Bivši šef PlayStationa: “Industrija igara ide prema raspadu ako se ovako nastavi”
Bivši predsjednik Sony Interactive Entertainment ogranka, Shawn Layden, pojasnio je zašto misli da je industrija videoigara trenutno na lošem putu.
Prošle je godine Shawn Layden, bivši šef PlayStationa, upozoravao kako je situacija s rastućim troškovima razvoja videoigara neodrživa. U zadnjih godinu dana nije promijenio mišljenje te mu se sve manje sviđaju potezi koje izdavači igara povlače kako bi poslovali u plusu.
U nedavnom intervjuu za GamesIndustry.biz Layden tako izražava zabrinutost zbog toga što velike izdavačke kuće sve češće kupuju i stavljaju razvojne studije pod svoje vlasništvo. Layden vjeruje kako je to loše za industriju i za same igrače.
“Konsolidacija je na neki način neprijatelj raznovrsnosti. Gubimo dosta toga time što izdavači rastu u velike konglomerate… Trenutno se sužavamo po žanrovima, svodimo se na nastavke i određene tipove igara. Moji favoriti poput Parrappe i Vib-Ribbona – takve stvari više ne dobivaju mjesto na pozornici. To je loše za industriju i fanove. S vremenom to vodi prema raspadu industrije igara ako stalno komuniciramo s istim ljudima i pričamo iste priče na isti način.” – izjavio je Layden.
Layden ističe kako videoigre zarađuju daleko više i od glazbe i od filmova, ali im je kulturološki utjecaj “sto puta manji”. Ne vjeruje ni da nezavisni proizvođači igara mogu spasiti situaciju. Kako kaže, i njima je teže nego ikad prije.
“Budžeti za indie igre više nisu u rangu 15 tisuća dolara. Sada se traži ozbiljan kapital. A nezavisni developeri koji ga traže i pokažu talent na kraju bivaju kupljeni i usisani u vrtlog s drugim studijima pod jednim većim šeširom… Omjer je toliko disproporcionalno na strani izdavača igara da kreativna strana nema šanse ostvariti svoju viziju bez da pristanu na neki financijski dogovor, ili mogu pokušati napraviti nešto bez dovoljnog budžeta i ubiti se od posla da bi im bilo rečeno kako nitko nije zainteresiran za njihovu igru.”
Layden rješenje za patnje industrije videoigara vidi u rastu i privlačenju nove publike, one koja se trenutno ne bavi igranjem igara. A da bi se to moglo dogoditi, kaže Layden, industrija se mora odmaknuti od izbacivanja hrpe nastavaka za postojeću publiku i okrenuti prema što raznovrsnijoj ponudi igara.
“Da bismo proširili publiku za gaming, moramo ići tamo gdje se publika nalazi. Mi smo tu već 25 godina, ta publika zna za nas i još nam nije došla. Postoji razlog za to, a mi moramo otkriti koji je to razlog. Zašto netko ne želi trošiti svoje vrijeme na videoigre? Je li im kontroler s 23 tipke odbojan? Ili je problem u igrama koje nudimo? Možda igre jednostavno nisu privlačne drugim ljudima? Kada izgubite raznovrsnost, izgubili ste i mogućnost da idete tamo gdje je publika i da se s tom publikom spojite. A onda ste u zatvorenoj katedrali koja će se u konačnici urušiti sama na sebe.” – zaključio je Layden.
bunda3745
28.07.2021 - 11:17Dobro je on to reka .
velika većina novih igara su bez duše, bez gušta, nezahtjevne, dosadne, napucane nekim contentom bezveznim da namame dicu ….
čast iznimkama
Benjamin Scrool
28.07.2021 - 11:32Čovjek je totalno u pravu. Svi ti veliki izdavači žele samo što veći profit da im dionice porastu i zbog toga izbacuju jeftine prerade starih igara (FIFA) ili uopće ne izdaju nove igre nego još zarađuju na mikrotransakcijama od starih naslova kako bi uštedili na razvoju novih igara (GTAV). Prije deset, petnaest godina ti si kupio igru i mogao si ju igrat bez problema, bez velikih bugova, bez ogromnih day one patcheva i naravno bez mikrotransakcija. Kupio si igru i imao si ju, a danas ako želiš cijelo iskustvo neke igre prvo moraš kupit base game pa onda još season pass pa možda još neke dodatne dlcove i sva ta bezvezna sranja, sve samo kako bi izdavač izvukao što više love za što manji trud. Manje niche igre koje bi mogle pronaći svoju publiku teško dolaze do izražaja jer su zakopane na 30toj stranici Steam ili PSN storea. Prosječan gamer će vjerojatno otići na Steam store i kupit jednu od prvih igara koju vidi i koja mu se svidi, neće tražit cijeli store iako bi sigurno pronašao nešto što bi mu se više svidjelo. Bitno je da se pare okreću i da dionice rastu, a ne da mi gameri budemo sretni s onim što kupujemo.
Dad of Boy
@Benjamin Scrool, 28.07.2021 - 12:38Ništa nije sveto, sve je bruto i neto, sve je zabava…
Indigo83
@Dad of Boy, 28.07.2021 - 16:30Da je bar zabava
Dajsikeks
@Benjamin Scrool, 28.07.2021 - 18:35Slažem se, zato volim EGS što (za sada) nije prenatrpan kao Steam + dizajn je bolji, vidiš lijepo sliku i opis (ako ima)
denisibriks
@Benjamin Scrool, 29.07.2021 - 08:00Ko prvo slažem se da gledaju samo na pare novac kak god oces rec ja Sony igram od malih nogu i njihovih početka i slažem se da kad sam bio mali da smo imali bolje igre na ps1 nego sad ali opet koliko sam ja svatio njega dobio sam neki utisak da se želi riješiti starih igrača a što se transakcija tiče uništili su i pes ja sam bio govorio cijelo vrijeme samo novac gledaju danas
cutiexxx
28.07.2021 - 11:33Slažem se s njim. Previše je ovih dana jednih te istih igara s ogromnim svijetom i 10 različitih aktivnosti koje se samo ponavljaju u skoro svim tim igrama. Čak i moj najdraži days gone ima hrpu recikliranih aktivnosti.
Čast izuzecima, tipa Witcher 3 ili NMS.
delight353
@cutiexxx, 28.07.2021 - 15:15Ima i Witcher reciklaze u svom ogromnom svijetu. Ali ok. Witcher je story rich RPG.
Bogy
@delight353, 28.07.2021 - 18:54Nije toliki problem u reciklaži već kad u igrama imaš osjećaj da nasilu povećavaju trajnost igre. Što je danas sve češće igrači a i izdavači traže da igra bude sve trajnija.
PrydaCro
@cutiexxx, 28.07.2021 - 18:53Days gone je igra koja me toliko iznenadila da nisam mogao sebi doci.
cutiexxx
@PrydaCro, 28.07.2021 - 19:13Također. Iako je imala dosta toga što je u drugim igrama bilo već iskorišteno, činjenica je da je imala “ono nešto”. Npr, osjećaj strave kad upadneš u neku hordu je nešto nevjerojatno.
PrydaCro
@cutiexxx, 28.07.2021 - 20:11Da da. Pogotovo po noci kad slucajno naletis, a nemas dovoljno goriva 😅. Nisam fan zombija i horor igara al Days gone mi je u top 10.
Bronson
@cutiexxx, 30.07.2021 - 01:48Ma to je tako subjektivno, razumem i ja sve zamerke igri ali meni se takodje uvukla pod kozu, obozavam je.. Motor, Deacon, muzika, svet, horde ma strava!
Hadvar
28.07.2021 - 11:58Koropracije i pohlepa unistava sve sto postane popularno. Slazem se. Prije je bilo bolje jer su developeri imali slobodo i uzivali su u onome sto rade jer nije bilo pritiska od razno raznih ceo-a. Sada je samo novac,stvaranje ovisnosti o trosenju, politika, regulacije, cenzura itd. To je unistilo filmsku industriju. Sad je gaming industrija na redu.
Lazy
28.07.2021 - 12:22Recikliraj, rebootaj, remasteraj pa ponovi…dobro govori covjek.
Marked91
28.07.2021 - 12:24Tako je u svemu, lova i samo lova. Fakat mi dođe momenat da odem na neki planinski klanac da si postavim šator i odmorim se od svega.
Zoran Žalac
@Marked91, 28.07.2021 - 12:31Umjesto mikrotransakcija krv će ti piti krpelji.
Marked91
@Zoran Žalac, 28.07.2021 - 12:45Uz krpelje piti će i žena, ne ide bez mene ni u wc.
Indigo83
@Marked91, 28.07.2021 - 16:31Suosjećam kompadre
Lazy
@Marked91, 28.07.2021 - 12:37Just do it😊💪💪💪
LucyQ
28.07.2021 - 12:35Još uvijek čekam in the valley of gods, koja vjerojatno nikad neće izaći radi gore navedenog.
Lazy
28.07.2021 - 12:37…ej Zoki, evo na Velebitu nema krpelji, n i k a d, barbih u 25 godina penjanja po njem nisam vidio, a znao sam biti i po 10 dana u komadu, pa stoga… 😘😋
Zoran Žalac
@Lazy, 28.07.2021 - 14:08Dobro je znati!
Nijam Kaj
@Lazy, 28.07.2021 - 17:40Ne znam za Velebit, ali na kontinentu ih ima samo u proljeće i jesen i to samo ako si u nekoj šikari ili grmlju… Što je s komarcima na Velebitu, ima li ih?
djosic85
@Nijam Kaj, 28.07.2021 - 17:49Pa di komarci na velebitu!? Za to trebaš doći kod nas u osijek
Lazy
@Nijam Kaj, 28.07.2021 - 21:25Krpelji nema, a nikad, ja znam odspavat nekad na svetom brdu po par sati direkt na travuljagi, pa dolje oko Vlaskog grada isto direkt na busenje okolne trave..ma nema ih, komarci, komaraca zna biti…
vragec25cro
28.07.2021 - 12:47Evo pošto baš imali temu o starim igrama prisjetio se malo starih dana i početaka mog gejming staža i mogu reči da je lik totalno u krivu.Prva stvar gejming nikada nije bio jeftiniji i dostupniji nego sada uz razne besplatne igre i pretplate tipa ps now i xbox gamepass.Još u Humble monthly(sad je humble choiche ili kako več) znao nači hrpu igara za par euri koje možda nikad ne bih zaigrao da nisu bile u pretplati ista stvar i s xboxgamepass.Imaju vrhunske singleplayer igre s pričom na Playstationu,zabavne igre s zaraznim gameplayem za cijelu obitelj na Nintendu,singleplayee/co op multiplayer igre na Xboxu i na pc sve i svašta od meni dragih rts i simulatora do razno raznih igara i sve to od 0-80€.Konzole se dijele po razno raznim pretplatama kod teleoperatera za kikiriki,za par 100 euri se složi neki low-medium pc koji drži par godina.Ljudi su su krivu jedino jer znaju biti odani jednoj franšizi typa(fifa,cod i slično) ili jednoj platformi i onda misle da nema drugih igara.U današnje vrijeme kad je crossplay skoro pa normalan na večini multiplayer igara nebitno tko na kojoj platformi,pa igre koje izlaze na svima platforma od svih mogučih žanrova.Uzmimo za primjer samo Farming simulator ili Cityes skiline sve se to može igrati i na pc i na konzolama i još hrpa takvih igara ili igre iz Sony produkcije se mogu na pc( neke preko ps now neke došle na pc) ista stvar i s xvox igrama forza gears halo sasvim pristojno rade i na mojoj kanti od pc iz 2015.Od žanrova vise niti ne znam kolko ih ima od pnc,platformera,racing,simulator racing,fps,fps simulator,razno razni farming truck avio simulatori,sportske igre skoro svi sportovi,tps napucavanje,tps s pričom,,hack i slash,borilačke igre,strategije.Ja mislim da je lik jednostavno malo zaostao u razmišljanu i da nije niti pola isprobao šta ovaj gejming današnji nudi.Evo Sony uzeo studije pod svoje,Microsofz uzeo studije pod svoje i dalje ti studiji rade igre i za sve platforme i eskluzive.Istina da se gejming vrti oko para ali to je samo dok se ne zagrebe malo površina.Evo naprimjer odigrao ovih dana malo s kolegom Muck igru koja free,pa se prebacio s burazom na Fortnite koji free,pa odigrao s prijateljima Rocket league i Apex koji free,pa malo solo igrao Flight simulator na konzoli i farm8ng simulator,pa malo Bfv i Valhalu solo,pa se prwbacio na meni dragu stqru igru Crimson skyes,pa malo solo igrao Call of seaTo su samo neki primjeri i različiti žanrovi.
Bogy
@vragec25cro, 28.07.2021 - 19:13Slažem se da je gaming za igrače postao “jeftini” ali pod koju cijenu za igrače i industriju. Sve češće vidimo remastere, remake itd, sve češće igre dolaze s mikrotransakcijama, dlc i lootboxovima, izbacivanje poluproizvoda i povećanje cijena igara na 80 eura. Tako da igre baš i nisu postale jeftinije već je trošak igara samo prebačen.
vragec25cro
@Bogy, 28.07.2021 - 22:05Kako spomenuo gore Epic dijeli igre svako malo free,pretplate typa Ps Now i xbox game pass od 7-13eury mjesečno,Humble choiche ista stvar,nakon par mjeseci igre na sniženjima.Evo od kako izašle nove konzole ja kupio samo Valhalu,Cp 2077 i prednaručio Fc 6,ostale mi dolaze day one na pretplatu(tako je batem kod mene naprimjer).Sva sreva pa me nw zanima puno “novih igara” koje izlaze.
Bogy
@vragec25cro, 29.07.2021 - 14:17Pretplatnik sam Humble choice i Ps plusa i te pretplate donose pune vrijednosti za kupca, i bez takvih pretplata nebih nikada odigrao igre poput Darkside detective i ostalih indie igara. Ali te pretplate nisu odgovor za rastuće troškove i izbacivanje poluproizvoda. Igrači trebaju prestat podržavati poluproizvode i kupovanje day one.
vragec25cro
@Bogy, 29.07.2021 - 15:09Slažem se.To je druga strana takvog biznisa,pogledaj samo neke Steam “igre” ili Fifu i CoD.Ja sam najviše mislio c8jenovno,ako bas ne mislis igrati day one(zato spomenuo sve te pretplate).
vragec25cro
@vragec25cro, 28.07.2021 - 22:11Kako spomenuo gore Epic dijeli igre svako malo free,pretplate typa Ps Now i xbox game pass od 7-13eury mjesečno,Humble choiche ista stvar,nakon par mjeseci igre na sniženjima.Evo od kako izašle nove konzole ja kupio samo Valhalu,Cp 2077 i prednaručio Fc 6,ostale mi dolaze day one na pretplatu(tako je batem kod mene naprimjer).Sva sreca pa me ne zanima puno “novih igara” koje izlaze.Kako spomenuo u og komentaru nikad više žanrova dostupnih za siču,a ako se držiš samo jedne platforme onda tu problem do platforme i igrača jer ja gore pisao opčenito o gejmingu.Naprimjer prošlu generaciju uzeo pc,ps4 i xone za igranje.Ovu uzeo xsex,ps5 kad dođe kod t coma(za kikiriki) i pc u narednih dvije godine.Zato i imam velki izbor :)Jer od 100 loših igara sigurno ce neka uletjeti koja ok.Kako spomenuo u og komentaru neke igre(koje su me na kraju oduševile) ne bih nikad odigrao i kupio da ih nisam dobio u raznoraznim pretplatama.Veči izbor i jednq mora biti dobra
Squall
28.07.2021 - 13:11Mislim da vise nece izbaciti hitove kao sto su bile nekada kao na playstationu 1 ili 1 i pcu i to ako se izbaci to ce biti jedna ili dvije.
Koliko je nekada bilo hitova da nisi sve ni stigao odigrat odjednom jer su sve ispucali nemaju vise novo sto izmisliti sve se vecinom vrti s istom temom.
kebbab
28.07.2021 - 16:17Samo se sada bunite kako se gleda samo zarada, kako nema raznolike ponude igara… pa jeli izdavač kriv ako neko destetlječe roka samo Fifu, Call of Duty… Ljudi su obsjednuti tim igrama, lome stolove tipkovnice i kontrolere. Te igre što se štancaju svake godine treba ugasit. Samo zamislite koliko su u te četiri godine zaradili s Fortnite-om?
BoneDigger
28.07.2021 - 16:39Lik je totalno u pravu. To je tuzna priroda u kapitalistickom sistemu, isto smo vidjeli i sa filmoskom industrijom, glazbenom, prehranbenom, naftnoj, retail, medijskoj indrustiji, autoindustriji, telekomunilacijama… sve se ukrupnjava i veliki jede malog i tako postaje veci – kao u onoj igri sa zmijama. To sve ima svoju cijenu.
djosic85
28.07.2021 - 17:51Slažem se da bi trebalo raznovrsnije igre pravit, ali opet volim odigrat nastavke najdražih mi franšiza
Skoropazao665
28.07.2021 - 18:52Pa tako je to u kapitalizmu. Zarada pre svega. A sve ostalo je demagogija što ovaj čika priča
nikola720p
28.07.2021 - 19:06Gta 6 ko zna dal ce izaci,ta bi igrice sve potamanila ostale igre,jer u Gta 5 mozes svasta raditi,modovi su neograniceni
IgorBiH
29.07.2021 - 04:24On je samo ogorčen što je dobio nogu iz Sonija. Industrija nikad nije bila bolja i raznovrsnija. Tu je ponešto za svakoga.
Aedan2
29.07.2021 - 09:17Sve stoji. Gaming industrija je postala previše “industrijska”, izbacuju se igre ko na traci, a igre bi trebale biti umjetnost. Danas developeri “izračunaju” što gameri trenutno vole i krkaju to u igru, kao recept za jelo, ubaci 10 dg ovoga i žlicu onoga, ali to ne ide tako.
Radi se previše ziheraški, što je veći budžet to se manje riskira i igra sa novim mehanikama i tehnologijama.
Da me se krivo ne shvati, i dalje ima odličnih igara, i AAA naslova, ali čini mi se da se ipak u globalu tone sve dublje i dublje.
TheWolff
29.07.2021 - 09:52Nemojte se hvatat za exkluzive ko pijan plota …….a i ovi sto sam rade te Br na sve strane ….samo se kopira sve nitko da smisli nes orginal nes svoje ajmo rec ….mene je naprimjer rdr2 iznenadio za mene je bas bio osvjezenje …
vragec25cro
@TheWolff, 29.07.2021 - 15:10A on je kopirao Rdr 1 koji je kopirao The Gun 🙂
Cros80
28.02.2024 - 08:10Stari vi bi vukli nove korisnike (tinedjeri i mladji) da traze od roditelja 80-100 eura za igru. Sretno vam bilo sa tim ciframa. Odrasla osoba koliko mora da radi za taj iznos ce tri put da razmisli prije kupnje hoce li biti gladan i treba li struju platiti. Sretno vam bilo 🤣
DiVojic
28.02.2024 - 18:41E jbg, poslije j****nja nema kajanja. Letjeli ste za lovom i srozali kvalitetu. Rekao bih da je ovo većinom za zapadne devove, čini mi se (može biti da sam u krivu – ako netko zna bolje neka me ispravi) da Azijski devovi još kolko-tolko drže do kvalitete samog gameplaya. Sad plaćajte cijenu.