HCL.HR

Stronghold 3 [PC]

Zoran Žalac 23.10.2010.   •   12 komentara


Priznajte – oduvijek ste željeli izgraditi svoju verziju Camelota. No budite realni – taj se san nikada neće ostvariti ako ne odigrate nadolazeći Stronghold 3.

Osobno nisam fan strateških igara, no vjerovat ćete mi na riječ da mi je originalni Stronghold iz 2001. godine jedan od dražih PC naslova kojega i danas vrlo rado zaigram. Naravno da vas nije briga za moje preferencije, no poanta je ta da je Stronghold svojim tematikom i izvođenjem pristupačan i primamljiv čak i korisnicima kojima je RTS žanr odbojan. To se inače ne može reći za mnogo strateških igara, pa ovim uvodom valjda pokušavam dočarati nekakvu atmosferu koja će bez dosadnog ponavljanja povijesti ovog serijala stvoriti sliku o simulaciji gradnje dvorca voljenoj od strane ljubitelja žanra, ali i običnih smrtnika. Ne znam hoću li u tome uspjeti, no red je da kroz sljedeće retke najavim Stronghold 3, a o svemu ostalom brinut ćemo “u hodu”.

Nakon niza neuspješnih nastavaka i spin-offa, Stronghold se u trećem dijelu vraća osnovnom konceptu koji je prije deset godina proslavio original. Moglo bi se reći da se serijal u deset godina nije maknuo dalje od početka, ali razvojni tim Firefly Studios ističe kako su im čak i neuspjesi kroz Stronghold 2 te Stronghold Legends pomogli da u trećem dijelu pogode zlatnu sredinu između kvalitete i kvantitete gameplay elemenata. Novu igru stoga opisuju kao nastavak s kojim znaju što rade, a mi se nadamo da je uistinu tako. No na stranu apstraktna obećanja, što nam to konkretno donosi Stronghold 3?


U odnosu na prethodnika, igra je pojednostavljena. Iako to možda zvuči kao loša stvar za jedan RTS, u slučaju Strongholda, situacija je potpuno suprotna. Bespotrebno komplicirani sustav kriminala iz drugog dijela je izbačen, a općenite restrikcije kod postavljanja objekata su znatno smanjene. Kad smo već kod objekata, broj zgrada i popratnih dodataka je povećan, no ne bi trebao narušiti fluidnu funkcionalnost igre. A ono što će ju učiniti atraktivnijom su naizgled sitni, ali značajni noviteti na polju fizike i prezentacije.

Naime, igra koristi fizikalni model gamerima poznat pod imenom Havok, a to se očituje na raznim zamkama i nekonvencionalnom oružju. Primjerice, ukoliko neprijateljsku opsadu pokušavate onesposobiti bacanjem kotrljajućih klada, u obzir valja uzeti teren po kojemu će one proći – ako se bacaju po brdovitom terenu s puno manjih brežuljaka, vjerojatnost je da klade neće ići planiranom putanjom već će eventualno odskočiti i skrenuti s puta. No s druge strane, ako analizirate okoliš, fiziku možete okrenuti u svoju korist. Dakako, Havok će djelovati i na ostale elemente igre. Primjerice, urušavanje zidina sada će sada će donositi posljedice onima koji se nađu u blizini događaja. Drugim riječima, zidovi više neće postupno nestajati dok se ruše.

Fizikalni model omogućit će i atraktivniju igru. Developer tako ističe da ćemo viđati zanimljive scene poput padanja strijelaca sa visokih zidina dvorca ili brutalno širenje vatrene stihije po šumovitom području, a mi jedva čekamo lansirati koju kravicu putem katapulta uz legendarni povik “Here comes Bessie!” ili pak “Hope they like beef!”. Da stvari budu bolje, nećemo lansirati samo jadne kravice, životinjski arsenal sada će biti raznovrsniji pa ćemo bacati svinje, koze i koješta. Razlika? Pa, ostaje nam za vidjeti kada igra izađe.

Utjecaj na sam gameplay imat će i grafika. Pitate se kako? Pa, Vision Engine (korišten u nedavnim naslovima Settlers 7 i Gothic 4) u stanju je prikazati različita vremenska razdoblja i uvjete. Iako to i dalje zvuči kao kozmetički segment, tama u noćnim misijama poslužit će kao svojevrsni “fog of war” pa tako pri obrani svoje utvrde nećete uvijek znati s koje vam strane protivnik dolazi. Međutim, baš kao i fiziku, taj element možete koristiti kao prednost nad neprijateljem, što će zahtijevati malo više mozganja, taktiziranja i maštovitosti. Mi se posebno veselimo istome kod obračuna preko mreže, tim više što će igra koristiti Steamov matchmaking sustav.

I tako dođosmo do pozicije u tekstu kada smo presušili s novim informacijama o Strongholdu 3. Vrijeme je stoga da zaokružimo ovu najavu nekom mudrom mišlju. A kako svu mudrost čuvamo za 2011. godinu i strateško pozicioniranje svoje neosvojive utvrde, odnosno podlu invaziju na mrskog nam neprijatelja; nećemo previše pametovati. Na Stronghold 3 svakako treba pripaziti. Teško je reći može li nas igra iznenaditi jer su se trendovi kod RTS igara u međuvremenu promijenili. No ukoliko još uvijek pronalazite zadovoljstvo u čitavom nizu akcija koje vode do izgradnje dvorca, vjerojatnost je da se nadate najboljem. Zato ćemo najavu i završiti u pozitivnom tonu – s nadom da će nas Stronghold 3 sljedeće godine podsjetiti na kvalitetno vrijeme koje smo utukli originalom.

Ako ste i sami fanovi Strongholda, ili ste uvjereni da ćete to ovom igrom postati, obligatorni ste dati ocjenu i komentar. Ne šalimo se. Inače vam katapultiramo mrtvo tele kroz prozor.

Komentari (12)

  • sajo

    23.10.2010 - 12:26

    igrao sam orginal, legend i S2; orginal je bio fantastican, legends je bio pretezak i nerealan, dok je S2 bio dovoljno dobar da ga zavolim; nadam se da ce S3 biti mjesavina orginala i S2, ali uz dosta noviteta, to bi bio recept koji bi mene natjerao da zaigram ovu igru

  • majstoro

    23.10.2010 - 15:10

    Jedva cekam,bas bi super bilo katapultirat zivotinje 😀

  • ReoTheYokel

    23.10.2010 - 15:54

    Baš sam jučer pomislio na Stronghold. Nikad mi nije bio OMGWTFBBQ, ali uvijek mi je bio simpatičan, nikad ga nisam s punom pažnjom igrao. Možda će trojka to promijenit. Dvojku, na (ne)sreću, nisam igrao, kao ni Legends. Bilo bi lijepo da trojka razvali.

  • petebrks

    23.10.2010 - 16:14

    joj jedva čekam

  • gta 5

    23.10.2010 - 19:26

    stronghold 1 je najbolja igra u povijesti
    ovi ostali su za ku***

  • seedorf

    23.10.2010 - 21:37

    Zelim!11<3

  • snowblind

    24.10.2010 - 12:51

    Jedinica fantastična, dvica smeće po recenzijama i komentarima igrača, tak da je nisam ni igrao, a za tricu pa nadam se da će bit odlična. Po ovoj najavi zanimljivih noviteta ima.

  • --HS--

    24.10.2010 - 16:16

    bas to blaster , smece je otkad je osao u 3d.. jadna grafika i loš gameplay, mogla bi igra biti odlična kada bi napravili mješavinu starog strongholda i uzeli grafiku ko iz anna..

  • Thorien Kell

    26.10.2010 - 19:01

    Nisam nikad igrao ove igre no moram priznat da sama ideja i igra po vašim komentarima zvuči obećavajuće, Pričekat ćemo recenziju pa zaigrat, bude li dobra.

  • deo

    07.11.2010 - 15:35

    S1, je remek djelo gamerske industrije nulte kategorije…. dane i dane sam proveo igrajuci i gradeći savršeni balans izmedu popularnosti i dovoljno hrane za moj puk cuvajuci ih od napada protivnika, prirodnih katastrofa….. i dan danas znam je igrati jer rijetko koja danas nova igra ima dusu kao Sronghold 1 samo je marketinski napuhana i za tjedan dana se vise nitko ne sjeca…. no S1 je remek djelo koji je dozivio nastavak u djelu S2 i Legendi ali to je bio mlaki pokusaj bez neke ideje i mogu reci radili su je ljudi s namjerom da sto prije zarade na njoj. imam kantu od kompa ali ako bude S3 imao dušu kao S1 i bude ludo zabavan, mastovit i igriv upola kao S1 kupujem novi komp samo zbog S3 jer je zapravo bit danas u sumi igara izvuci ljudima zadnje novce za igru i dodatke za igru.

  • BioShock 4 Life

    12.12.2010 - 16:16

    Stronghold 1 i Stronghold Crusader i Extreme su jedne of boljih RTS igara.Stronghold 2 i Legends su bili potpuni promashaji.Tako da zheljno ishchekujem ovaj nastavak i stvarno se nadam da ce biti odlichan.

  • salt city

    22.12.2010 - 15:33

    Malo su naporni sa camelotom i tom engleskom historijom.Svakako je stronghold crusader bio pun pogodak.Mogli su smisliti nesto novo.Ovo mi lici na malo poboljsanu verziju Strongholda 2.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?