HCL.HR

Budućnost gaminga izgleda uzbudljivo – umjetna inteligencija napokon postaje nepredvidiva

Zoran Žalac 27.04.2023.   •   15 komentara


Provjerite kako izgleda alat Inworld koji pomoću umjetne inteligencije stvara uvjerljive likove sposobne za prepoznavanje vašeg govora i sudjelovanje u smislenoj konverzaciji.

Nagli razvoj umjetne inteligencije donosi velike prilike, ali i opasnosti u industriji igara. Što se prilika tiče, već su u razvoju alati i platforme koji će nam u bližoj budućnosti donijeti potpuno novu razinu interakcije u igrama. I sigurno ste to obećanje za budućnost čuli već stotinu puta, ali imamo demonstraciju koja potvrđuje da ta razina interakcije nije daleko od nas.

YouTuber 2kliksphilip testirao je demo za alat zvan Inworld koji pomoću jezičnih modula umjetne inteligencije stvara likove sposobne za vođenje prirodnog (i manje prirodnog) razgovora. Alatom se generiraju uloge likova, a onda umjetna inteligencija s jezičnim modulom “glumi” te likove. Način komuniciranja je takav da AI prepoznaje što ste mu rekli svojim govorom, a zatim stvara odgovor u obliku teksta te ga pretvara u govor.

Nije to na prvu ništa neviđeno, ali je impresivan način na koji se AI likovi improvizirano snalaze na ludosti koje igraču padnu na pamet. Istražujući granice AI likova YouTuber je tako naišao na zanimljivu spoznaju da AI likovi s Inworld alatom nisu samo tu da izvršavaju naredbe igrača. Primjerice, mogu izgovoriti neko suludo ime ili iznijeti svoje stavove o mačkama, ali ne može ih se natjerati na to.

Tu do izražaja dolazi Inworld koji umjetnoj inteligenciji određuje ulogu i karakter za lika. Razlika naspram standardne prakse u igrama je ta što lik nema unaprijed napisane linije teksta koje će odglumiti – sve to u stvarnom vremenu generira umjetna inteligencija po smjernicama same uloge.

Pomalo zastrašujuća, ali svakako uzbudljiva stvar je što je AI likovima ostavljen prostor za samostalno tumačenje igračevih riječi čak i kroz konotacije. Ovo može otići u skroz čudnu razinu nepredvidivosti: YouTuber je jednog AI lika gnjavio da mu otkrije sviđa li mu se on kao osoba, nakon čega je umjetna inteligencija protumačila kao da joj igrač između redaka nudi brak.

Cijela stvar je podjednako bizarna koliko i interesantna, ali definitivno predstavlja velik potencijal za povratak nekad popularnih žanrova igara. Primjerice, detektivske igre uz pomoć ovakvih likova mogle bi dobiti skroz drugačiju dimenziju uz rijetko viđenu nepredvidivost u ponašanju likova. Ako Rockstar ne napravi LA Noire 2 na ovu shemu… bit će to jedna od većih tragedija čovječanstva.

Komentari (15)

  • Benjamin Scrool

    27.04.2023 - 15:20

    Ima tu potencijala, ali mislim da će igre sa fokusom na priču svejedno morati imati skriptirane dijaloge i sve jer inače priča neće otići u smjeru koji je developer zamislio.

    • djosic85

      @Benjamin Scrool, 27.04.2023 - 15:33

      Pa jedino da developer ostavi mogućnost da se priča razvija u više smjerova. Ali to opet nije ništa novo…

    • CrazyBunnyGuy

      @Benjamin Scrool, 27.04.2023 - 16:18

      Pa da, sve je to divno i krasno ako ja mogu imati filozofske rasprave s NPCjem, ali ako svejedno samo dva odgovora vode u smjeru A ili B u priči onda čemu sve osim da mi bude zabavnije, a baš da AI sam iskodira sve mogućnosti u igri u tom trenutku i priču odvede u nezamislivom smjeru sumnjam.

      Pa i u faking Star Treku u holodeku imaju skriptirane priče, to što se možeš usput poseksat sa hologramima ili ih ubijati van scenarija je samo eye candy 😀

    • Antiesreg

      @CrazyBunnyGuy, 27.04.2023 - 17:30

      Ako se ne varam nisu hologrami u holodecku, već holodeck utječe na kvantnoj razini tako da te pretvori u energiju i oblikuje stvarnost s tobom i drugim ljudima oko tebe (AI Roboti također valovi energije). Kad se program stvori praktički si u “matrixu” i to je to 🙂

    • Darac83

      @Antiesreg, 27.04.2023 - 22:43

      Mislim da griješiš. 😊

    • PppPP

      @Benjamin Scrool, 30.04.2023 - 12:26

      Naravno, ali to ne znači da neće moć koristit ovo

  • mate321

    27.04.2023 - 16:36

    mozemo ocekivati i single player igre kojima ce se ugasiti serveri

  • ReVamped

    27.04.2023 - 16:45

    Ne bi ovo želio u svakoj igri. Ili kod svakog lika. Možda za one nebitne likove, ja ipak više volim kada priča i likovi imaju glavu i red, protagonista i neprijatelje, dobro i zlo. Ovo je nekako previše stvarno

  • blacklist0907

    27.04.2023 - 17:30

    Za par godina ces valjda samo rec umjetnoj inteligenciji da napravi gta6 i da ga napokon izbaci van

  • Stecajni_upravnik

    27.04.2023 - 17:48

    Ja ih voleo da AI dobije zadatak da skine bagove iz igre pre pocetka prodaje, to bilo pametno koriscenje😂

  • esse

    27.04.2023 - 18:58

    I treba ti 4090 ti za 1080 60 …

    • mate321

      @esse, 27.04.2023 - 20:46

      mislim da ai modeli nece biti integrirani u igru vec ce se svaki request slati na server koji ce zatim vratiti odgovor. iako trenutno postoje rjesenja koja se mogu pokretati na jakom osobnom racunalu to nije na ovoj razini. npr. openai-ev poslovni model i je API na kojega se mozes spajati iz razno raznih aplikacija.

  • SPGamerAzrael

    28.04.2023 - 03:21

    Ako ne nude The Sims sa ovom thenologijom neka se EA pokopa….

  • Daky_13

    28.04.2023 - 11:00

    Nerazumem ljudsku glupost stvoriti nešto od čega ces da se plašiš i nemozes predvideti kako će raditi.Čovek će sam sebi iskopati jamu.Sta god napravila AI to nikada neće biti bolje od čovekove ruke i glave

    • esse

      @Daky_13, 28.04.2023 - 16:00

      AI je vec naucio lagati tako da …

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?