id Software – ekipa koja je stvorila žanr pucačina iz prvog lica
Pioniri žanra pucačina iz prvog lica na današnji su dan prije točno 30 godina osnovali svoj studio pod nazivom id Software.
Američki razvojni studio id Software osnovan je na današnji dan prije točno 30 godina. Gaming kakvog danas poznajemo ne bi bio isti bez njihovog doprinosa, pogotovo na PC platformi za koju su namijenili tada potpuno novi žanr 3D pucačina iz prvog lica.
No, prije nego su izbacili Wolfenstein 3D, a kasnije i popularni Doom, osnivači id Softwarea bili su “banda” koja je radila u tvrtki Softdisk. John Carmack razvio je tehnologiju prilagodljivog osvježavanja pločica kojom je nastojao nadoknaditi grafičku inferiornost PC platforme nad konzolama u ranim devedesetima. Njegov suradnik John Romero prepoznao je potencijal ideje te je ekipa potajno krenula raditi remake igre Super Mario Bros 3 za PC. Kada su dovršili demo, ponudili su ga Nintendu, ali japanska tvrtka nije bila zainteresirana za PC platformu.
Carmack, Romero i ostatak ekipe odlučili su osnovati vlastitu tvrtku čim su dobili zaradu od igre Commander Keen koju su krajem 1990. napravili za tvrtku Apogee Software. Tvrtku su nazvali id Software, a ovo “id” značilo je više stvari. U početku su se Carmack i ostatak ekipe identificirali pod imenom “Ideas from the Deep”, no kratica id zapravo je došla iz fraze “in demand” za koju su kasnije odlučili da im se ne sviđa pa su prebacili interpretaciju na Freudov koncept ida.
U početku su se Carmack i ostatak ekipe identificirali pod imenom “Ideas from the Deep”, no kratica id zapravo je došla iz fraze “in demand”.
Ekipa se ponajviše proslavila prvim Doomom, a nakon njega predstavili su Quake. Od 1996. počeli su održavati QuakeCon konvenciju za fanove svojih igara, gdje se isti natječu na LAN turnirima i dobivaju ekskluzivne prikaze igara na kojima id Software radi.
Iako su radili odlične, ponekad i revolucionarne igre, ekipi nisu stalno cvjetale ruže. Osnivači tvrtke počeli su napuštati istu već krajem devedesetih, kada su otišli Tom Hall, John Romero i American McGee. Trend se nastavio i u nešto novije vrijeme kada su tvrtku napustili Adrian Carmack, Todd Hollenshead te naposljetku i John Carmack. Dosta njih se s id Softwareom nije rastalo u dobrim uvjetima te su se kasnije zbog toga vukli po sudovima.
Tvrtku je u nekoliko navrata pokušala kupiti izdavačka kuća Activision, no 2009. godine id Software je za nepoznati iznos otišao korporaciji ZeniMax Media.
Tvrtku je u nekoliko navrata pokušala kupiti izdavačka kuća Activision, no 2009. godine id Software je za nepoznati iznos otišao korporaciji ZeniMax Media koja drži izdavačku kuću Bethesda. id Software je pod Bethesdom napravio pucačinu zvanu RAGE, nakon čega su nekoliko godina pokušavali rebootati svoj Doom u eri Call of Dutyja. To im je napokon pošlo za rukom 2016. godine, a još bolje je prošao prošlogodišnji nastavak Doom Eternal.
l)oolvl
01.02.2018 - 18:00legende i vizionari, sve dok ih nisu kupili..
Artyom
01.02.2018 - 19:43Najbolji dev studio ikad! Ok, ako ne najbolji onda najinteresantniji i najutjecajniji. I prvi game developeri koji su praktički postali “Rockzvijezde”. Ovaj gore video je fantastičan, svakako ga treba pogledati tko još nije. A za one koji žele još više ludih detalja, ima feneomenalna knjiga imena Masters Of Doom (ima i Audiobook za one koji više vole tako).
darijoman
01.02.2018 - 20:49John Carmack i ekipa 😀 ID Software je cool 😉 Hepi brzdej tu ju 🙂
Dilo_trasul
01.02.2018 - 22:01Romero je caca
312AE
@Dilo_trasul, 01.02.2018 - 22:43Je Romero prvi cooler ?
DjokaBA
02.02.2018 - 01:34Revolucionarni tim.
divide
02.02.2018 - 13:35Quake 3 i Quake live mi je oduzeo vecinu vremena u razdoblju od 2005-2013…najbolji online fps …svaka im cast na ideji s tolko skilla ukljucenoj u jednoj igri..
SanKa
01.02.2019 - 14:18odlican dokumentarac
KhorneFlake
01.02.2019 - 15:32Nisam znao da je American McGee bio dio originalne ekipe id-a.
krolesi
01.02.2019 - 17:02Legende!
Luka 6c
01.02.2019 - 18:00Kako su se snimali filmovi o Jobsu i Facebooku tako će se i ovakve priče uskoro ekranizirati!
macgyver
01.02.2021 - 10:26Mogli bi napisati neki clanak o tome gdje su bili i sto su radili Carmack, Romero, McGee i ostali nakon odlaska iz id Softwartea pa do danas
macgyver
@macgyver, 01.02.2021 - 10:27Nesto tipa Where are they now?
lukakeanu
01.02.2021 - 11:11High score na netflixu.odlican dokumentarac
Indigo83
01.02.2021 - 11:21Gle Romerovu zurkicu haha
Drunkenstein
01.02.2021 - 13:25Dobra stara garda, iako san igra samo Doom 2 i neki stari Wolfenstein, koje smatran klasicima. Kasnije još samo Doom 3, nije me se dojmio.
Okramtaker
01.02.2021 - 15:01Revolucionalni studio, revolucionalna igra. Oni su tate FPS-ova
Holysheat666
01.02.2021 - 23:50Rage 2 je zato koma, sto su mislili pobogu?
Jos na ps4 slim, igra 25fps,u menu ide jedva 10 ,
Klaudio89
02.02.2021 - 14:31prve 2 koje su napravili su danas pravi klasici i to je pokrenulo u neku ruku i stvaranje igrica sa 3D grafikom koju danas znamo