko je Odyssey epski uradak. Ilijada i Odiseja (očiti izvor inspiracije za ime) nisu lagana štiva kao ni bogata, prebogata povijest Grčke. Većinom se povijest uči na silu u školama jer nemaju svi učitelji dar prenošenja znanja na interesantan način pa mnogi imaju rezervu prema ovakvim temama. Realno, igre kupuje i igra mlađa populacija, ne metuzalemi poput mene i još tu nekih… 😜
      Ubisoft je napravio fantastičan posao sa Oddysejom na više razina. Složio bih se, možda ih je u trenutcima previše ponijela želja za širinom i dubinom.
      Mirage će izgleda biti obogaćen sličnim interpretacijama, ovoga puta iz arapske perspektive. Na klizavom su terenu sa Mirageom iz više razloga. Bliski istok smo već vidjeli u prve dvije igre. Ne mogu previše vrludati u smislu prezentacije kulture, vjere i arhitekture, ali mogu otići u širinu. Zadnji puta smo ove lokacije gledali na tipično europski, križarski način. Prvi i drugi AC su mi bile vrhunske igre u svoje vrijeme zato pozdravljam povratak na Bliski istok i nadam se “izvornijem” gameplayu.
      Offtopic, Iskreno me zanima kako će odraditi Japan. Imaju materijala za poginut od posla…

    • MAJSTOR RINGO

      @Fenner, 06.07.2023 - 17:46

      Slazem se da je Odiseja i meni bila mucna, dosadna, przenje mozdanih celija sa onim side qvestovima, pomorskim bitkama, menjanje opreme svakih 5 minuta. Jedino mi je origin zaista dobro legao, mislim od kada su presli na te RPG mehanike.
      Ali vidi druze, ako te jednostavno vise zivcira AC, ide ti na onu stvar, ne pase ti, jednostavno ga zaobidji, nemoj da ga kupujes, nemoj ni da komentarises. Evo ja na pr. Uopste nisam fan FF fransize, nijednu igru nisam igrao, niti nameravam, niti komentarisem, niti uopste se opterecujem sa tom igrom, pogotovo nemam nameru da ulazim u polemiku za ono sto me ne zanima. Ali ne mislim da je ta igra smece, ili da moraju prekinu sa serijalom, jer to sto se meni ne svidja ne znaci da i drugima je ta igra smece, jednostavno uopste ne otvaram i citam clanak, a sto se tice Mirage, videcu, sacekacu recenziju, pa mozda eventualno ide kupovina. Pozzz

    • Cone3006

      @Fenner, 06.07.2023 - 18:21

      Ako tebi ne sjeda nemora značiti da neće nikome sjesti igrica.A vjeruj mi ima dosta igrica kojih se meni ne svidjaju pa be govorim da li trebaju prestati sa radom

  • Djelo_Jerboa

    06.07.2023 - 14:24

    POV: Kebab removes you.

  • Smike

    06.07.2023 - 17:30

    Najvise mi smetaju kometari tipa, neka ne rade vise AC ili neke druge igre. Halo ako te ne zanima igraj nesto drugo. Ja recimo nisam nikad volio igre tipa Final F.i iskreno clanke o njima ne citam i ne kom3ntarisem,ali znam mnogo osoba koje uzivaju u tim igrama i sad ja trebam srat,neka ne rade ove igre dosadne su. Znaci me zanima te, igraj PUBG ili FIFu

  • kozmos098

    06.07.2023 - 22:45

    Samo da se ne diraju u islamsku vjeru, jer to je vemoa miroljubiva religija🤭

    • opp

      @kozmos098, 06.07.2023 - 23:12

      Mir ti šalju sve žrtve španjolske, holandske i portugalske kolonizacije u Južnoj i Srednjoj Americi, sve žrtve Francuske i Britanskog carstva u Sjevernoj Americi, Indiji, Africi, Australiji i Polineziji. Žrtve križarskih pohoda na Bliski istok. Žrtve nacista i fašista za vrijeme WWII diljem svijeta. Veoma su sretni što su pokreni i upoznati sa križom

    • kozmos098

      @opp, 07.07.2023 - 06:36

      Pricas gluposti jer spominjes nesto iz srednjeg vijeka prije 1000 godina, a nacizam i fazizam nije bio na vjerskoj osnovi rat, a nazalost ti (veliki broj) koji krivo tumace islamsku vjeru zive u sadasnjosti i zrtve njihove ima i u hrvatskoj. Normalno da ima i ludaka i sa krizem ali puno manji broj.

    • Smike

      @kozmos098, 06.07.2023 - 23:18

      U principu da. Ako mislis nesto kometarisati malo se edukuj. Svaka vjera je u suštini jako miroljubiva i prezire nasilje. Sad sto ti imas debile tipa u Islamu samoubice,samoubistvo je strogo zabranjeno i ides i dzehenm pakao ili svečanike koji guze djecu ili pravoslavce koji u ime vjere kolju i ubijaju eh to je nesto drugo. Ali Islam kao vjera je jako miroljubiva i cak ima izreka od poslanika Ko ubije jednog čovjeka kao da je ubio cijeli svijet…

  • Chimichangas

    07.07.2023 - 09:03

    Volim nekad pročitati tak stvari iz “enciklopedije” u igrama, zna biti fora stvari, još bolje kad su stvarne a ne izmišljene

  • Daky_13

    07.07.2023 - 10:46

    Super imaćemo kulturno-umetnički program.Posle neka neko kaže da se uz igre samo gubi vreme I da se ništa ne može pametno naučiti😃

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?