HCL.HR

Recenzija

Assassin’s Creed Shadows

Big in Japan

Hrvoje Smoljić

Uđu u bar pustinjski ratnik, Spartanac, Viking i nindža. Naruče piće, pričaju o dobrim starim danima – o osvajanju gradova, jurišima na bojišta i pljačkanju samostana. Atmosfera je vesela, sve dok svijeća ne zatreperi, prođe lagani povjetarac… i jedan od gostiju iznenada klone na stol. Nastane muk. Pogledi se krišom prebacuju s jednog na drugog dok straža ulazi i odmjerava prisutne.

Pustinjski ratnik podigne obrve – “Ja obično ostavljam veći nered.”
Spartanac prekriži ruke – “Kad ja nešto riješim, nema misterija.”
Viking se nasmije i otpije gutljaj – “Da sam ja, cijeli bi bar već gorio.”
Nindža? Njega više nema.

I upravo tu leži suština – nakon godina skakanja po povijesnim epohama i raznim kulturama, Assassin’s Creed napokon dolazi na lokaciju koja se prirodno uklapa u njegove temelje. Šuljanje, atentati, parkour i borilačke vještine ovdje nisu samo elementi gameplaya – oni su sastavni dio japanske povijesti i kulture. Feudalni Japan nije samo još jedna kulisa za serijal, već možda i njegovo najprirodnije okruženje dosad.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
80€ PC Ustupio izdavač

Shinobiti ili ne biti

Kontekst je bitan. Nije da su prethodne Assassin’s Creed igre bile lišene političkih spletki, suparničkih frakcija i ratnika rastrganih između časti i preživljavanja, ali feudalni Japan vjerojatno je najpoznatiji i najprikladniji primjer tog kaosa. A nikad to nije bilo izraženije nego u 16. stoljeću, periodu u kojem se odvija radnja Shadowsa. Savezi su bili krhki, izdaje učestale, a glave su nestajale brže nego što bi netko stigao izgovoriti “za šoguna!”.

Najveća novost Shadowsa je što u tom turbulentnom razdoblju igrač preuzima kontrolu nad dva lika – samurajem Yasukeom i shinobi nindžom Naoe, pružajući uvid u njihove vrlo različite perspektive zbivanja… barem u početku.

Feudalni Japan nije samo kulisa, već najprirodniji teren za Assassin’s Creed dosad.

Yasuke u priču ulazi kao riba izvan vode – bivši rob kojeg primjećuje moćni vojskovođa Nobunaga Oda, povijesna ličnost poznata po svojoj nemilosrdnoj ambiciji da ujedini Japan. Nobunaga ga regrutira i uzdiže do ranga samuraja, dajući mu priliku za život kakav malo tko poput njega može zamisliti. S druge strane, Naoe započinje kao mlada shinobi iz pokrajine Iga, regije poznate po svom ninđucu nasljeđu. No nad Igom se nadvija sjena Nobunagine ekspanzije, a njegova vizija ujedinjenog Japana dolazi uz visoku cijenu – i u zlatu i u ljudskim životima.

Početak igre efektivno vas stavlja u ulogu oba lika, ali s dvije suprotstavljene perspektive – borite se na različitim stranama u sukobu oko toga treba li Iga biti pokorena ili oslobođena. No, bez obzira na vašu ulogu, ishod je unaprijed zapečaćen, a bitka prilično jednostrana.

Naoe i Yasuke donose dvije potpuno suprotne perspektive priče – barem u početku.

Kao i u mnogim Assassin’s Creed igrama, uvod je snažan i upečatljiv, ali posebno se ističe Naoeina osobna, tragična priča, koja ne samo da udara direktno na emocije, već vas i upoznaje s jezivom grupom maskiranih napadača koje u tijeku igre valja skratiti za glavu.

Štoviše, usudio bih se reći da je Naoe definitivno zamišljena kao glavni lik. Njezina priča nije samo osobna osvetnička misija već je ona centralna os oko koje se vrti cijeli narativ igre. Yasuke, koliko god bio fascinantan lik, u suštini se pridružuje njoj, njezinoj inicijativi i njezinom pohodu da spasi Japan od korupcije koja ga izjeda iznutra. Čak i sam gameplay to jasno daje do znanja jer prvih desetak sati gotovo da isključivo igrate s Naoe, bez mogućnosti da se prebacite na Yasukea.

No, to nikako ne znači da je Yasuke zapostavljen – igra mu s vremenom daje puno više prostora, a njegov razvoj i osobna priča jednako su važni kao i Naoeini. Oba lika tijekom igre nailaze na ljude iz svoje prošlosti, a kroz te susrete igra vješto uvodi flashbackove koji prikazuju njihov put do trenutka u kojem ih upoznajemo. Naoe se prisjeća shinobi treninga i svog oca, te kako je s pomalo naivnim očima promatrala svijet oko sebe, ne sluteći kakav kaos dolazi. Yasuke, s druge strane, proživljava svoj uspon od roba do samuraja – od stranaca koji ga promatraju s nevjericom do trenutka kada postaje cijenjen ratnik i upoznaje japanske običaje i kulturu.

Naoe predstavlja narativnu srž igre, ali ni Yasuke nije zanemaren.

Ovaj segment igre odrađen je vrlo dobro jer su likovi od samog početka jasno profilirani, s čvrstim stavovima i motivacijama koje oblikuju njihove odluke, dok istovremeno služi kao pametno narativno rješenje koje produbljuje priču i prirodno objašnjava njihove sposobnosti i vještine. Neke stvari, poput upoznavanja dvaju protagonista, mogle su biti izvedene elegantnije, ali igra ipak uspijeva izgraditi dinamiku između njih kroz dijaloge i zajedničke ciljeve. Iako početna poveznica djeluje pomalo forsirano, kako priča odmiče, njihov odnos postaje uvjerljiviji i prirodniji, što na kraju daje zadovoljavajuću težinu ključnim trenucima u njihovoj zajedničkoj avanturi.

Kako to obično je kod Ubisofta – misija je jako puno, što glavnih što sporednih, i nije ni bilo za očekivati da su sve narativno zlato. Mnoge od njih su tipično ubisoftovske – nešto trebate obaviti da biste nešto zaradili, ali istovremeno je zapanjujuća količina onih koje se direktno nadovezuju ili na osobne priče dva protagonista ili na krovni narativ igre. Čak i kada stvari nisu nužno najzanimljivije, veliki dio posla odrađuje Japan kao mjesto radnje gdje poznate ličnosti i lokacije iskaču iz paštete, a atmosfera, kultura i arhitektura daju poseban štih čak i jednostavnijim zadacima.

Japan kao mjesto radnje često nosi narativ Shadowsa.

Ono što će mnoge zanimati jest gdje su tu Assassini i Templari i ima li priče u modernom okruženju? Što se tiče moderne priče, ona je praktički nepostojeća. Kažem praktički jer postoji jedan element koji ne želim spoilati, ali bez brige – gotovo svo vrijeme provest ćete u Japanu, bez napornih izlazaka iz Animusa i šetnji brzinom puža.

Što se tiče Assassina i Templara, iako je njihov povijesni sukob srž Assassin’s Creed serijala, Shadows se u glavnoj priči više oslanja na predložak posljednje tri igre, ponajviše Valhalle. Drugim riječima, 90% priče fokusirano je na japanske političke intrige i osobne puteve protagonista, dok se tek u završnoj trećini radnja zahuktava i donosi značajnija otkrića koja proširuju širi narativ serijala. Naravno, sjeme te priče posijano je već u ranoj fazi igre, ali ono proklija tek pri samom kraju.

Za spomenuti je da se u Shadowsu vraća i sustav odlučivanja, gdje kroz dijalog možete utjecati na određene odluke koje ponekad imaju dalekosežne posljedice – iako su takvi slučajevi rijetki. Uglavnom se sve svodi na to hoćete li dokrajčiti ili poštedjeti nekog značajnog neprijatelja, no bez obzira na izbor, ishod je gotovo isti – taj lik praktički nestaje iz priče. Tijekom igre upoznajete i određene likove koji vam se mogu pridružiti u misiji, a dijalog ovdje može dovesti do tri scenarija: mogu stati uz vas, odbiti vas ili… postati nešto više od saveznika. Drugim riječima, ako odigrate karte kako treba, možda nećete samo nestajati u sjeni, već i u nečijem zagrljaju.

Ninjalo se jednom u Japanu

Kad sam prije nekoliko mjeseci zaigrao preview ove igre, Shadows mi je odmah djelovao kao svojevrsni “best of” Assassin’s Creed serijala. Narativna struktura podsjeća na Valhallu, sustav opreme vuče korijene iz Odysseya, koncept dva protagonista vraća nas u Syndicate, a sve je zapakirano u dugo priželjkivano japansko okruženje.

Taj dojam ostaje i nakon igranja konačne verzije, ali definitivno ne mogu reći da je igra samo to. Ne znam je li to rezultat odgoda, činjenice da Ubisoftu zaista treba da Shadows bude uspješan ili nečeg trećeg, ali jedno je sigurno – iako nosi prepoznatljivi DNK Assassin’s Creeda, Shadows donosi i svježe ideje koje mu daju vlastiti identitet.

Assassin’s Creed predstavlja svojevrsni “best of” serijala.

Ajmo prvo na te novosti. Prije svega, igra sada ima sustav svjetla i tame kao u nekakvoj Splinter Cell igri. Iako nije razrađen do te mjere, funkcionira dovoljno dobro u smislu da možete gasiti izvore svjetla, a neprijatelji vas neće primijetiti u mraku, čak i ako su relativno blizu. Iako sustav ima svojih mušica i malobrojnih trenutaka gdje vas neprijatelji na neku foru spaze iako stojite u mraku, generalno se radi o odličnom dodatku koji sada definitivno MORA postati standard u svim budućim Assassin’s Creed igrama.

Druga velika novost su godišnja doba – proljeće, ljeto, jesen i zima – koja se izmjenjuju nakon određenog broja misija ili ako nekoliko puta iskoristite brzo putovanje. Ovaj sustav svijet Shadowsa čini znatno dinamičnijim, življim i mnogo atmosferičnijim. Kozmetički gledano, sezonske promjene donose upravo ono što biste očekivali. Proljeće donosi cvat trešanja, maglovita jutra i češće kiše, dok je ljeto bujno i zeleno, s gustom vegetacijom. Jesen donosi snažne vjetrove, a krajolik se oboji toplim žuto-crvenim tonovima dok zima pak mijenja atmosferu ovisno o regiji. U južnim pokrajinama snijeg tek lagano propaduje, dok u sjevernima prekriva cijeli krajolik i vegetaciju, uz povremene snježne oluje od kojih ne vidite prst pred nosom.

Šuljanje u mraku i dinamične sezone hvalevrijedan su dodatak AC formuli.

No, promjene nisu samo vizualne. Svaka sezona može značajno utjecati na gameplay, do te mjere da su neke aktivnosti moguće samo u određenom godišnjem dobu. Primjerice, zimi se jezera i rijeke mogu zalediti, omogućujući vam da ih jednostavno prehodate, dok ljeti ima više vegetacije, što olakšava šuljanje kroz visoku travu. Kiša prigušuje zvuk koraka, magla otežava neprijateljima da vas uoče, a zimi se na rubovima zgrada stvaraju sige koje mogu i pasti ako prođete preblizu i tako alarmirati neprijatelje. Čak se i ponašanje neprijatelja ponekad mijenja ovisno o sezoni pa za vrijeme kiše češće stoje pod nadstrešnicama ili promjene rute kojima patroliraju. Ima još takvih detalja, ali i ovo dovoljno pokazuje kako su sezone više od pukog vizualnog efekta i zapravo važan dio igrinog svijeta sa pravom gameplay svrhom.

Po pitanju činjenice da imamo dva protagonista, moja prva briga bila je hoće li između njih uopće biti dovoljno razlika da se taj izbor opravda .Srećom, mogu reći da je Ubisoft tu bio dovoljno hrabar, a odgovor na to pitanje je apsolutno da. Naoe i Yasuke su s aspekta gameplaya oprečno drugačiji likovi. Dok je u Ghost of Tsushima Jin Sakai na neki način utjelovio i samuraja i nindžu, Shadows jasno razdvaja te dvije borbene filozofije, raspoređujući njihove sposobnosti, vještine i slabosti na dva odvojena lika.

Naoe i Yasuke su, s aspekta gameplaya, suštinski drugačiji likovi.

Naoe je možda najbrži protagonist kojeg smo ikad imali u Assassin’s Creed igri. Žena trči kao vjetar, skače po krovovima s nevjerojatnom lakoćom, a uz pomoć kuke može se popeti na najviši dvorac za deset sekundi. Ima pristup ikoničnom eagle visionu, može čučati u visokoj travi, puzati kroz nisku, izvoditi elegantne parkour akrobacije, i općenito ju je pravi gušt kontrolirati.

Njezin arsenal prilagođen je šuljanju i napadima iz sjene, ali ako sve krene po zlu, ima na raspolaganju tri oružja koja je iznimno zabavno koristiti. No, Naoe je i krhka – neki protivnici mogu je usmrtiti jednim udarcem, a čak i kada je nadogradite, veći broj neprijatelja odjednom može je brzo nadjačati. Dovoljno vam govori i to što sam, igrajući s njom u početku, vjerojatno umirao više nego u bilo kojoj dosadašnjoj Assassin’s Creed igri.

Igrajući s Naoe sam vjerojatno umirao više nego u bilo kojoj dosadašnjoj Assassin’s Creed igri.

S druge strane, Yasuke je hodajući tenk. Njegov arsenal osmišljen je za nanošenje maksimalne štete – osim što koristi moćna dalekometna oružja poput puške i luka, njegovi teški napadi uništavaju oklop neprijatelja bez problema. Ako se zatrči, probija vrata, ruši protivnike i melje sve pred sobom. No, snaga dolazi s cijenom jer je Yasuke poprilično trom, ne može se primiti za rukohvat koji mu je i metar iznad glave, a kada je o šuljanju riječ…recimo samo da su njegove metode sve samo ne suptilne.

Oklijevam u Assassin’s Creed igri pričati o realizmu, ali pristup je definitivno realističniji te ima smisla da lik od dva metra u oklopu od 100 kg ne može raditi ono što jedan shinobi može. Već sam spomenuo da prvih desetak sati igrate isključivo s Naoe, što vas odmah nauči da niste svemoćni i da su vam sjene veći prijatelj od oštrice mača. Zato je prava katarza trenutak kada vam igra prvi put prepusti Yasukea, i to u iznimno efektnoj sceni gdje protivnike, koji su vas do tada mučili, siječete u desetinama bez imalo napora. Nakon toga, iako igra povremeno forsira igranje s određenim likom, većinu vremena izbor je na vama.

Igra povremeno forsira igranje s određenim likom, no većinu vremena izbor je na vama.

Ubisoftova vizija tu je sasvim jasna – ponuditi najbolje od oba svijeta, kombinirajući šuljanje i čistu akciju. No, po meni je taj pristup ipak pomalo promašen. Ne samo da Naoe kasnije u igri postane poprilično kompetentan borac s kojim možete lagodnije ulaziti u otvorene sukobe, nego je ona jednostavno superiorniji lik u svakom pogledu. Osim što je njen stil igre prikladniji izbor za Assassin’s Creed, gore spomenut sustav svjetla i sjene, kao i većina sezonskih promjena, osmišljeni su isključivo za nju. Štoviše, s Yasukeom nećete moći aktivirati većinu tornjeva koji služe kao točke za brzo putovanje, a niti pokupiti opremu i predmete koji se nalaze na lokacijama do kojih doslovno ne vode stepenice.

To ga čini situacijskim likom, idealnim za trenutke kada znate da vas čeka posebno težak protivnik i da ćete se morati upustiti u borbu prsa o prsa. Ili, recimo, kad šest puta umrete kao Naoe, zainatite se, uzmete Yasukea i pokosite sve što se kreće.

U pozadini igre i dalje stoji sustav levela, pa će vas neprijatelji nekoliko razina iznad vas i dalje moći brzo eliminirati. Unatoč tome, igranje s Yasukeom osjetno je lakše jer doslovno možete izazvati cijelu bazu u otvorenu borbu i bez problema riješiti 20 neprijatelja istog ili čak nešto višeg levela. Zna i to biti zabavno, ali koliko god Yasuke bio nezaustavljiva sila u otvorenoj borbi, Naoe je srž onoga što Assassin’s Creed čini posebnim. Oni trenuci kada kiša neumoljivo pada, vjetar nosi listove, a vi stojite na rubu zgrade s plaštem koji se vijori u noći, promatrajući neprijatelje kako bezbrižno patroliraju bazom – nesvjesni da će ih uskoro progutati mrak – to su trenutci u kojima Shadows zaista blista.

Rezultat toga je da sam gotovo 80% vremena u igri proveo igrajući s Naoe dok sam Yasukea koristio samo u gore navedenim situacijama ili kad mi se jednostavno nije dalo sporo i metodično čistiti baze. Ne znam je li to bila Ubisoftova namjera, ali pomalo je porazno što, unatoč tome što su oba lika jednako razrađena u pogledu vještina i narativa, većina igrača vjerojatno neće osjećati potrebu da ih podjednako koriste.

Zemlja izlazećeg sunca i beskonačnih ikona

Ne mogu točno procijeniti kako mapa Shadowsa stoji u usporedbi s prethodnim igrama, ali jedno je sigurno – ogromna je. Sastoji se od devet velikih regija, a za potpuno istraživanje trebat će vam znatna količina vremena. Zanimljivo, tornjevi ovaj put ne otkrivaju mapu, već služe isključivo kao točke za brzo putovanje. To znači da za otkrivanje novih lokacija zaista morate fizički kročiti na njih. Sjećam se trenutka kad me Zoran nakon 60 sati igre pitao kako napredujem, a ja sam mu rekao da u tri regije još nisam ni nogom kročio.

Naravno, u tipičnom Ubisoft stilu, mapa je krcata sadržajem – bazama, selima, drevnim dvorcima, hramovima, kampovima i drugim lokacijama, gdje vas uvijek čekaju neprijatelji, oprema, resursi ili najčešće – sve navedeno. Igra nudi preko 60 meta razbacanih po otvorenom svijetu koje prvo morate raskrinkati i pronaći, a zatim skratiti za glavu. Uz to postoje i razne sporedne aktivnosti, poput meditacije za Naoe, treniranja Kata za Yasukea, crtanja Yumi crteža, krijumčarenja resursa i još mnogo toga. Shadows također donosi napredniju verziju Valhalline baze – sada na vlastitom komadu zemlje možete slobodno raspoređivati zgrade, uređivati okoliš i pritom dobivati konkretne gameplay bonuse.

Ubisoft je ovdje napravio polovični napor da istraživanje učini prirodnijim. Umjesto da vam izravno označe metu, svaka misija sada nudi tri natuknice o njezinoj lokaciji, pa je morate pronaći sami ili angažirati izviđače da to učine umjesto vas. Ovo smo već vidjeli u Odysseyu, ali suštinski ne mijenja način na koji pristupate igri te se nakon završetka priče, igra ponovno svodi na klasični Ubisoftovski lov na upitnike i potragu za boljom opremom gdje stvari ipak mogu postati repetitivne.

Kad smo već kod opreme, Shadows nudi znatno raznovrsniju i vizualno impozantniju ponudu od Valhalle, a po sustavu više nalikuje Odysseyu. To je dodatno naglašeno činjenicom da sada imamo dva protagonista, svaki sa svojim setom oklopa, oružja i drugih predmeta. Svako oružje i komad opreme dolazi sa statistikama i perkovima, koji se mogu kombinirati za razne buildove fokusirane na određene aspekte gameplaya. A s obzirom na raznolikost arsenala oboje protagonista, mogućnosti su itekako široke.

Vizualni haiku, hardverski harakiri?

Već sam rekao da Japan kao mjesto radnje često nosi narativ Shadowsa, čak i kada je kvaliteta scenarija ispod prosjeka. I da, mogu reći da je Japan u Shadowsu izuzetno dobro realiziran. Kao netko tko ima tek površno znanje o japanskoj kulturi i običajima, ne mogu tvrditi da je sve 100% autentično, ali vjerujem da igra za većinu igrača savršeno hvata štih lokacije – otprilike na istoj razini na kojoj je Origins prenio pustinjski šarm drevnog Egipta.

S time na umu, malo je reći da je svijet Shadowsa predivan. Nije na razini Ghost of Tsushime, koji je Tsushimu prikazao u gotovo bajkovitoj estetici, ali vizualno izgleda fantastično. Osim već spomenutih sezona, vegetacija je gušća nego ikad, do te mjere da vam ponekad doslovno ne dopušta da prođete kroz nju. Najnovija verzija Anvil enginea donosi i neke vizualne trikove viđene u Star Wars Outlaws pa se vegetacija sada njiše realističnije, čestice pršte na sve strane, a vremenski uvjeti izgledaju iznimno atmosferično.

Sve to ima svoju cijenu, a iako je Shadows relativno stabilna za Assassin’s Creed igru, optimizacija je daleko od savršene – pogotovo na NVIDIA karticama. Kod mene, na RTX 4090 i Ryzen 9 7900X, igra je u 2K rezoluciji, s ultra detaljima i very high ray tracingom, nativno radila na stabilnih 90 FPS-a, dok je DLSS u Quality postavci podigao broj sličica na prosječnih 115 FPS-a. Dodouše, s ovakvom konfiguracijom idem malo glavom kroz zid, ali čak i uz maksimalne postavke ray tracing zapravo i nije toliko primjetan, pa ga slobodno možete isključiti za dodatno povećanje fps-a bez većeg vizualnog gubitka.

Isprobao sam igru zato i na nižem spektru Ubisoftovih preporučenih konfiguracija – s Ryzen 5600X i RTX 3060 Ti u 1080p rezoluciji s upscalerom, gdje je igra bez problema održavala preko 60 fps-a. Ipak, smanjivanje određenih grafičkih opcija ne donosi očekivana poboljšanja performansi upućujući na probleme s optimizacijom pa će biti zanimljivo vidjeti kako će se igra ponašati na različitim PC konfiguracijama. Pozitivno je barem da je bugova relativno malo, a većinom se svode na sitne probleme s animacijama ili manjim vizualnim artefaktima, bez ozbiljnijih tehničkih poteškoća.

Visok ulog, nizak rizik

Kako HCL ocjenjuje igre?

Napisao sam šest stranica teksta i vjerujte mi – tek sam se zagrijao. Ipak, mislim da sam vam dao dovoljno informacija da sami procijenite je li Assassin’s Creed Shadows igra za vas. Meni se svidjelo, ali ne mogu garantirati da će tako biti svakome. Nije ovo revolucija serijala, ali je sigurno korak u pravom smjeru. Ubisoft nije izmislio toplu vodu, nego je rafinirao postojeću formulu i dostavio možda najpromišljeniju i najkompletniju Assassin’s Creed igru do sada.

Ako ste uživali u prethodna tri dijela, Shadows je još bolji i nemate o čemu razmišljati. A ako ste ih uporno preskakali, možda je baš ovo igra koja će vas vratiti u serijal. Za mene osobno, radi se o naslovu kojem sam se iskreno veselio i kojem sam se jedva čekao vratiti – a to, ruku na srce, nije nešto što često mogu reći. Pogotovo ne za jednu Ubisoftovu igru.

Assassin’s Creed Shadows ne mijenja pravila igre, ali pokazuje serijal u najboljem izdanju dosad. Feudalni Japan mu stoji kao saliven, a balans između šuljanja i akcije nikad nije bio prirodniji. Uz pažljivo osmišljen svijet i promišljene mehanike, oštrica ovog serijala ponovno je oštra.

84 Naša ocjena
  • odličan stealth i zabavna borba
  • prekrasno realiziran Japan
  • dva igriva lika s različitim stilovima igranja
  • hrpetina sadržaja
  • Yasuke je previše situacijski lik
  • odluke imaju slab utjecaj na razvoj priče
  • istraživanje se s vremenom pretvara u tipični Ubisoft grind

Hrvoje Smoljić

Strastveni igrač svega što je RPG. Kada se ne troši u nekom MMO-u, u konstantnoj je potrazi za novim gaming iskustvom koje će mu proždrijeti dušu.

Komentari (127)

  • MrPhilips

    18.03.2025 - 20:46

    RTX 3050 – 1080p low – 40 fps – Katastrofa (vidjet ćemo da li će biti išta bolje sa day one patch-om)

    • Ki-ya Karate Monster

      @MrPhilips, 19.03.2025 - 11:28

      Kupiš si Lossless scaling igraš u 100 fps na high.

  • habo

    18.03.2025 - 20:50

    Bravo Hrvoje! Kako mi je drago što je igra dobila visoku ocjenu , ja bi je svakako odigrao koju god ocjenu da si dao ali baš mi je drago samo zbog hejta prema igri več nakon prvih slika dok jos nije bila ni na pola razvoja . Jedva čekam da se krenu prodavat milijuni kopija i da više završi ta farsa. I na kraju svaka čast na iscrpljujućem tekstu i recenziji jer zapravo po recenziji se vidi odma da je autor uživao u igranju igre . Lijep pozdrav Hrvoje i veselim se tvojim budućim recenzijama .

    • Agent

      @habo, 18.03.2025 - 21:01

      To nikad neće završit jer baš kako i u tekstu piše on nije baš za AC, on je snaga. Tako da hejteri su dobili što su htjeli.

    • Mamba_

      @habo, 19.03.2025 - 11:12

      Prodaju se i Fifa, 2K i CoD u milionima pa se ne smatraju kvalitetnim igrama. HCL ocjena ne treba nikome da znači puno već više kao neka smjernica dok se ne isproba ili bar ne vidi gameplay. Ne zaboravamo koju ocjenu je HCL dao TW3 jednoj od najboljih igara koje su dosad izašle.

      Hoću reči da to što je HCL dao dobru ocjenu nekoj igri ili se ta igra prodala u milionima ne znači da je kvalitetna. Ovo je nevezano za Shadows već uopšteno za sve igre.

    • vragec25cro

      @Mamba_, 19.03.2025 - 11:24

      Pa tw3 je i zasluzio takvu ocjenu.

    • blacklist0907

      @vragec25cro, 19.03.2025 - 13:17

      Ko i far cry ispod 5 pa nije dobio

    • vragec25cro

      @blacklist0907, 20.03.2025 - 07:44

      Znas da sam ja malo drugacijega misljenja i po meni je najbolji Far cry 5,a opet ocijene su subjektivne i hrpu igara s niskik ocjenama mi se svidjelo i hrpu s visokim ocjenama nije.Btw odigrao witcher 3 s oba dlc i iskreno igra je frustrirajuca s bugovima koji su prisutni i dan danas(odigrao ju prije dva mjeseca),a ko rpg je prosjecna s losim sistemom questova

    • habo

      @Mamba_, 19.03.2025 - 12:38

      JA ne igram FIFU niti košarku a ni CoD , ali zato ni ne otvaram članak o FIFI i ne dolazim tamo hejtat sa glupim komentarima “a to je smeće svake godine jedno te isto , kupe milione na prodaji kartica .”
      Jednostavno zaobiđem članak i to je to . U tome i jeste bit priče ako ti se ne sviđa ok poštujem tvoj stav ali kakav imaš nagon da dodđeš tu i hejtaš i napišeš ma smeće .

    • SanKa

      @Mamba_, 19.03.2025 - 12:47

      pa witcher 3 je dobio realnu ocjenu. to što tebi ne paše je drugi par rukava

  • ProperBurial

    18.03.2025 - 20:53

    Skandalozno,ali ispalo je da je AC još jedan AC. Ja ću si nabaviti Origins. Uvijek sam htio vidjeti Egipat.

    • hexagram

      @ProperBurial, 18.03.2025 - 21:03

      Origins i Unity su top shit.

    • GAMEmaher

      @hexagram, 18.03.2025 - 22:18

      Origins mi je odličan. Odigrao ga s guštom i ponovno ću zbog onih dlc-ova

    • SanKa

      @ProperBurial, 19.03.2025 - 09:32

      originis sam tek sad presao jer sam krajem godine isao u egipat. stvarno sve pohvale, dosta realisticno preneseno

  • DiVojic

    18.03.2025 - 21:06

    Oh boy, idem po porciju kokica sa extra maslacem xD

  • Nemanjazzz

    18.03.2025 - 21:06

    Ja sam se zasitio ac-a koliko ih je izaslo pa sta god da izadje tesko da me opet privuce. Al evo ko voli nek izvoli.

    • GAMEmaher

      @Nemanjazzz, 18.03.2025 - 22:20

      Meni pak ne smeta jer pokrivaju razna vremena… Egipat, Grčka, Vikinzi… Japan. Uz hrpetine sadržaja uživaš u bogatom svijetu, doslovno kao da proživljavam ta vremena. Samo nek nastave tako 🙂

    • Nemanjazzz

      @GAMEmaher, 19.03.2025 - 03:39

      Ja vise volim da kad tako uzivam u svetu bude malo vise cinematicno kao rdr na primer. I da je svet malo manji. U AC ovima ima dosta trckaranja pa brzo dosadi to uzivanje u svetu. Jos mi fali mini mapa koja pokazuje najbrzu rutu do cilja. Jer tako bar skreces, a ovo kad ti je samo postavljen waypoint okrenes se ka njemu drzis W+ shift eventualno ako naidje neka prepreka obidjes je.

  • Zoran Žalac

    18.03.2025 - 21:07

    U nekom od paralelnih multiverzuma, ovo je komotno mogla bit linearna stealth igra u trajanju do 10-12 sati i bila bi vrhunska kao takva, 10/10. Svi bi ju hvalili i ne bi ju igralo dovoljno igrača da bude financijski isplativa. Jesam u pravu, Hrvoje?

    • Hrvoje Smoljić

      @Zoran Žalac, 18.03.2025 - 21:31

      Dobro si rekao – paralelnom multiverzumu. U ovom našem ne ide linearna stealth igra i financijski isplativo u istu rečenicu.

    • IgorBiH

      @Hrvoje Smoljić, 19.03.2025 - 04:27

      I ne treba ništa linearno “na šinama” biti isplativo u 2025. Tu smo stanicu gejminga valjda ostavili iza sebe. Ne mora biti ni masivni open-world ali postoji ogroman prostor za nešto između.

    • Darcoolio

      @IgorBiH, 19.03.2025 - 08:42

      Pa AC serijal je bio to “između” dok ga nisu bacili u otvoreni svet.

    • Gebro_gaming891

      @Zoran Žalac, 18.03.2025 - 21:42

      Moderni Tenchu

    • Peki88

      @Zoran Žalac, 18.03.2025 - 21:53

      Realno, to se može reći za više manje svaku AAA Open World igru

    • Darcoolio

      @Peki88, 19.03.2025 - 00:01

      A ono, baš ne.

    • Lovac

      @Zoran Žalac, 19.03.2025 - 01:21

      U kratko si napisao zašto gotovo ni ne igram novije igre. Izgorio sam od open world checklist chasera. Jedino tipa Fallout mi prolazi. Kako mi fale ispolirane igre 10 do 20h. Pa onda nekoliko puta s pauzama i na kraju više nego 100h open worlda koji nikad neću završiti.

    • Dajsikeks

      @Lovac, 19.03.2025 - 16:07

      Više vidim tih linearnih igara od 10 do 20h na današnjem tržištu nego “open world checklist chasere”, tak da očito ne gledaš široki spektar kad je u pitanju potražnje.

    • Lovac

      @Dajsikeks, 19.03.2025 - 18:00

      Pa otvoren sam na prijedloge; Dishonored, SH2 remake, tako nešto. Ovi rogue-like i sl. me ne zanimaju. Možeš mi i poslat u poruku ako imaš listu, možda ima nešto da nisam odigrao, a trebao bih 😉

    • Blackbeard

      @Zoran Žalac, 19.03.2025 - 22:23

      Nešto kao Tenchu 😁

  • MAJSTOR RINGO

    18.03.2025 - 21:08

    Odlicna recenzija, i ocena👌
    Najverovatnije ide sutra kupovina.
    Hrvoje, reci mi molim te kakva je prica?
    Vidim da je nisi smestio kao plus a ni kao minus u recenziji.

    • Hrvoje Smoljić

      @MAJSTOR RINGO, 18.03.2025 - 21:35

      Hvala ti 🙂 Što se tiče priče – kompetentna je i kao svaka AC igra – ima dobrih i onako meh trenutaka. Ovisi zapravo dosta koliko ti je feudalni Japan i sve što već s tim ide privlačan kao mjesto radnje.

    • MAJSTOR RINGO

      @Hrvoje Smoljić, 18.03.2025 - 22:01

      Hvala na odgovoru👍
      Ufff…. Itekako privlacan.
      Sutra ide kupovina i rokanjeeee…..

    • Iceman73

      @MAJSTOR RINGO, 19.03.2025 - 15:35

      Već je prednaručena…hehehe!

    • MAJSTOR RINGO

      @Iceman73, 19.03.2025 - 15:41

      Danas mi stize wallet kolega od 100$
      Ide odmah kupovina💪💪💪
      Koliko sam video na storu, dobija se quest neki sa psom, takodje i prvi dlc.

    • Iceman73

      @MAJSTOR RINGO, 19.03.2025 - 15:57

      Ja sam uzel na cdkeys za 47.99 eur,tak da mi dolazi samo osnovno izdanje bez dlc-a.

    • MAJSTOR RINGO

      @Iceman73, 19.03.2025 - 17:17

      Koliko sam skapirao kolega taj dlc Claws of Awaji dolazi svako ko prednaruci igru, bez obzira koje izdanje kupio.
      Takodje dolazi i taj quest ekskluzivno uz preorder.

    • SanKa

      @Hrvoje Smoljić, 19.03.2025 - 09:33

      jel bi rekao da je igra bolja od originsa, valhalle i odyssey?

    • Hrvoje Smoljić

      @SanKa, 19.03.2025 - 09:36

      A ovisi to dosta o periodu koji preferiraš. Meni osobno – da, i poredao bi ih ovako: 1. Shadows, 2. Odyssey, 3. Origins, 4. Valhalla

    • stajaznam

      @Hrvoje Smoljić, 19.03.2025 - 11:15

      Na prvo mjesto bih stavio Black Flag, a dalje svako prema vlastitim sklonostima. Ah da, Black Flag nije RPG, ali ima ono nešto.

    • sparrowpunk

      @Hrvoje Smoljić, 19.03.2025 - 19:12

      Je li ovo najbolje ocjenjena AC igra na HCL portalu?

    • Gebro_gaming891

      @sparrowpunk, 19.03.2025 - 21:47

      Nije ni u top 5 najbolje ocijenjenih AC-eva

  • Iron666

    18.03.2025 - 21:19

    Nažalost ovo mi je dovoljno da znam da će mi igra postati smorčina nakon 20-30 sati gameplaya “istraživanje se s vremenom pretvara u tipični Ubisoft grind”

  • opp

    18.03.2025 - 21:21

    Taman počeo Mirage, Shadows kupujem obavezno Ultimate kad bude oko 30 eura ili niže. Dakle, sljedeće godine u ovo isto vrijeme aBd. Odlična recenzija, sve pohvale. Radujem se Japanu i igri, sve ovo djeluje mi odlično

    • SanKa

      @opp, 19.03.2025 - 09:34

      mislim da ce ti ovo nakon miragea bio avion. mirage mi je djelovao ko poludovrsena igra cijelo vrijeme

    • opp

      @SanKa, 19.03.2025 - 10:13

      Može bit, al eto da isprobam

    • SanKa

      @opp, 19.03.2025 - 10:34

      ma jasno, ja sam to igrao da se odmorim od elden ringa hahah

  • Snake666Doctor

    18.03.2025 - 21:27

    Hard pass

  • -W-

    18.03.2025 - 21:35

    “…iskaču kao iz paštete.” haha… Izvrsna recenzija, zvuči bolje od očekivanog. However, uvjeren sam da su debelo izmjenili neke stvari da bolje legne publici. Znači: Noae = Black Widow, Yasuke = Ant-Man (giant mode) 😁🤣 Zoranov komentar stoji (ako je stealth segment ok)

  • _Someone_

    18.03.2025 - 21:41

    Ne znam valjda sam dosao u godine kad i nemam toliko vremena za igranje kao nekada, pa kad mi se otvori mapetina koju moram skrolati po par sekundi da bih s jednog kraja dosao do drugog, uhvati me nekakva nelagoda i izgubim volju za igranje. Nekad sam obozavao AC, ali zadnjih par nastavaka jednostavno nisam mogao provariti. Puno puno previse svega. Ovome dajem sansu iskljucivo zbog settinga

    • Nemanjazzz

      @_Someone_, 18.03.2025 - 21:52

      Isto. Jos u zadnje vreme igram na geforce now gde mi sesija traje 1h, tako da budem svestan sta stane u 1h igranja. Tako u nekim igrama je to 60 minuta zabava a u nekim jedan main quest, sakupljanje par collectibiles-a i jurcanje mapom

    • Ravel

      @_Someone_, 19.03.2025 - 09:22

      Tako je meni bilo s Elden Ringom, uzeo mi je travanj i svibanj te lipanj kad je izašao i jedina je igra tog tipa kojoj sam bio voljan dati svojih 100+ sati, jer kad dođeš u godine i imaš drugih stvari, vrijeme je ograničen resurs koji biva sve tanji i sve je teže odlučiti se za takve pothvate.

  • rokonja

    18.03.2025 - 21:44

    Eto mene opet u AC!

  • GogicM99

    18.03.2025 - 21:48

    Sve je ovo vec vidjeno i prezvakano u prethodnim dijelovima. Nakon dosadne price u Valhalle koja se rastezala na 50+h djelimicno su mi ubili volju za open world žanr pogotovo open world iz Ubisoft kuhinje.

    • SanKa

      @GogicM99, 19.03.2025 - 09:35

      dosadna prica u valhalli ? ti nisi normalan, to je rano engleska povijest, doslovno najjaci dio igre. jedino me smetalo sto nema veze sa assassinima i templarima, toga se bojim i u ovoj igri

    • Goblin

      @SanKa, 19.03.2025 - 10:10

      Previše je razvučeno, od Norveške, pa glavne priče u Engleskoj, pa Asgard i ostalo, Irska, Franačka, Amerika, Lost saga, final saga, rajdovi, Ragnarok. Na kraju krajeva sve ostane slabo u sjećanju, od likova do priče, jer je toliko toga, a sve nit smrdi nit miriše… od likova u igri bih prepoznao samo Eivorovog brata Sigurda, ako ne računam Kassandru i Basima.

    • SanKa

      @Goblin, 19.03.2025 - 10:35

      slazem se oko Asgarda. To je bilo totalno nepotrebno, pogotovo jer smo paralelno imali igru koja je to puno bolje odradila (God of War)

  • Dick Johnson

    18.03.2025 - 22:34

    Bilo bi fora da su ubacili Toyota terenac za fast travel kad su se vec raspištoljili.

  • TheCaptainCrash

    18.03.2025 - 23:11

    zadnji AC kojeg sam obozavao bas kao 1 i 2 je bio…3 lol. Cak mi ni Black Flag iz nekog razloga nije sjeo jer taman kad je izlazio, nisam imao ga na cemu igrati pa me proslo. Igrao sam skoro pa sve glavne AC i mozda Odyssey od tih novih mi se najvise svidio radio teme. Valhallu sam igrao kao Vikings simulator jer to i jest, pa sam se zabavio. Origins mi iskreno nije sjeo radi mehanika, pogotovo na konju. Ovo cu isto igrat radit teme jer sam sucker za feudalni Japan.

    • SanKa

      @TheCaptainCrash, 19.03.2025 - 09:36

      black flag je najbolji AC nakon dvojke. šteta..čekaj da ga remasteriraju pa odigraj

    • Gebro_gaming891

      @SanKa, 19.03.2025 - 10:42

      Remakeaju

    • SanKa

      @Gebro_gaming891, 19.03.2025 - 12:48

      pardon, to sam mislio zapravo

    • TheCaptainCrash

      @SanKa, 19.03.2025 - 12:37

      pa gledaj prica mi je fenomenalna sto sam vidio vec kad sam igrao, samo ja sam ocito zaboravio kako su clunky te igre, pa mozda pricekam remake sto ce navodno ove godine izaci. Ili cu jednostavno odigrat original. Jako su mi se svidile naval bitke u trici tako da cu ih sigurno voliti i u 4.

    • SanKa

      @TheCaptainCrash, 19.03.2025 - 12:48

      naval bitke su show u black flagu. uzivat ces sigurno

    • TheCaptainCrash

      @SanKa, 19.03.2025 - 13:23

      definitivno, zelim bas neki AC gdje se mogu navuc kao nekad. Mada ja sam te igre igrao ima preko 10 godina xD

  • Sale247

    18.03.2025 - 23:31

    U četvrtak popodne počinje novo poglavlje!! Nadam se daleko bolje, ljepše i fluidnije od Mirage-a! Volim AC ali Mirage je smeće. Prekinuo nakon 2 sata patnje… Ali ovo sam pred naručio, imam dobar osjećaj…

    • kebbab

      @Sale247, 19.03.2025 - 02:47

      Nije Mirage smece. Reci kako je, Mirage je malo težak prva dva-tri sata dok malo ne odkljucas skilove. A i igra je napravljena više na stealth ne toliko na borbu i samim time ne možeš kao kod Originsa,Odysseya i Valhalle uletjet i ubiti gomilu stražara.

    • Darcoolio

      @kebbab, 19.03.2025 - 08:45

      U Origins ne možeš uleteti i ubiti stražara jer ima jači level od tebe, a taj deo mi je idiotski potpuno za ovu igru.
      Ali mi se Mirage svideo više nego pomenuti jer je mnogo bliži standardnom AC serijalu.

    • kebbab

      @Darcoolio, 19.03.2025 - 16:54

      Baš Origins je odličan zato što nema level scaling sistem. Dakle od početka do kraja su sve teritorije na mapi isti raspon levela i zbog toga je pravi RPG i užitak je igrati na najvećoj težini. Zbog toga se možeš nabildovat i uletjet u manje baze/kampove (5-6 protivnika) i sredit sve.

    • Darac83

      @kebbab, 20.03.2025 - 09:07

      Ne sjećam se da nema level scaling. Da, možeš ući u područja višeg levela, ali nemoš ubit nikog…

    • TheCaptainCrash

      @kebbab, 19.03.2025 - 12:39

      ne znam, ja kad sam ga igrao imao sam osjecaj kao da igram Valhallu opet sto ne zelis imat taj osjecaj.

  • Mrky

    18.03.2025 - 23:53

    Nezz Hrvoje kako ti se idalje daju igrati Ubisoft igre. Ja sam dobio toliki burnout da nisam kupio Ubisoft igru od 2021.

  • vragec25cro

    19.03.2025 - 00:29

    Jedva cekam 20.03

  • Wolf1892

    19.03.2025 - 00:46

    Ja ovo neču čitat prije nego dobim collectors edition 🤣

    • kebbab

      @Wolf1892, 19.03.2025 - 02:10

      Ja isto. Jedva cekam preuzeti kolekcionarsko izdanje.

  • Ki-ya Karate Monster

    19.03.2025 - 02:06

    Uočio sam grešku gdje je napisano da igra košta 80 eura, a ustvari košta 70 eura.

  • ZamZurinho

    19.03.2025 - 03:38

    Đe je makoto nagano 😊

  • moordrak

    19.03.2025 - 04:35

    Znači nit’ smrdi ni’t miriši. Klasična Ubi rukotvorina. Dobro. Riskirat ću. Gotovo sve AC-ove sam odigrao sa kauča. Najradije bi i ovog tako. Tko zna kako će se konzole boriti sa Shadowsom. Valhalla je bila poprilični slideshow u odnosu na PC. Moram istražiti. Hvala Hrvoje na suptilnim upozorenjima glede, a svega 🙂

    • SanKa

      @moordrak, 19.03.2025 - 09:37

      taj dio me zanima, performans na konzolama

    • MAJSTOR RINGO

      @SanKa, 19.03.2025 - 09:53

      Dosta stabilnih 60 fps, zna dropati do 56-57 fps-a.
      Ali u performance modu nema globalnog osvetljenja, sto po meni pravi ogromnu razliku, ali bas ogromnu, kako igra izgleda.
      Naravno ako pricamo o base modelu. Na pro je to dostupno i u 60 fps.

    • moordrak

      @MAJSTOR RINGO, 19.03.2025 - 16:40

      Ringo, dobro si rekao. Cijelo popodne vrtim snimke. Ne mogu vjerovati. Nisam očekivao toliku razliku. Kao da gledam nešto iz 2010. Dvije kompletno različite igre usporedim li ps5 i PC verziju. Na pro ajde, to još na nešto liči ali opet slide show kao valhalla. Nemam ps5pro i ne pada mi nakraj pameti kupovina. Igra na običnom PS5 za mene nije igriva. Kvragu. Ogromna crvena zastava mi se vijori za ovo…

    • MAJSTOR RINGO

      @moordrak, 19.03.2025 - 17:25

      Ma da, jbg…
      Moracu igrati u quality modu, ili balance.
      Uve je bolje u 60 fps naravno, ali ovakva igra moze da se igra i u 30/40 fps.
      Nije pucacina neka.
      Na pro u 60 fps ima tog globalnog osvetljenja, ali nema fizike u kosi Naoe, nema takodje ni RT refleksije. Ako sam dobro povatao. Dok quality mod na pro daje RT refleksije, ali ima pop in-a i nije do kraja implementiran, neka kombinacija SSR-a.
      Sve u svemu igra izgleda prelepo. Pogotovo na high end PC-u. Anvill engine je uznapredovao bas po pitanju GO, kao same fizike u igri.

    • kebbab

      @MAJSTOR RINGO, 19.03.2025 - 19:44

      Ja stalno preferiram performance mode ali probat cu i taj balanced mode koji ocigledno dobro drži 40 fps-a. https://m.youtube.com/watch?v=UxzpAluabec&pp=ygUZYWMgc2hhZG93cyBwczUgdnMgcHM1IHBybw%3D%3D

    • MAJSTOR RINGO

      @kebbab, 19.03.2025 - 20:52

      Upravo preordovao. Sutra ujutru se krece sa rokanjem.
      Gledao DF.👌👍💪

  • Demon90

    19.03.2025 - 05:44

    Kao što sam već napisao odigra so poslije drago mi je da je ok, Al odigrao bih ne nevezano za recenzije.

  • Toma_HR

    19.03.2025 - 07:14

    Hvala na odličnoj i iscrpnoj recenziji. Hrvoje je uvijek dobar u tome. Meni igra sutra dolazi i nadao sam se ovakvim ocjenama.

  • d3x

    19.03.2025 - 07:53

    super igra i kvalitetna, igrat cu kroz par mj i kad padne na bar 50 eura

  • DjokaBA

    19.03.2025 - 08:27

    “U pozadini igre i dalje stoji sustav levela, pa će vas neprijatelji nekoliko razina iznad vas i dalje moći brzo eliminirati.” – Stvar zbog koje sam se udaljio od AC serijala je jos uvek prisutna, tako da meni hard pass i dalje. Mirage je bio AC kakav treba.

    • Kris7yburado

      @DjokaBA, 19.03.2025 - 09:15

      Soulslike igre onda nemoj niti pokretati u tom slučaju.

    • DjokaBA

      @Kris7yburado, 19.03.2025 - 10:36

      I ne pokrecem ih.

  • Eduard Homa

    19.03.2025 - 08:50

    Žao mi je što neće biti moderne priče, ali kad bolje razmislim bolje da je nebude nego da je loše naprave pa da bude samo smor i sramota za slušati i gledati.

  • Darac83

    19.03.2025 - 09:16

    Igrat će se. Za 2 godine kad će bit 15€. 😊

  • Ravel

    19.03.2025 - 09:19

    Koliko sam shvatio čitajući razne recenzije, ovo je super ako me zanima vremeplovom posjetiti taj period Japana, tako da jednog ljeta kad bude 50/70% popusta ću definitivno uzeti. Ako ništa, drago mi je da su dobro odradili period i pogodili stealth aspekt igre, to me najviše zanimalo, tako da + za Ubisoft da unatoč očekivanim nedostacima, ovaj AC nakon 15+ godina daje igru smještenu u Japan koju su fanovi dugo htjeli i koja je vrijedna igranja. Dobra recenzija, Hrvoje!

  • SanKa

    19.03.2025 - 09:41

    moram rec da sam ugodno iznenadjen recenzijom…što bi tek bilo da se Ubisoft svjetski ne trudi napravit najgoru PR kampanju svoje igre…toliko failova uoči izlaska, očekivao sam katastrofu..i dalje smatram da je ubacivanje yasukea ko crnog tenk lika glupa odluka, a po recenziji vidim da je tako..kakva bi to tek igra bila da smo imali normalnog samuraja…a ne plot device…probat cu igru na saleu kad zavrsim sve iz backloga ako ce bit ok cijena i ako ce performance na konzoli bit ok

    • Gebro_gaming891

      @SanKa, 19.03.2025 - 10:44

      Nije bilo potrebe za nikakvim samurajem. Jedna nindža bi bila sasvim dovoljna.

    • Kris7yburado

      @Gebro_gaming891, 19.03.2025 - 11:32

      Da se nisu odlučili u igru ga ukomponirat, opet bi bilo kenjatora koji bi kukali i zamjerali igri stalno koristenje stealth-a, bez Rambo pristupa.

    • Gebro_gaming891

      @Kris7yburado, 19.03.2025 - 14:28

      A sadašnji samuraj ispada kao višak jer je namijenjen isključivo za borbu.

    • 312AE

      @Gebro_gaming891, 19.03.2025 - 11:37

      Da, imate tu pravo, kaj vise razmišljam o tome…

  • Mrkvicaa

    19.03.2025 - 12:34

    Kao što sam već napisao. Odyssey mi je zabavan, Shadows još ‘podmazaniji:) Bit će to dobro putovanje.

  • Chronosus

    19.03.2025 - 13:05

    Molim vas, prestanite stavljat “hrpetina sadržaja” pod plusove, pogotovo Ubisoftovim igrama.
    Moguće je da igra ima previše sadržaja.
    Rečenica “U tipičnom Ubisoft stilu, mapa je krcata sadržajem” mi je odmah izazvala muku.

    Solidna količina raznolikog i smislenog dodatnog sadržaja je plus.

    • Hrvoje Smoljić

      @Chronosus, 19.03.2025 - 13:35

      Zašto ne? Nekome je idealna igra ona koja traje 10 sati i u kojoj je svaki trenutak dinamičan i svrhovit, dok će netko drugi igru kupiti baš zato što unaprijed zna da će u nju moći uložiti 50, 100 ili više sati. Ne kažem da je više uvijek bolje, ali kvantiteta sadržaja sama po sebi nije nužno mana – sve ovisi o tome što pojedini igrač traži.

    • Chronosus

      @Hrvoje Smoljić, 20.03.2025 - 11:03

      Zato sam i napisao: “Solidna količina raznolikog i smislenog dodatnog sadržaja je plus.” Ok, može biti i tona, al što više sadržaja to je manje vjerojatno da neće postati repetitivan. Dobar primjer je Hogwarts i njegov Merlin Trials, bio sam oduševljen prvih par puta, onda sam skužio da ima samo 4-5 vrsta koje se ponavljaju, a ponavljaju se 300 puta po mapi. Da su napravili 10ak Merlin trialsa koji svaki zahtjeva nešto drugačije bi bilo smisleno i raznoliko. Najjednostavnije je prekopirati nešto 300 puta po mapi jer će recenzenti samo napisati “hrpetina sadržaja”.

    • TheCaptainCrash

      @Chronosus, 19.03.2025 - 13:36

      pa da to zadnje sto si napisao, mozda se misli da ima hrpa sadrzaja za koji se vrijedi potrudit i nac to sve. I prijasnje igre prije RPG trilogije su imale krcato sadrzaja ali boze moj bilo ih je fora nalazait bar meni. Zar nije AC2 imao dosta tih “collecthaton” stvari, one mrtve ptice sjecam se bas. Ako je loot dobar, nac cemo ga.

    • Gebro_gaming891

      @TheCaptainCrash, 19.03.2025 - 14:26

      Bilo je pera, ne mrtvih ptica.

    • TheCaptainCrash

      @Gebro_gaming891, 19.03.2025 - 14:30

      hvala na ispravci

    • RPGamer

      @Chronosus, 19.03.2025 - 15:09

      Izaziva muku tebi, dok recimo meni je kvantiteta vrlo bitna u igrama. Ne vole svi linearne igre bez sadržaja kao npr. Uncharted.

    • Chronosus

      @RPGamer, 19.03.2025 - 22:03

      Ne znam kako si napravio logički skok od mog kritiziranja postavljanja velike količine dodatnog sadržaja u plus do linearnih igara.
      Ako nije bilo jasno – ništa u recenziji ne govori o kvaliteti tog sadržaja. Dapače, sugerira se da je standardni autogenerirani repetitivni ubisoft shit kao i uvijek . To je kao da u plus stavi ” ima priču”. To što je priča banana nema veze – hej, tko ne voli nekakvu priču u igri?

    • djosic85

      @Chronosus, 20.03.2025 - 02:49

      Kužim što misliš, ali sigurno nije mislio na “repetitivni ubishit” ako je pod plus stavio hrpetina sadržaja. To se može zaključit…

    • Chronosus

      @djosic85, 20.03.2025 - 10:58

      Prekopirat ću ti što je isti recenzent napisao u recenziji za Rise of the Ronin: ” Većina ih se u konačnici svodi na oslobađanje baza odnosno borbu, uz pokoji izuzetak poput traženja mačaka i opreme, glider izazova, gađanja meta i slično. Igra tu zapravo pati od tipičnog Ubisoft sindroma gdje po mapi lovite ikonice i gdje nema nekog prostora za dinamično istraživanje.”

      Zanimljivo tamo je stavio u plus ovo: “zanimljive sporedne misije i mnoštvo sadržaja”. Zanimljive sporedne misije već jesu plus.

    • Chronosus

      @djosic85, 20.03.2025 - 10:59

      Doduše, tek sad vidim da je stavio pod minus “Ubisoft grind”. Dakle…

    • Hrvoje Smoljić

      @Chronosus, 20.03.2025 - 12:12

      Obje igre imaju isti problem. Hrpetina sadržaja koja je zanimljiva do trenutka kad više nije, a to kad će prestati biti ovisi o pojedinom igraču. Opet, čak i za one koji ne preferiraju previše ponavljajućeg sadržaja, smor nastupi kad u igri već imaš 40-50-60 sati i kad ti se uloženo definitivno vratilo, a tko voli, nek slobodno piči dalje.

    • djosic85

      @Hrvoje Smoljić, 20.03.2025 - 12:21

      Živa istina, ja smor ne osjetim ni nakon 100 sati

  • TheCaptainCrash

    19.03.2025 - 13:37

    Tek sad vidmo referencu na Alphaville “Big in Japan”. Svaka cast za to!

    • _Someone_

      @TheCaptainCrash, 19.03.2025 - 15:31

      Ta se fraza inace koristila 80ih za bendove koju su postali iznimno popularni u Japanu, a kod kuce ostali nepoznati. Ovdje bi se moglo dogoditi obrnuto 😀

    • -W-

      @_Someone_, 19.03.2025 - 20:59

      Neće “moglo” nego će tako i biti. No, za Alphaville si skroz u krivu. Prvi album je praktički svuda bio iznimno popularan, pogotovo u zemljama gdje se talijanski disco i synth pop već do 1984. duboko ukorijenio (balkan, mađarska, poljska,…)… Drugi album je značajan pad, treći očaj…

    • TheCaptainCrash

      @-W-, 20.03.2025 - 01:28

      znam svega dvije pjesme od Alphavilla tako da ne mogu sudit nista. Vise sam za old school thrash i death metal.

    • TheCaptainCrash

      @_Someone_, 20.03.2025 - 01:27

      nisam imao pojma, thanks!

  • Dad of Boy

    19.03.2025 - 14:28

    “Ono što će mnoge zanimati jest gdje su tu Assassini i Templari i ima li priče u modernom okruženju? Što se tiče moderne priče, ona je praktički nepostojeća. Kažem praktički jer postoji jedan element koji ne želim spoilati, ali bez brige – gotovo svo vrijeme provest ćete u Japanu, bez napornih izlazaka iz Animusa i šetnji brzinom puža”

    Ovo mi se ne sviđa i nikad mi nike bilo jasno kada je netko prigovarao oko radnje u sadašnjosti jer je na kraju, priča u sadašnjosti pokretač same radnje AC-a.

    • Gebro_gaming891

      @Dad of Boy, 19.03.2025 - 14:36

      Džaba šta je pokretač kad malo tko mari za modernu priču. Em je dosadna, em samo ubija pacing. AC je mogao jednostavno funkcionirati kao antologijska franšiza da je Ubi bio pametniji.

    • Dad of Boy

      @Gebro_gaming891, 19.03.2025 - 16:18

      Da, ali AC bez priče iz sadašnjosti gubi smisao, jer oni i idu u animus i prolaze kroz sjećanja zbog potrage za peace of eden i ostalim artefaktima kako ih se templari ne bi domogli i kako bi im pomogli u borbi protiv njih.

    • vragec25cro

      @Dad of Boy, 20.03.2025 - 07:53

      Pa kad je nebitna prica a ti djelovi koji me izbacuju u moderno doba su nepotrebni i frustrirajuci po meni od Edmonda pa do Layle ili kao se vec zove ova koju zamijenio Basim

    • Dad of Boy

      @vragec25cro, 20.03.2025 - 12:30

      Kako kome, ali bez priče u sadašnjosti koncept samog AC nema smisla

  • Future man

    19.03.2025 - 14:35

    Uzeo igru zbog Naoe i Japana. Yasukea ću minimalno koristit.

  • luxzor

    20.03.2025 - 09:27

    Ipak ste se gadno zeznuli s tom recenzijom… 84? Ni blizu. Igra je teški mediocre. Znaci, ocjena 70 bi bila vise nego dovoljna. Od odvratnog AI koji doslovno ne vidi jedan metar ispred sebe, do totalno iskrivljene slike feudalnog Japana (igra ima nonbinary likove i gay romanse u 16. stoljeću, šta?) do samog movementa i gameplay koji je dosadan i loš. Jedino što valja u toj igri, a i u večini modernih igara je grafika. A ni optimizacija nije bajna. Tako da ja nisam uopce siguran da ste vi odigrali tu igru do kraja jer ocjena 84 je bolesno visoka za ovakav osrednji šrot koji je Ubisoft (opet) napravaio.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?