Braid – dvorci i princeze u vremenu prošlom
Na današnji dan, prije točno 14 godina, prvi put se pojavio Braid – fantastični 2D platformer koji nam je promijenio poimanje vremena u igrama.
Videoigre najčešće doživljavamo kroz parametre triju dimenzija. Velika većina igara ide linearnim slijedom i ne bavi se dimenzijom vremena. Međutim, prije točno 14 godina pojavio se mali indie biser zvan Braid – igra u kojoj je vrijeme (odnosno pitanje kada) bilo jednako važno kao i prostor (tj. pitanje gdje).
Braid je bio proizvod Jonathana Blowa kojim je dotični dekonstruirao trope klasičnih igara, što kroz gameplay u 2D prostoru koji ne mora uvijek završiti game overom, što kroz priču o spašavanju princeze koja možda ne želi biti spašena.
Premotavanje i ubrzavanje vremena predstavljalo je okosnicu Braidovih zagonetki.
Braid je bio dizajniran tako da se igrač kroz šest različitih levela susretao s nizom prepreka koje je mogao riješiti jedino kroz manipulaciju vremenom, bilo kroz pojedine segmente levela ili kroz čitavi level. Premotavanje i ubrzavanje protoka vremena predstavljalo je okosnicu Braidovih zagonetki.
Braid je izvorno izašao samo u verziji za Xbox 360 konzolu da bi se godinu dana kasnije pojavio na PC-u i PlayStationu 3. Naknadno su uslijedile verzije za Switch, PS4, XBO… Igra je bila prihvaćena s odličnim kritikama i danas se smatra jednim od najboljih 2D platformera ikad napravljenih.
Igra se i danas smatra jednim od najboljih 2D platformera ikad napravljenih.
Braid je svome tvorcu donio zaradu od šest milijuna dolara, te je u to vrijeme bio primjer i dokaz kako jedna mala igra može uspjeti pokraj hrpe skupih projekata. Na temelju uspjeha ove igre procvjetala je nezavisna produkcija igara na sedmoj generaciji konzola, a kasnije i na PC-u.
Trenutno je u razvoju Braid Anniversary Edition s poboljšanom grafikom i komentarima developera. Najavljen je za 2021. godinu, ali od tada o igri nismo čuli više ništa.
l)oolvl
06.08.2018 - 22:41dobra igra ali precijenjena po mojem mišljenju, gameplay mi je više bio zamoran nego zabavan, i kraj skroz bleh