Sony nema dovoljno originalnih franšiza, kaže jedan od čelnika
God of War, Last of Us i Spider-Man su velika imena, ali glavešine u Sonyju smatraju da još uvijek ne drže svijeću ikonama poput Super Marija.
Financijski direktor Sonyja, Hiroki Totoki, u intervjuu za Financial Times priznao je da kompanija nema dovoljno franšiza koje su razvijane od nule, što predstavlja značajan problem u njihovoj borbi s konkurencijom. Totoki je istaknuo da se ovaj nedostatak odnosi na sve aspekte Sonyjevog poslovanja, uključujući igre, filmove i anime, te naglasio kako im nedostaje originalnih IP-ova koji su u potpunosti njihov produkt.
Reakcije fanova na ovu izjavu bile su brze, s mnogima koji su poželjeli povratak igara poput Sly Coopera, Resistancea, Infamousa i Jak and Daxtera. Ipak, neki su izrazili zabrinutost da Sony nema dovoljno novih i originalnih naslova koji nisu nastavci postojećih franšiza, ističući da Sonyjeva ponuda izvan God of Wara, Spider-Mana i The Last of Us nema prepoznatljivih naslova koji bi mogli parirati ikonama poput Marija.
Unatoč ovom izazovu, Sony ostaje posvećen stvaranju novih franšiza koristeći svoje tehnološke i kreativne resurse, te planira surađivati s velikim tehnološkim partnerima kako bi poboljšali distribuciju i razvoj svojih projekata. Predanost stvaranju novih hitova, prema riječima izvršnog direktora Kenichira Yoshide, ostaje u središtu Sonyjeve strategije, untaoč očitim izazovima.
Nedavni neuspjeh igre Concord, koja je povučena manje od dva tjedna nakon lansiranja, pokazuje koliko je težak put prema stvaranju novih uspješnih franšiza. Iako se nadamo da je ovo samo privremena prepreka, Sony će morati uložiti dodatne napore kako bi osigurao da budući projekti ne podijele istu sudbinu.
SonOfZeus
05.09.2024 - 11:53Nije tezak put napraviti novu franšizu kada imas kadar i lovu koju ima Sony, već treba slušati sto ljudi koji KUPUJU igre žele. A nitko ne želi još jedan u nizu wannabe overwatch shootera već kvalitetne RPG-ove sa odlukama, remake ili nastavke vrlo starim igara kao sto su jak & dexter. Single player naslove. Bez moderne politike ili nebuloza. Nek se ugledaju na BG 3.
Cygarone
@SonOfZeus, 05.09.2024 - 12:22AMEN! Potpisujem sve rečeno. I vjerujem da se mnogi sa ovog portala slažu sa svime napisanim.
matej931
@SonOfZeus, 05.09.2024 - 12:24Sve je rečeno
Onaj Koji Igra
@SonOfZeus, 05.09.2024 - 12:33Gaming industrija i je u ovoj situaciji jer se mušterije previše pita. Strah od eksperimentacije je ogroman. AAA videoigre su postale skupa investicija i investitori žele sigurnost. Sada fokus grupe odlučuju što prolazi, a što ne. Evo, sad sam baš gledao dokumentarac o DOOM-u iz 2016 gdje usput spominju neke promjene koje su mogli napraviti po povratnim informacijama. Srećom, napravili su sve suprotno jer su znali na kakvu publiku ciljaju, ali koliko developera, još uz korporativni pritisak, nema hrabrosti za to? Baldur’s Gate 3 je oživio žanr za koji se 20 godina u tim istim korporativnim krugovima mlislio da je mrtav, ali industrija u trenutnom stanju jedva je sposobna kopirati tu formulu, a kamo ju evoluirati.
SonOfZeus
@Onaj Koji Igra, 05.09.2024 - 22:39Eksperimentacija ne prodaje igre. GTA, RDR, Witcher, C2077 prodaju desetke milijuna, a vrlo probala formula.
Bogy
@SonOfZeus, 05.09.2024 - 22:58Šta je tu eksperimentiranje? Sve ip koji postoje već preko 10 godina i drže se isprobane formule, u Aaa igra a ima jako malo eksperimentiranja jer pre rizično “mijenjati formulu”.
Onaj Koji Igra
@SonOfZeus, 06.09.2024 - 01:22GTA 3, Assassin’s Creed 2, PUBG… Možemo zapravo ubaciti i prvi DOOM u priču. Radi se o igrama koje su porodile serijale i žanrove preko noći. Sve su, kad su izlazile, bile nešto dotad neviđeno (koliko je to uopće moguće) i sve su, u tom smislu bile eksperimentalne. Nedavni Baldur’s Gate 3 oživio je žanr kojeg se smatralo mrtvim. Ljudi ne znaju što žele dok to ne vide.
SonOfZeus
@Onaj Koji Igra, 06.09.2024 - 09:19BG3 nije NIŠTA novo napravio, apsolutno ništa. Samo su napravili već probano na puno višoj kvaliteti nego ostali. dragon age origins 15 godina prije je bio i kompleksniji i orginalniji nego BG3 danas. AC2? Pa deset AC poslije toga je prodalo vise nego AC2, puno vise. GTA 3? Svaki GTA poslije je prodao puno vise. I GTA 6 će opet srušiti sve rekorde. Eksperimentiranje je prerizično u 2024 jer već SVE postoji, a ono sto ne uglavnom s razlogom. Najprobranija formula je vidjeti sto ljudi žele i napraviti to na visokoj razini sa sto manje poteškoća. Plus dobar marketing. Dodaj eventualno jedan svježi element i igra će se prodavat kao luda.
Onaj Koji Igra
@SonOfZeus, 06.09.2024 - 14:24I koliko bi Assassin’s Creed serijal zaradio da nije bilo Assassin’s Creeda 2? Bi li uopće bilo serijala? Misliš li ozbiljno da bi uopće postojao GTA VI da je GTA 3 bila 2D igra iz ptičje perspektive? Da nije bilo DOOM-a, bi li bilo CoD-a? Što s PUBG-em i njegovim klonovima koje predvodi Fortnite? Formule uspostavljaju uspješne igre koje ih krše. Svaka igra koja zaradi puno jer je pratila formulu duguje svoj uspjeh igri koja ju je uspostavila kršeći stare formule. Baldur’s Gate 3 gore se ne spominje kao eksperimentalan, već kao kvalitetna igra iz žanra kojeg su svi uzdavači odavno otpisali, a kojeg je oživila. Svi ti izdavači sad su krenuli financirati svoje verzije na isti kalup.
SonOfZeus
@Onaj Koji Igra, 06.09.2024 - 18:00Eh sto bi bilo kad bi bilo jel? Da COD 2 nije bio toliko popularan možda niti jedna pucacina ne bi. Da nije bilo doma možda ne bi bilo ni COD-a. Mozemo tako u nedogled. Evo ghost of Tsushima ništa novo nije napravila, novi je IP, i ima dosta sličnih mehanika AC-a pa je jako dobro prodana. Jel sad kužiš? Ljudi. Nisu. Komplicirani.
Onaj Koji Igra
@SonOfZeus, 06.09.2024 - 20:50…i ne bi postojala da 15-ak godina prije netko drugi nije napravio nešto novo. Formule ne padaju s Marsa. Da tržište funkcionira kako ti misliš da funkcionira, još bismo igrali Pong. Nemam nekog interesa ponavljati se nekome tko ne želi ili ne može shvatiti pa sam gotov s ovim razgovorom.
mirkunjaaa
@SonOfZeus, 05.09.2024 - 13:28Sony nema nijednu rpg igru, ali baš nijednu i to je jedini razlog zašto bi triba napravit pokoju 🤷♂️🤷♂️
Što se mene osobno tiče ne triba 😁
Nek rade ovo što znaju, avanture, platformere, ni fps im nije loše iša
Rick Sanchez
@mirkunjaaa, 06.09.2024 - 10:48Hiiiiiiiijao da ožive Killzone u onom mračnijem izdanju kako su i započeli serijal. Mislim da čak nije ni nemoguće… Nadam se da se Guerilla nije već bacila na treći Horizon pa da baš oni naprave KZ comeback.
mirkunjaaa
@Rick Sanchez, 06.09.2024 - 12:12Dvojka se neće ponovit više, bomba 👍
Bilo mi je logičnije da naprave remaster prva tri Killzone-a nego TLOU 🤷♂️, pogotovi jer se dvojka i trojka mogu odigrat samo na PS3.
Sinek
@SonOfZeus, 05.09.2024 - 15:08zadnje sto trebaju je slusati gejmere
svima su puna usta single player naslova a ipak mp je to sto igraju deseci milijuna svakodnevno, rts je skoro umro jer ljudi nemaju koncetracije, immersive sim umire jer nemaju strpljenja… prey se nije prodao, midnight suns ne zanima nikoga, svi misle da je spec ops neki glupi shooter
ljudi mrze gaas i f2p ali svi ih igraju, kad vide price tag na novoj igri ide odmah argument kako konkurentske naslove mogu igrati besplatno, gejmeri se raduju smrti concorda koji si naveo jer si laskaju da imaju kicmu i da se uspjesno bore protiv zlog gaas-a a ne kuze da smrt concorda (koji nije gaas) upravo dokazuje suprotno, te da je concord umro jer jednostavno nije bio dobra igra a da jest igrali bi ga svi bez obzira sto je ideoloski obojen
zelis remakeove i nastavke ali kada bi analizirao komentare na ovom portalu jedna od top tri primjedbe na stanje u industriji bi bila da je ista bezidejna i sve sto danas dobivamo su remakovi remastera
igre kao sto su ratchet i jak ili killzone (nize u komentarima) jednostavno ne znace nesto sto su nekad znacile, prvog slyja sam platinirao nedavno za 6 sati, koliko vas tu danas ima dobro misljenje o igrama koje traju 6 sati i koje su isplative mozda malom indie studiju? hrpa ljudi na ovom portalu se ni ne osvrce na naslove koji nisu aaa produkcije
wukong je danas apsolutni hit, sutra ce ljudima dozlogrditi soulslike gameplay u svakom trecem naslovu (i lagano je vec ljudima pocelo dosadjivati)
najgore je sto dosta ljudi na forumima misli da ima carobnu formulu za revitalizaciju industrije i misle da im je sve jasno zato sto sve mjere prema vlastitim preferencijama ili jos gore zato sto im je neki youtuber tako rekao, u sustini gejmerima ne bih vjerovao jednu rijec, trziste video igara je jednostavno predinamicno i nepredvidljivo, narocito kad uzmes u obzir duljinu razvoja igara, najvise sto mozes napraviti je pobrinuti se da izbacis DOBRU igru a i onda nista nije zagarantirano
Sinek
@Sinek, 05.09.2024 - 15:26kad je squeenix izbacio avengerse nasli se gejmeri reci im kako je igra shit (i jest) i da trebaju izbaciti pravi single player naslov u marvel univerzumu
godinu kasnije squeenix izbaci gotg koji je fenomenalna single player igra, pogodi sto – prodao se ko govno
Garl Vinland
@Sinek, 05.09.2024 - 16:37problem sa izdavacima danas je da oni nisu zadovoljni ako npr. daju za development igre 100 milja a zarade 300…misle si, gle one tamo, potrosili na live service 100 hiljada i sad zaradjuju milijarde…ne shvacajuci pritom da nije svaki developer za sve…
ako ne slusas kupca nema te, ne mozes uzeti rocksteady i raditi live service igru…postoji trzste za sve…
Garl Vinland
@Sinek, 05.09.2024 - 16:43mada slazem se sa puno toga kaj si rekao…gameri su nekad cudna sorta…
SonOfZeus
@Sinek, 05.09.2024 - 22:46Je, zato multiplayer igre tako odlične prolaze jel? Gube ogromnu lovu na propale igre. Za BG3 su isto kao i ti puno developera pričali da ništa od toga pa je igra u plusu x 30. Wukong? Podsjeti me koliko je prodana? SP igra. Elder ring? SP igra. Serveri su jako skupi i moraš ih održavat određeno vrijeme pa makar je igra propala, u suprotnom moraš vratit i tu jadnu lovu koju si zaradio. Gdje god gledam ljudi traže remakove istih igara, nigdje nisam vidio da netko traži remaster/remake tlou 2 pa ga opet rade. Outlaws su ljudi pljuvali od starta i vidi čuda propao je. Glas većine, pritom ne mislim Twitter političkih aktivista koji igre ni ne kupuju, na portalima ipak nešto znači. Svi podaci to pokazuju. Ali ne, ajmo napravit 30tu overwatch igru ove godine.
mirkunjaaa
@Sinek, 06.09.2024 - 08:02Došle su nove generacije, neshvatljive nama starima 🤷♂️
Tržište je uvik gravitiralo budućnosti, tako i sada.
U razredu mog sina 85% igra samo Fortnite, ostali Cod i GTA 🤷♂️
To je to. Točka. Za ništa drugo nisu čuli niti ih zanima.
Mi starci smo još živi i ima nas ali lovu ćemo potrošit samo i isključivo na kvalitetu i tu upadaju BG3, God of war,da ne nabrajan dalje..
Takve igre su skupe i ne garantiraju uspjeh.
Nema smisla palamudit kako je bilo prije. Niko nas ništa neće pitat. Radit će se ono što tržiste traži a tu smo mi stariji pušing 🤷♂️
SonOfZeus
@mirkunjaaa, 06.09.2024 - 18:32To su djeca i njih nitko ništa ne pita jer nemaju ni novca da kupe igre.
Mamba_
@SonOfZeus, 05.09.2024 - 19:57Samo što Sony nema iskustva sa RPG igrama visoke produkcije koje bi mogle parirati BG3, DOS2, TW3, DAO. Ili nešto slično ME.
MaryPoppins
05.09.2024 - 12:42Nije da nemaju imena poput Killzona i Resistanca u skladistu nego ih klosari ne zele izvaditi…
Apocalypse4987
05.09.2024 - 12:52Days gone
st.srki
@Apocalypse4987, 05.09.2024 - 14:06Imaju odličan IP ali su ga gurnuli pod tepih. Koja šteta.
Rick Sanchez
@st.srki, 06.09.2024 - 10:51Dosta se priča o toj igri u zadnjih godinu dana. Možda ju jednom i ožive…
gavinikima
05.09.2024 - 12:56Treba opet surađivati sa Konamijem i Squareom u cilju da naprave igrice kakve su radili za vrijeme ps 1. Ako naprave upola dobre igre i dalje ce biti dobre za ovo doba. Gdje je nestao Chrono serijal? Gdje su svi ti silni platformeri koji su izlazili za ps 2: Ratchet and clank, sly cooper, Daxter and jak (zanemarujući Spyro i Crash serijal koji su bili najveci sto se tice platformera)
IgorBiH
05.09.2024 - 13:32Ovo je fallout (nuklearna kiša nakon nukl. eksplozije) Concord fijaska. Težak udarac za Sony kad se praktički drugi-treći čovjek kompanije ovako oglašava. Nema laganog i brzog rješenja, inače da ima onda ne bi bili u ovakvoj poziciji. Problem je što im je većina igara na isti kalup bez obzira kako se zvale. Gdje je veliki open-world RPG od Sonija? Gdje je militaristički FPS od Sonija (mjesto je upražnjeno)? Po mom ličnom mišljenju Uncharted je njihova daleko najbolja franšiza: najljepše sam se osjećao igrajući je u odnosu na sve ostale. Gdje je nastavak? Veći, ambiciozniji, bolji. Dalje, svaka njihova igra mora isti dan izlaziti i za PC, nema druge. PC je daleko najživahnija platforma za igranje danas i oni ti mogu pomoći igru lansirati u nebesa. To važi i za sp igre. Pa zaboga, sutra izlazi Astrobot, još jedan veliki test za Sony, prvenstveno sa komercijalnog gledišta pošto izgleda nema sumnje da će kritički vrlo dobro proći. Da li može primirisati Mariju jer ako ne, onda se možda moraš pomiriti da tvoji korisnici ne vole previše tvoje igre već su tu samo zbog CoD-a, Fortnite-a, EA FC, Robloxa i sl.
Iceman73
05.09.2024 - 15:33The Order 1886…
Rick Sanchez
@Iceman73, 06.09.2024 - 10:52Mislim da bi se ekipa jako veselila tome.
Garl Vinland
05.09.2024 - 15:34samo se vratite kvalitetnim single player igrama i to je to…cim sefovi iz gaming industrije pocnu razmisljati ode sve u kurac…a najjace je kad se pocnu baviti ekonomijom i prave se da ju razumiju…
matej931
05.09.2024 - 18:07Igram igre još od 2000 kad sam kupio PS 1, 3 godine poslije sam kupio PC. Sjećam se 2004. Tad je izašao NFS Underground 2, UT 2004, Far Cry, Thief Deadly shadows, Splinter Cell Pandora tommorow. Te godine hit do hita i točno se vidi koliko su developeri davali sebe da izbace kvalitetnu igru i znalo se što igrači žele. Sad unazad par godina, igre su postale dostupnije, indie developeri dolaze do izražaja, istina je neki žanrovi su pali u treći plan tipa RTS, ne sjećam se da je neki RTS izbačen u zadnjih godinu dana. Isti žanrovi se vrte i još open world, nemam ništa protiv open world igara, ali neki žanrovi jednostavno nisu za to.
Zamislite Call of duty kao open world, ne vidim kako bi funkcionirao. Assassin’s creed kao neki linearni naslov ne ide. Problem je što developeri su iscrpili inspiraciju. Zato svaki novi IP je uspjeh ili promašaj. Zato ili prave igre po nekoj postojećoj špranci (looking at you Ubisoft) ili prave po nekim temeljima pa pokušaju izvući nešto dobro npr. Batman Arkham serijal, stavili Batmana u open world i pogodili zlatnu žilu. Da ne duljim kad se neka agenda pokušava provući (kontroverzna woke agenda), što kaže pokojni Boris Dvornik, neću politiku u svoju butigu
Rick Sanchez
06.09.2024 - 11:36Ima Sony pun qurac originalnih franšiza, ali ne rade ništa s njima. Iznimke su GOW i Horizon, ali mi se čini da je laaaagano došlo do zasićenja ovom drugom franšizom…
sparrowpunk
06.09.2024 - 21:10Hm, neka vrate Killzone i Days Gone ili neku stariju igru poput C12 Final Resistance ili Terracon ili koju god.
Goran1234
06.09.2024 - 21:33Stvar je što stari i mladi koji ne igraju video igre znaju tko je Super Mario,a taj status bi vjerojatno želio i Sony s svojim IPovima.
moordrak
07.09.2024 - 03:33Stvoriti novi IP od nule u današnjem ludom svijetu teška je zadaća za bilo kojeg developera. Odrasli smo uz konzole. Naučili smo voljeti mnoge izmišljene likove, skitati se po bespućima digitalnih svjetova, igrati se rata u toliko različitih formi. Strašili su nas, davali nam teške izazove, kidali nam živce. Obožavali smo ih i mrzili istovremeno. Ostarjeli smo u međuvremenu. I dalje se volimo igrati. Svoju strast smo prenesli na nove generacije. Sony je sve ovo nekako zaboravio igrajući na sigurno. Kreativnosti ne nedostaje, siguran sam. Nedostaje cojones, onog poduzetničkog duha, možda čak i hazaderstva. Nedostatak vizije čelnih ljudi Sonya zaduženih za razvoj igara došao je na naplatu. Ne mora svaka igra biti apsolutni hit. Ne mora se na svemu zaraditi milijarde odmah i sad. Bućukuriši bez duše ne prolaze bez obzira kako lijepo izgledali. Ja, kao igrač želim samo jednu stvar: poštujte moje vrijeme. Nemam ga za razbacivanje.
TheCaptainCrash
07.09.2024 - 11:14imaju dosta fransiza prijasnjih koje samo treba ozivit. da samo jednu igru izbace iz npr killzona ili resistencea, skocili bi im profiti samo tako. lako je nama govorit zasto ne naprave ovo ono, samo sto ima sve tu svoje bizniske prednosti i mane