HCL.HR

Clair Obscur: Expedition 33 postao “milijunaš” već u tri dana prodaje

Zoran Žalac prije 2 dana   •   31 komentara   •   Industrija videoigara


Osim što je pokupio izvrsne ocjene u recenzijama, fantastični RPG s borbom na poteze Clair Obscur: Expedition 33 ostvario je i dobar rezultat u prodaji.

Izdavačka kuća Kepler Interactive pohvalila se kako je njihov fantastični RPG Clair Obscur: Expedition 33 već u prva tri dana prodaje postao komercijalno uspješan prodavši više od milijun primjeraka.

Iako je to daleko od višemilijunskih brojeva Elden Ringa ili Baldur’s Gatea, treba reći da je Clair Obscur debitantski naslov 30-članog francuskog tima, što je možda i veći uspjeh nego u slučaju ranije spomenutih naslova. Osim toga, igra se zove Clair Obscur – već je time u startu izazov prodati igru, a uz to je ista bila paralelno lansirana i na Game Passu.

Osim komercijalnog uspjeha, Clair Obscur je zabilježio i rijetko pozitivnu recepciju igrača na Metacriticu. Ondje prosječna ocjena korisnika nakon 3000 recenzija stoji na 9,7/10, što ovu igru čini jednom od najbolje ocijenjenih igara svih vremena.

Doduše, treba napomenuti da korisničke ocjene na Metacriticu nisu baš relevantan podatak jer su podložne manipulaciji te ih mogu ostaviti i oni koji igru nisu ni igrali. U tom su nam pogledu preciznije korisničke ocjene na Steamu i PlayStation Storeu, koje također govore da se radi o izvrsnoj igri – 92% pozitivnih recenzija na Steamu i 4.92/5 na PlayStation Store.

Komentari (31)

  • esseGesse

    28.04.2025 - 10:58

    Amerika!

  • DiVojic

    28.04.2025 - 11:18

    Najjače mi je što je dio ove ekipe dobio otkaz u Ubisoftu xD…e lijepo su im pokazali. Svaka im čast na trudu i radu, neka samo nastave

    • Darcoolio

      @DiVojic, 28.04.2025 - 11:26

      Bukvalno sam to hteo da napišem, njih 30 će prešišati ceo Ubisoft tim u prodaji u odnosu na novi AC.
      Jer gospodski su objavili koliko su primeraka prodali, a ne kao njihova bivša firma, koliko ljudi je zaigralo igru, a čisto sumnjam da su prodali nešto mnogo više.

    • Zoran Žalac

      @Darcoolio, 28.04.2025 - 11:45

      A gle, možeš hejtat i Ubisoft i AC slobodno, al nema se tu šta sumnjati. U SAD-u je Shadows trenutno druga najprodavanija igra godine ispred Knigdom Come 2 i Split Fictiona koji su prodali minimalno 2+ milijuna, koliko je javno poznato. Ono, kad je AC u Americi prodavaniji od WWE i MLB bejzbola u mjesecu kad su te igre lansirane, nema nikakve sumnje jel se igra prodaje ili ne prodaje.

    • DiVojic

      @Zoran Žalac, 28.04.2025 - 12:05

      Ma ne hejtam nikog Zoky, samo mi je drago da i dalje postoje manji timovi kojima se baš vidi strast da rade dobre i zanimljive igre.

    • Zoran Žalac

      @DiVojic, 28.04.2025 - 12:55

      Ma Darcooliju odgovaram oko prodaje. Za drugo se slažem i drago mi je vidjet kad manji studiji drugima pokažu kako ima prostora za uspjeh s nečim što je drugačije i originalno, izvan klasičnog kalupa kojem robuju velike korporacije.

    • -W-

      @Zoran Žalac, 28.04.2025 - 16:06

      Koliko je koštao SF? Koliko je koštao KCD2? A koliko je koštao AC i flopovi prije toga? Je li Exp33 IP za kojeg znaju i vrapci na grani? Tko je tamo neki noname Sandfall od samo 33 zaposlenika? Stari moj, ovo je megapljuska napuhanoj i bolesnoj industriji

    • Zoran Žalac

      @-W-, 28.04.2025 - 16:15

      Megapljuska? Igra je prodala milijun primjeraka. Bravo, pohvale, ali ajmo se ne zanositi. Hrpa indie igara koje su radili i manji studiji se prodala u kudikamo većoj količini primjeraka od toga. Ni prva ni zadnja igra s takvim rezultatom, što ne umanjuje uspjeh – nego samo nije MEGAPLJUSKA KAPITALIZMU UO-OH. Nije Clair Obscur još komercijalno napravio nešto što Hellblade ili Disco Elysium prije njega nisu, zajedno s hrpom drugih igara nižebudžetnog ranga.

    • -W-

      @Zoran Žalac, 28.04.2025 - 16:24

      Tko je uopće spomenuo kapitalizam? Znaš vrlo dobro na što primarno mislim

    • Zoran Žalac

      @-W-, 28.04.2025 - 16:37

      Pojma nemam. Industrija igara ima hrpu problema, da, ali ovo nije igra koja će ju zapljusnuti s milijun prodanih primjeraka. Nije mi namjera omalovažavati Clair Obscur ili ovaj rezultat, i sam planiram zaigrati igru kad uhvatim vremena i evo uživam u soundtracku, samo se ne mogu načuditi tome kako si to pomozno predstavio kao da je baš ovo specifično wake-up call čitavoj industriji, a podjednako uspješnih i originalnih indie stvari niže budžetnog ranga imamo već godinama i imat ćemo ih i u budućnosti.

    • -W-

      @Zoran Žalac, 28.04.2025 - 16:54

      Nije ni prvi, ni jedini, ni specifični posljednje 2-3 godine. I ne bih dalje o tome, zbog toga sam i popio temporary ban prije 3 mjeseca (bez brige, nema ljutnje). I da, audio je čini se vrhunski koliko sam do sad čuo 👍👍, al na žalost zbilja sam toliko busy da ću moći nastavit igru tek možda slijedeći tjedan 😔

    • Dajsikeks

      @DiVojic, 28.04.2025 - 14:34

      Gle lijepo da su uspjeli, više konkurencije je uvijek bolje za korisnike. Mislim, koliko sam puta vidio “veterani napustili velike AAA publishere i osnovali svoju vlastitu tvrtku i rade na novoj igri” pa na kraju propali

  • tonchek

    28.04.2025 - 12:16

    “Doduše, treba napomenuti da korisničke ocjene na Metacriticu nisu baš relevantan podatak”, a hvala bogu pa su ocjene kritičara tamo relevantan podatak i nisu podložne manipulaciji (plaćene recenzije itd.)

    • Zoran Žalac

      @tonchek, 28.04.2025 - 13:02

      Takvi agregatori ocjena su upravo tu da te mistične “plaćene recenzije” ne bi bile relevantne ako bi ih uopće i bilo. A ako misliš da izdavači potplaćuju 100+ publikacija za što bolje ocjene, ne znam što bi ti rekao. Da je tako, svi bi to radili i sve bi igre imale 80-90 ocjene, jer očito bi se to moglo i nikome ne bi bilo nimalo sumnjivo…

    • Antiesreg

      @Zoran Žalac, 28.04.2025 - 13:10

      Sve je super slažem se s Tobom “IKADA” (oprosti na galami ali moram malo ha ha ha) ali recimo na PC Playu imaš baš protivno tome što govoriš … a oni su super kao i HCL znaš onu sto ljudi sto čudi 👌✔😁😎🖖🍺🐱‍👤

    • Antiesreg

      @Antiesreg, 28.04.2025 - 13:17

      P.S. hoču samo reći u ovoj konfuziji da daju puno bolje i samo to ocjene za igrice/igre i to je to svako ima svoj “čojs” ha ha ha 🎗☮🤗⚜🤍

    • Zoran Žalac

      @Antiesreg, 28.04.2025 - 13:25

      Imajući u vidu da oni recenziraju vrlo malo toga, izglednije je da recenziraju ono što ih u startu zanima, tj. ono što misle da je vrijedno igranja, tako da je onda logično da će to imati više ocjene. Jer biraju ono što će recenzirati i ne troše vrijeme na stvari koje su razočaravajuće ili bi mogle biti loše.

    • tonchek

      @Zoran Žalac, 28.04.2025 - 13:31

      Iskreno cijela situacija oko npr. Dragon age veilguard je bila jako sumnjiva, da 15-20 službenih recenzija koriste iste fraze i daju realno previsoke ocjene za tu igru.

      Ne govorim da to svi rade ali neke od tih kompanija imaju dosta veliki utjecaj u svijetu gaminga da bi realno mogle utjecati na te ocjene jer desetak recenzija s npr. ocjenom 10/10 može značajno povećati konačnu ocjenu.

      To je samo moje mišljenje i nemam nikakvih dokaza za te prakse, ali u zadnje vrijeme sve je više takvih sumnjivih primjera i ja realno više vjerujem korisničkoj ocjeni u zadnje vrijeme

    • -W-

      @tonchek, 28.04.2025 - 16:10

      Imaš dokaza masu..i da, drži se izvora u koje imaš bar malo povjerenja..

    • DiVojic

      @tonchek, 28.04.2025 - 21:37

      Tkzv. Return to form xD

  • Lepoglava

    28.04.2025 - 12:18

    Čestitam cijeloj ekipi Sandfalla i jedva čekam zaigrati igru. Tak se to radi. Šef Lariana je lijepo rekao: napravite izvanrednu igru i ne morate brinuti o prodaji.

  • rokonja

    28.04.2025 - 12:41

    Igra me jako podsjeća na Myth of Wukong. Istina borba full drugačija al onako podsjeća me.

  • mili1985

    28.04.2025 - 13:14

    Merci beaucuop Sandfall!

  • IgorBiH

    28.04.2025 - 14:58

    Bukvalno saznao za ovu igru u zadnjih 24h. Grom iz vedra neba. Nego, je li ovo oksimoron u naslovu: Claire Obscur?

    • -W-

      @IgorBiH, 28.04.2025 - 16:44

      Misliš na ekstremni kontrast crnog i bijelog (umjetnost)? Moguće da su ciljali simboliku..al ako je aspekt umjetnosti, onda nije nužno klasičan spoj 2 antonima, tj tipičan oksimoron

    • IgorBiH

      @-W-, 28.04.2025 - 18:41

      Pa mislim, claire je na francuskom jasno a obscur je…pa opskurno.

    • MD2

      @-W-, 28.04.2025 - 21:28

      Da. Moguće da je chiaroscuro. Nije crno i bijelo, nego sjena i svijetlo i ne znači nužno ekstremni kontrast, već postizanje dubine pomoću svijetla i sjene. Naravno, kad se spomene pojam, svima prvo padaju na pamet Rembrandt ili Velasqueze, ali pojam je nastao ranije u renesansi. Iako su renesansne slike još uvijek čvrsto određene konturom, boja često više ne izgleda “flat”. Neke ranije slike izgledaju kao bojanke. Npr. Mona Lisa je primjer chiaroscura, a naslikana je s hrpom lazura i bez dramatičnog kontrasta. Oprosti na predugom komentaru.😂

    • -W-

      @IgorBiH, 28.04.2025 - 17:00

      Saznao tek sada? 10 mjeseci se priča..očito nisi gledao zadnji xbox showcase i direct, najava Exp33 je velikoj većini content kreatora bila pri vrhu u konverzacijama

  • 312AE

    28.04.2025 - 16:38

    I ja znam kriv za to. 😊Totalni support za tim i veliki dokaz da se s kreativnošću,skillom i ljubavi prema onom što radiš ne treba bacati toliko love da bi igra bila uspješna i lijepa. Nadam se da budu uvijek mogli raditi baš ono što im se sviđa i da više nikad ne budu robovi velikih publishers.

  • Mrky

    29.04.2025 - 09:16

    Nekima će ovo biti prva turn based igra

    • MD2

      @Mrky, 29.04.2025 - 09:38

      Vjerojatno meni. Nikad me to nije privlačilo, ali mi je sve drugo kod igre jako zanimljivo. Tako da ću joj dati šansu, možda po ljetu.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?